Jumpers verzetten bij nieuwe proc..

Pagina: 1
Acties:

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 09:41
Ik ga bij mijn oude BX-moederbord een nieuwe proc erin zetten... Nu dacht ik altijd dat je dan de jumpers moet verzetten, maar een vriend van me zij dat een mobo de proc automatisch herkent.. En dat jumpers alleen zijn als je je proc forced op een andere snelheid wil laten lopen.. Is dat zo, en zo ja bij alle mobo's.. Ik haal mijn proc bij mijn ouders uit de comp (ze zijn op vakantie >:)) en ik heb daar geen boekje bij...
Volgens de handleiding van mijn eigen computer, heeft elke aantal MHz zijn eigen jumper-instellingen.. Maar geldt dit altijd of alleen in geval van OC'en...

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer uns met een programma zoals Sisoft Sandra je merk+type mobo te achterhalen ( als je dat niet weet ) en op de site van de fabrikant de handleiding zoekt...

:)

C:\>_

• Aristos
Al gedaan, staat dus niet in of hij hem automatisch of juist niet herkent, ook hier al gesearch en FAQs gelezen.. Niets over gevonden.. (waarschijnlijk ooit wel in search maar ik kan het echt niet vinden..)

Verwijderd

Hmmz,

Dat zou kunnen wanneer mobo jumper-free mode zou hebben.. Ergens zoeken lijkt mij.. of ff kijken op t mobo of t nog een merk heeft :9

• Aristos
Biostar M6TBC en het is een Intel 440BX chipset...

Verwijderd

Hmm, kan ook nix vinden

Wat bij mij het geval is (Asus A7v) is dat ik kan kiezen voor danwel jumpermode danwel jumperfreemode...

Je kan natuurlijk altijd op het mobo kijken of je toevallig inscripties ziet over possible jumper instellingen (voor zover ik weet is de FSB bijna altijd wel in te stellen op Mobo) en als je helemaal geen jumpers kan vinden.. kijk in bios of je daar kan instellen :)

en owja.. het kan ook zijn dat het dmv dip switches (blokjes met daarop kleine schuifjes) wordt gedaan.. des te makkelijker >:)

Verwijderd

Wel gemeen zeg >:)
Ga je jouw oude cpu bij je ouders' comp erin zetten?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

PIII 600 ruilt ie in voor zijn PII 350, en zijn ouders maar denken waarom alles opeens zo traag gaat.

20*350ZO45°

• Canard
  • Laatst online: 22-08 13:18
Hier staat de handleiding van je mobo.
Je moet de jumpers gewoon aanpassen aan je cpu. Misschien moet je ook een BIOS-update doen als je cpu te nieuw is voor je mobo.

Sommige mobo's hebben alleen jumpers (vooral wat oudere mobo's), sommige hebben alleen cpu-instellingen in de BIOS (zoals mijn AOpen AX6BC2) en sommige hebben ze allebei (bv Asus A7V133).

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op zondag 05 augustus 2001 23:43 schreef Aristos het volgende:
Al gedaan, staat dus niet in of hij hem automatisch of juist niet herkent, ook hier al gesearch en FAQs gelezen.. Niets over gevonden.. (waarschijnlijk ooit wel in search maar ik kan het echt niet vinden..)
erhmmzz :?
Als je nu gewoon ff in de bios kijkt of je daar de processor in kunt stellen, zo ja dan hoef je dus GEEN jumpers om te zetten ....
En je kan natuurlijk ook gewoon de CPU van je ouders erin duwen en kijken wat er gebeurd >:)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
je kan ook gewoon op het bord zelf kijken. daar staat 9van de 10 keer de jumper instellingen gewoon opgedrukt.
Pagina: 1