Hallo allemaal,
Vandaag voor het eerst in lange tijd weer een gloednieuwe build in elkaar gezet. Mijn super enthousiasme tijdens het bouwen werd al gauw een super teleurstelling. Hij boot namelijk totaal niet.
Dit gebeurd er als ik de knop op het PSU omzet naar aan:
- RGB van het mobo brandt ~0.5sec en gaat direct weer uit.
- Fans draaien niet, dit geldt voor zowel de CPU, GPU, CASE en mobo als de PSU fan.
- RAM rgb blijft aan
- De Error leds van het moederbord gaan niet aan en geven dus ook niets aan waar ik iets mee kan.
Specs:
Fractal Design ION+ 660 watt
AMD Ryzen 3700X (met de default wraith prism)
Gigabyte X570 Aorus Ultra
Gigabyte Aorus RTX 2070s
Crucial P1 nvme
2x16gb trident neo 3600 sticks
Persoonlijk verdenk ik de PSU of mobo, omdat het wel lijkt alsof hij aan wilt maar er dan om een of ander reden direct mee ophoudt.
Wat denken jullie? En hoe kan ik dit het beste op een efficiente manier troubleshooten? Ik kan straks eventueel filmpjes en/of fotos maken en delen.
Vandaag voor het eerst in lange tijd weer een gloednieuwe build in elkaar gezet. Mijn super enthousiasme tijdens het bouwen werd al gauw een super teleurstelling. Hij boot namelijk totaal niet.
Dit gebeurd er als ik de knop op het PSU omzet naar aan:
- RGB van het mobo brandt ~0.5sec en gaat direct weer uit.
- Fans draaien niet, dit geldt voor zowel de CPU, GPU, CASE en mobo als de PSU fan.
- RAM rgb blijft aan
- De Error leds van het moederbord gaan niet aan en geven dus ook niets aan waar ik iets mee kan.
Specs:
Fractal Design ION+ 660 watt
AMD Ryzen 3700X (met de default wraith prism)
Gigabyte X570 Aorus Ultra
Gigabyte Aorus RTX 2070s
Crucial P1 nvme
2x16gb trident neo 3600 sticks
Persoonlijk verdenk ik de PSU of mobo, omdat het wel lijkt alsof hij aan wilt maar er dan om een of ander reden direct mee ophoudt.
Wat denken jullie? En hoe kan ik dit het beste op een efficiente manier troubleshooten? Ik kan straks eventueel filmpjes en/of fotos maken en delen.