Fortune favours the bold
Er is geen foutmelding. Kernel-power geeft aan dat het systeem geen stroom meer kreeg. Maar er zit een 600W OCZ voeding in.
Fortune favours the bold
Echt, hij is idd uit 2011 ofzo...
Fortune favours the bold
Die voeding is van erg matige kwaliteit met een verwachte betrouwbare levensduur van hooguit 7 jaar. Dan mag je blij zijn dat ie het tot de dag van vandaag heeft uitgehouden. Daarbij is de voeding voorzien van double forward met groepsregulatie wat erg slecht compatibel is met recente hardware door de slechte spanningsstabiliteit. Hoog tijd voor een nieuwe dus.
Zie in je geschiedenis dat je in 2016 ook bezig geweest bent met een nieuw systeem. Dat is toen niet doorgegaan?
Zie in je geschiedenis dat je in 2016 ook bezig geweest bent met een nieuw systeem. Dat is toen niet doorgegaan?
Bedankt man! Duidelijk. Dat heb ik toen inderdaad niet gedaan. Toen heb ik wat RAM bijgeprikt en de 2500k vervangen door een 2ehands 3770k.
Heb nu een Corsair TX550M besteld. Hopelijkt komt die morgen binnen.
Nogmaals bedankt.
Heb nu een Corsair TX550M besteld. Hopelijkt komt die morgen binnen.
Nogmaals bedankt.
Fortune favours the bold
Het was toch niet de voeding.
Zit nu wel een nieuwe in iig.
Heb hem naar de Levix gebracht alhier en 30 euro betaald voor troubleshooting. We gaan het zien.
Heb hem naar de Levix gebracht alhier en 30 euro betaald voor troubleshooting. We gaan het zien.
Fortune favours the bold
Dus Windows niet opnieuw geinstalleerd? Daar zou ik mee beginnen.
Welke voeding heb je daar naar toe gebracht? De ocz is niet eens meer 30 euro waard. Een gewone winkel heeft ook de apparatuur niet om een voeding goed te testen.
Welke voeding heb je daar naar toe gebracht? De ocz is niet eens meer 30 euro waard. Een gewone winkel heeft ook de apparatuur niet om een voeding goed te testen.
[ Voor 58% gewijzigd door WEBGAMING op 25-04-2020 14:05 ]
Event log geeft veel meer informatie dan dat en uit de rest van de eventuele error messages rond hetzelfde tijdstip kun je vaak wel destilleren wat de oorzaak precies was, dus de gehele melding even uitpluizen zal best wat kunnen helpen.thafang schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:12:
Er is geen foutmelding. Kernel-power geeft aan dat het systeem geen stroom meer kreeg. Maar er zit een 600W OCZ voeding in.
Verder; wat zijn de specs van de rest van je systeem?
Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.
Voor de duidelijkheid ik heb de computer weggebracht voor troubleshooting. De voeding is al vervangen door een nieuwe.
Verder:
Een strix 970gtx
Samsung evo 970 m2 ssd
Rest van de apparatuur is al losgekoppeld.
Verder:
Een strix 970gtx
Samsung evo 970 m2 ssd
Rest van de apparatuur is al losgekoppeld.
Fortune favours the bold
Nou het is opgelost hoor.
Ik gebruikte dus een Windows USB stick voor installatie met verouderde drivers. Zodanig verouderd dat het systeem niet stabiel genoeg was om de drivers te updaten.
Systeem draait nu als een zonnetje.
En ik heb een nieuwe voeding. Dat werd sowieso tijd.
Bedankt allemaal.
Ik gebruikte dus een Windows USB stick voor installatie met verouderde drivers. Zodanig verouderd dat het systeem niet stabiel genoeg was om de drivers te updaten.
Systeem draait nu als een zonnetje.
En ik heb een nieuwe voeding. Dat werd sowieso tijd.
Bedankt allemaal.
Fortune favours the bold
Ik had nog wel een vraag, vreemd genoeg is het geheugen alleen stabiel op 2666mhz. Heb al XMP settings geprobeerd met 1.35v maar dat helpt niet. Ook het SOC voltage verhogen helpt niet. Gewoon pech met de memory controller in de CPU, of?
Fortune favours the bold
Even handmatig proberen in te stellen.
Pagina: 1