Aansluitpunt KPN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:13
Een kennis gaat verhuizen en in de huiskamer van het nieuwe appartement zit het volgende aansluitpunt van KPN:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMzu6IbFXntkB5DkyJn-Hb1M2tA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0T8LE4B6UtjqxdhUr6G26aAt.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uo1il_drTJqVogUQIbqXri25ffg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/196V3vEKvp1GCdfRQxd0ojro.jpg?f=fotoalbum_small

Er loopt een kabel van het ISRA punt in de meterkast naar dit aansluitpunt in de huiskamer. Ik heb het nog niet eerder gezien. De vorige eigenaar heeft een platte telefoonkabel achtergelaten in het witte aansluitpunt rechts.

Wat zijn de functies van de blauwe en witte uitgangen op het doosje? Sluit ik de modem op de witte uitgang? Wat is de functie van het zwarte plugje?

Beste antwoord (via rens-br op 25-04-2020 07:31)

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 22:48
Is een nieuwe variant ISRA inbouwdoos. Wordt tegenwoordig gebruikt als vervanging van de oude 'varkensnuit' aansluiting waar een telefoonstekker inging.

Bij pairbonding gebruik je een Y-kabel en beide aansluitingen. Bij een normale dsl aansluiting meestal de rechte witte aansluiting.

Zwarte plugje is om een kortsluiting te maken. Maar wordt in de praktijk nooit gebruikt.

Hier kun je straks dus gewoon je modem inprikken. (met een ronde kabel, platte weg doen)

[ Voor 7% gewijzigd door gjtm op 24-04-2020 19:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 22:48
Is een nieuwe variant ISRA inbouwdoos. Wordt tegenwoordig gebruikt als vervanging van de oude 'varkensnuit' aansluiting waar een telefoonstekker inging.

Bij pairbonding gebruik je een Y-kabel en beide aansluitingen. Bij een normale dsl aansluiting meestal de rechte witte aansluiting.

Zwarte plugje is om een kortsluiting te maken. Maar wordt in de praktijk nooit gebruikt.

Hier kun je straks dus gewoon je modem inprikken. (met een ronde kabel, platte weg doen)

[ Voor 7% gewijzigd door gjtm op 24-04-2020 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Dank je wel. Dat is duidelijk.

[ Voor 42% gewijzigd door EricJH op 24-04-2020 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ik ben aan het kijken naar ronde signaalkabels en bijbehorende RJ11 plugjes. Maakt het voor het afmonteren van het plugje op de draad nog uit of de diameter van de individuele aders 0,5mm2 is of 0,8mm2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:20
Ik zou gewoon utp-kabel gebruiken. 0,8 mm2 krijg je niet in een rj11 plug denk ik, 0.5 mm2 weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

AtRi schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:14:
Ik zou gewoon utp-kabel gebruiken. 0,8 mm2 krijg je niet in een rj11 plug denk ik, 0.5 mm2 weet ik niet zeker.
Alle utp/ftp enz. kabels hebben een aderdoorsnede van 0,14mm dus gaat nooit goed passen in een RJ connector ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ik heb nog wat op het web zitten zoeken en ik heb enkele posts gezien van mensen die een 4 aderige kabel met AWG24 (0,2 mm2) aders succesvol hebben gebruikt met een RJ11 plugje. Dus ik denk dat ik dat ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb vroeger zelfs de gewoon eens een RJ11 plug op de inkomende KPN kabel geknepen.. die is nog dikker (en stugger) maar goed vocht in de "lasdop" was niet bevorderlijk voor de DSL verbinding..

ideaal? nee.. werkte wel :-)

404 Signature not found

Pagina: 1