Foto's van SDkaart worden niet weergegeven op PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hzl
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-12-2023
Hallo,

ik zit even met een vraagje. Ik heb duizenden foto's op de SD-kaart van mijn telefoon staan (ook foto's van mijn vorige SD-kaart op mijn huidige kaart gezet) en wou hiervan een back-up maken. Helaas kwam ik er achter dat er een probleem is met mijn kaart of mijn pc kan de foto's niet lezen.

Het probleem is namelijk dat er duizenden foto's die ik wel op mijn telefoon kan zien niet worden weergegeven, zelfs niet vindbaar, wanneer ik deze via mijn laptop wil bekijken.

Waar kan dit aanliggen en hoe kan dit opgelost worden als dat überhaupt mogelijk is.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Hoe probeer je ze te benaderen?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:42

g0tanks

Moderator CSA
Je beschrijving van het probleem mist nog een aantal details.

Hoe lees je de sd-kaart uit? Is dat met een kaartlezer in je pc, een externe kaartlezer of via je telefoon met de usb-kabel?

Wat betekent 'pc kan de foto's niet lezen'? Zie je andere mappen en bestanden wel terug? In welke map zoek je dan naar je foto's? Of wordt de sd-kaart überhaupt niet herkend?

[ Voor 9% gewijzigd door g0tanks op 24-04-2020 18:01 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:16
partitie indeling van SD kaart?
exfat, ext4,fat, fsfs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:43

rdejongjr

Gnome

Sd in de telefoon laten en de telefoon aan de pc hangen?
Kan zijn dat encryptie aan staat dan is de kaart buiten de telefoon niet leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:15
Heb je met de software van de telefoonfabrikant een backup gemaakt van "alle data op je telefoon" (dus zowel op de sd-kaart als op de telefoon zelf)?

Nee?
Dan is het nu éérst een uitgelezen moment om zo'n backup te maken naar je laptop en pas daarna iets te gaan uitproberen met je data.
Pagina: 1