[App Request] Eenvoudige notes app voor mac, iOS en iPad?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb deze vraag enkele jaren geleden ook gesteld. Toen kwam ik op Synology NoteStation maar dat blijkt toch nog erger dan Evernote te zijn... blijkt nu. Waarom is er zoveel keus maar is alles zo beperkt?

Ik ben op zoek naar een app om simpele notes (recepten, zo'n 1.500 stuks) te delen in tekst met plaatje of alleen een plaatje. Liefst met tags en een goede zoek functie. Plus op iOS/iPadOS/macOS, al dan niet via Synology NAS) beschikbaar met sync (via iCloud bijvoorbeeld) én deelbaar, zoals Evernote met anderen.

Evernote: heb ik jaren terug geprobeerd, enorm bloated en daarmee enorm traag (zelfs in gewoon zoeken en openen).
Synology Note Station: een soort onhandige java app, traag, laadt de helft van de tijd plaatjes niet. En sync problemen.
FSnotes: mooie app, iOS en mac maar mist functionaliteit om te delen met mijn partner. Jammer, want ziet er echt perfect uit!
Standards Notes: ook simpel maar met abonnement voor extra features en kan ook niet delen met anderen.
Notion: abonnement, nope. Wellicht ook niet helemaal geschikt voor het doel
OneNote: nee.
Google Keep: nee.
Apple Notes: nee.
SimpleNote: jaaa, oh wacht... kan weer geen plaatjes aan. Zou verder ook echt fantastisch zijn.
Bear: subscription om te syncen.

En dat was wat ik geprobeerd heb. Het is lastig zoeken... want als je zoekt op recepten dan krijg je recepten apps, die ik niet wil: veel te veel werk. Als je zoekt op notes dan krijg je ook vaak apps voor doodles enzo. Oók niet wat ik zoek.

Heeft iemand een goeden tip?

Beste antwoord (via iAR op 20-05-2020 07:03)

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Ik ben zeer gelukkig met https://www.notebooksapp.com/
Folder structuur op Google Drive (eigen keuze) waarin alles staat, dus makkelijk te syncen. Je kunt aanmaken wat je wilt maar ook Word, Excel, PDF docs erin zetten en bekijken via de app.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-05 12:22
Ik gebruik notion.so tegenwoordig als wiki voor ons huishouden maar andere gebruikers doen er echt toffe dingen mee. Je kan alles publiek maken (en dus delen) als web pagina.

Deze reddit user lijkt bijvoorbeeld te doen wat jij wilt: https://www.reddit.com/r/...my_life_and_meal_planner/

Zie hier zijn recepten pagina: https://www.notion.so/a80...b6aa44c88a06b16e4af98d511

Ik zie notion wel op je lijstje staan maar wij hebben geen abonnement hier thuis thuis en dat is echt geen beperking.

[ Voor 26% gewijzigd door ex87 op 24-04-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wat is mis met OneNote?

Mijn vrouw en ik hebben een gedeelde Notebook met al onze recepten.

Ondersteund alles wat jij wil.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Snake schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:24:
Wat is mis met OneNote?

Mijn vrouw en ik hebben een gedeelde Notebook met al onze recepten.

Ondersteund alles wat jij wil.
Is qua indeling niet handig. Verre van. Ik zoek zeg maar zoals Evernote, Apple notes of fsnotes een lijst links voor elke notitie met thumbnail.
Ik weet niet wat onenote deed met onder boven links en rechts. Die hele indeling was ingewikkeld en omslachtig.

@ex87 zoals ik al zei heeft Notion een abonnement. Dat wil ik niet. Ik houd het niet onder de 1.000 blocks met 1.500 recepten.

[ Voor 22% gewijzigd door iAR op 25-04-2020 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

GitHub repo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:10

Nogne

>.<

iAR schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:17:
[...]

Is qua indeling niet handig. Verre van. Ik zoek zeg maar zoals Evernote, Apple notes of fsnotes een lijst links voor elke notitie met thumbnail.
Ik weet niet wat onenote deed met onder boven links en rechts. Die hele indeling was ingewikkeld en omslachtig.

@ex87 zoals ik al zei heeft Notion een abonnement. Dat wil ik niet. Ik houd het niet onder de 1.000 blocks met 1.500 recepten.
Misschien kan je je werkwijze een beetje verduidelijken zodat mensen een betere suggestie kunnen doen? Want Onenote en Apple notes werken bijna hetzelfde alleen is Onenote een stuk uitgebreider (en kan je ook gebruiken op non Apple apparaten).

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

iAR schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:17:
[...]

GitHub repo:
Je schrijft al je recepten in Markdown, commit ze in een repo.
Support voor plaatjes, zoeken, en delen (je stuurt gewoon een link).

OneNote
OneNote is inderdaad dubbel ontvouwd.
Gewoon de tabbladen niet gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Snake op 27-04-2020 15:28 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Xanion
Folder structuur op Google Drive (eigen keuze) waarin alles staat, dus makkelijk te syncen. Je kunt aanmaken wat je wilt maar ook Word, Excel, PDF docs erin zetten en bekijken via de app.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Xanion schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:04:
Ziet er ook goed uit. sommige apps zijn zo mooi in hun eenvoudigheid! Gebruik je hem ook op iOS? Hoe is de sync dan via Drive of Dropbox?
Enige nadeel is wel: geen thumbnails in de lijst van notes (nitpicky detail, maar ja voor dat geld...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
iAR schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:42:
[...]

Ziet er ook goed uit. sommige apps zijn zo mooi in hun eenvoudigheid! Gebruik je hem ook op iOS? Hoe is de sync dan via Drive of Dropbox?
Enige nadeel is wel: geen thumbnails in de lijst van notes (nitpicky detail, maar ja voor dat geld...)
Ik ben een Android gebruiker met een Mac. :-). Dus hoe de combinatie werkt weet ik niet. Maar het mooie van de app vind ik dat het eigenlijk een filebrowser is. Daarom kun je ook alles erin gooien wat je makkelijk binnen de app kunt bekijken en daar vervolgens aantekeningen bij kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayx
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-03 17:55

rayx

HUH?

Zit hier iets bij?
https://9to5mac.com/2019/03/24/best-note-taking-app-for-mac/

Je kan het ook in een template in Pages doen en die in icloud opslaan?
Je moet even precies omschrijven hoe en wat je wil, ik vind Bear wel handig

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
rayx schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:57:
Zit hier iets bij?
https://9to5mac.com/2019/03/24/best-note-taking-app-for-mac/

Je kan het ook in een template in Pages doen en die in icloud opslaan?
Je moet even precies omschrijven hoe en wat je wil, ik vind Bear wel handig
Precies omschrijven, oke:
- Het moet een app zijn die op iPhone, iPad en Mac werkt. Liefst ook een website. Zeg maar, zoals Evernote of DS Note.
- De data moet tussen die accounts kunnen syncen. Zoals Evernote (online), DS Note (NAS) of FSnotes (iCloud).
- En de data moet seamless naar iemand anders gesynced kunnen worden. iCloud valt dus af, omdat iemand anders daar geen toegang toe kan krijgen.
- Het liefst heb ik geen bloated client (zoals Evernote) een lijst met een thumbnail (zoals Evernote of FSnotes).
- Absoluut geen abonnement. One time pay is natuurlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
iAR schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:12:
[...]

- En de data moet seamless naar iemand anders gesynced kunnen worden. iCloud valt dus af, omdat iemand anders daar geen toegang toe kan krijgen.
Je kan iCloud documenten (en notities) prima delen naar iemand die geen Apple heeft. Via een webbrowser kan die dan ook aanpassingen maken. Zeer vergelijkbaar met GoogleDocs of Online versie van office365.

En als de andere ook Apple heeft kan die het gewoon laden in zijn eigen programma's.

Je stelt in je TS dat Apple Notes al afvalt. Waarom?

Tenzij je een programma zoekt dat cross platform beschikbaar is.

Dus even flauw gezegd:
Precies omschrijven, oke:
- Het moet een app zijn die op iPhone, iPad en Mac werkt. Liefst ook een website. Zeg maar, zoals Evernote of DS Note.
Alle Apple office programma's plus Notes
- De data moet tussen die accounts kunnen syncen. Zoals Evernote (online), DS Note (NAS) of FSnotes (iClo
Alle Apple office programma's plus Notes (Tenzij programma wat native op Windows/Linux moet werken)
- Het liefst heb ik geen bloated client (zoals Evernote) een lijst met een thumbnail (zoals Evernote of FSnotes).
- Absoluut geen abonnement. One time pay is natuurlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Toevallig met de maker van Notebooks for Mac gesproken, die was erg geïnteresseerd om thumbnails toe te voegen. Bied perspectief. Hoewel, dan nog even kijken hoe sync is geregeld met de (betaalde) iPhone app die ik nog niet heb.
Pendora schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:01:
Je kan iCloud documenten (en notities) prima delen naar iemand die geen Apple heeft. Via een webbrowser kan die dan ook aanpassingen maken. Zeer vergelijkbaar met GoogleDocs of Online versie van office365.
Niet altijd. Als het een folder is in iCloud Drive wel maar is het een default iCloud app folder (zoals Pages die bijvoorbeeld maakt, met logo erin) dan niet. Dat doet bijvoorbeeld FSnotes, helaas.
Je stelt in je TS dat Apple Notes al afvalt. Waarom?
Notes wordt door de andere partij al heef veel gebruikt. Dat is qua zoeken een hel. Ik wil dus liever een dedicatie app.

Tenzij je een programma zoekt dat cross platform beschikbaar is.
Dus even flauw gezegd:
Inderdaad heel flauw. Zoals je wellicht in mijn TS hebt gelezen heb ik al een en ander geprobeerd. Dus 10x achter elkaar 'notes' roepen heeft dan weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Je zou nog per recept een PDF/Pages document of een afbeelding kunnen maken. Deze allemaal in een map op iCloud kunnen zetten. De bestanden een TAG meegegeven wat het is. Kan je ook verschillende tags aan toevoegen. Deze map delen en eigenlijk heb je dan in de basis wat je wilt. Tags werkt helaas alleen binnen de Apple omgeving maar wel heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayx

rayx

HUH?

FSnotes: mooie app, iOS en mac maar mist functionaliteit om te delen met mijn partner. Jammer, want ziet er echt perfect uit!
Ik weet niet of dit een raar idee is...
Heb wat naar FSnotes gekeken. Dat ziet er goed uit.
Als je nu je recepten opslaat in iCloud. iCloud delen met gezin instellen dan kan je partner er ook bij...

Of, maar dan heb je kennis nodig. FSnotes is opensource. Bijdragen aan FSnotes en jouw wensen inbouwen.

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
rayx schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:50:
Ik weet niet of dit een raar idee is...
Heb wat naar FSnotes gekeken. Dat ziet er goed uit.
Als je nu je recepten opslaat in iCloud. iCloud delen met gezin instellen dan kan je partner er ook bij...

Of, maar dan heb je kennis nodig. FSnotes is opensource. Bijdragen aan FSnotes en jouw wensen inbouwen.
Zo werkt het helaas niet met iCloud... zoals ik ergens al boven zei: de hoofdmap kun je niet delen, enkel andere mappen maar dat levert weer andere problemen op (als je FSnotes daar al kunt opslaan).
FSnotes ziet bijvoorbeeld geen heil in het implementeren van Dropbox als sync (omdat dat scheidbaar kut is volgens de developer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayx

rayx

HUH?

Ik heb dit gevonden: http://textbundle.org
vereist wat technische kennis denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 12:15

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Kreeg net een mail dat Notion (for personal use) nu zonder limiet is (was eerst 1000 blocks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
kaassouffle schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:53:
Kreeg net een mail dat Notion (for personal use) nu zonder limiet is (was eerst 1000 blocks).
Cool. Dat is wel fijn. Maar ik heb notebooks al gekocht. En aangezien dat met eigen storage werkt heeft dat de voorkeur. Als notion volgend jaar toch weer de prijs of voorwaarden aanpast, dan is dat erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kan notion heel erg aanraden, zeer flexibel en werkt goed voor dit soort dingen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 12:15

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

iAR schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 07:04:
[...]

Cool. Dat is wel fijn. Maar ik heb notebooks al gekocht. En aangezien dat met eigen storage werkt heeft dat de voorkeur. Als notion volgend jaar toch weer de prijs of voorwaarden aanpast, dan is dat erg onhandig.
Hoe bevalt het? Welke storage gebruik je nu om te synen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 07:11:
Ik kan notion heel erg aanraden, zeer flexibel en werkt goed voor dit soort dingen :)
Ik vind het een beetje een probleem dat de data bij hun staat. Nu zijn het aantal blocks vrij gegegven maar dit soort diensten kunnen natuurlijk niet gratis. Ik wil niet dat er over een half jaar weer betaald moet worden voor x.
kaassouffle schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:48:
Hoe bevalt het? Welke storage gebruik je nu om te synen?
Goed wel. Dropbox, want die kun je delen met anderen, iCloud niet. Maar WebDAV kan ook. Grootste gemis is thumbnails in de lijst, zoals bij Evernote. Maar ik heb contact met de maker, heel vriendelijk. En ze zijn er nu mee bezig.
De app is snel, mooi en simpel en werkt gewoon goed. Je kunt voor mac een trial downloaden en eventueel voor iOS een refund vragen. App is ook gewoon één keer betalen en de data heb je zelf.
Pagina: 1