Accu deffect of iets anders.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robj28
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 18:27
Goeden dag,

Ik heb hier een Asus laptop waar van de accu niet meer oplaad.

De laptop zelf is 2 jaar en 2 maanden oud, na gebruik op de accu en terug aangesloten op netstroom bleef het accu percentage langzaam terug lopen tot deze op 0% is gekomen.

HWmonitor geeft nog wel een desgine(74xxx) en full charge capacity(59xxx) aan maar geen current capacity.
En in windows staat alleen een accu percentage van 0%. Ik heb wel vaker laptops gehad met een defecte accu maar dan stond hier achter bij Laad niet op. Hier staat echter gewoon 0% zonder iets er achter.
In de bios staat het accu percentage ook op 0%.

Ik heb al geprobeerd de accu los te koppelen en opnieuw aan te sluiten helaas zonder succes.
Ook de laptop enkele uren aan de lader laten liggen met de laptop uitgeschakeld.
De laptop werkt gewoon met de accu afgekoppeld dus de lader lijkt mij in orde.
De accu ziet er fysiek goed uit geen bol staande accu cellen.
Het laad lampje van de accu blijft rood branden ook zonder accu aangesloten.

Maar voordat ik 140 euro investeer in een nieuwe accu wil ik eigenlijk uitsluiten of er niet een probleem is van bijvoorbeeld het mobo waardoor de accu niet laad.

Dus weet misschien iemand hoe ik een en andere kan uitsluiten ? Want mijn gevoel zegt dat de accu wel ok is maar dat ze niet word bijgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 09:15

De Nelis

en anders maar niet...

Om uit te sluiten of het niet de accu is:

een andere accu proberen

Als hij met de lader, zonder accu wel werkt ligt het naar alle waarschijnlijkheid toch aan de accu, maar zonder deze te vervangen zul je het nooit weten. Als dit niet het geval kun je hem nog altijd retourneren naar de webshop waar hij gekocht is.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robj28
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 18:27
Gek genoeg nu wel waardes, alleen laad nog steeds niet bij.
Advies van asus was om eerst een oude versie van de bios te flashen voor overgaan op het vervangen van de accu(bij defect zou het accu lampje moeten knipperen en niet constant rood branden)... echter kan dit alleen met een accu vulling van 20% of hoger. Morgen maar eens een CMOS reset proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IT0EKUbyQKTnXV7c6BXIA0pO1Xc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9oqcTdvB8l4Efz14mI1XWAXf.png?f=user_large