Hallo Tweakers,
Om mijn gezondheid, slaap, stappen, calorieën, etc wat meer te monitoren zou ik graag een smartwatch of fitness tracker willen aanschaffen.
Nou is een belangrijke voorwaarde dat deze integreert in mijn smarthome. Hiermee bedoel ik niet dat ik per se apparaten wil kunnen bedienen vanaf het horloge, maar dat scenes in huis kunnen worden gestart obv triggers die het horloge geeft.
Bijvoorbeeld:
Als het horloge merkt dat je wakker wordt, dan....
Als het horloge merk dat je slaapt, dan...
Als het horloge ziet dat je je beoogde aantal stappen hebt gezet, dan....
Als m'n hartslag te hoog is, dan....
Voor mijn smarthome gebruik ik een homey icm een heel aantal Google homes.
Nu zag ik dat fitbit een vrij uitgebreid ifttt kanaal heeft, dus dat is een mogelijke optie. Vanuit ifttt kan ik namelijk homey weer bereiken.
Echter, ik vind de fitbit klokjes niet de allermooiste. Maaaaaar, is nogmaals wel een optie... Samsung heeft erg mooie klokjes, maar geen ifttt support. Althans, niet zoals ik graag zou willen.
Misschien kan ik iets via smartthings doen icm ifttt, alleen heb ik nog geen idee hoe.
. Andere merken zoals Garmin en Fosil hebben geen ifttt kanaal.
Even mijn belangrijkste wensen:
-Stappenteller
-Constante hartslag monitoring
-Optie om smarthome activiteiten te triggeren
-Goede slaap monutoring
-Smartphone notificaties
-Het liefst een elegant klokje zoals bijvoorbeeld de Samsung galaxy watch of watch active
Het allerliefste zou ik een wearos klokje nemen, maar volgens mij zijn deze weer niet erg accuraat kwa sensoren, gaat de batterij vrij snel leeg, en kunnen zaken als slapen, wakker worden etc niet als trigger dienen in mijn smarthome.
Ik hoop dat iemand me misschien wat advies kan geven.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Om mijn gezondheid, slaap, stappen, calorieën, etc wat meer te monitoren zou ik graag een smartwatch of fitness tracker willen aanschaffen.
Nou is een belangrijke voorwaarde dat deze integreert in mijn smarthome. Hiermee bedoel ik niet dat ik per se apparaten wil kunnen bedienen vanaf het horloge, maar dat scenes in huis kunnen worden gestart obv triggers die het horloge geeft.
Bijvoorbeeld:
Als het horloge merkt dat je wakker wordt, dan....
Als het horloge merk dat je slaapt, dan...
Als het horloge ziet dat je je beoogde aantal stappen hebt gezet, dan....
Als m'n hartslag te hoog is, dan....
Voor mijn smarthome gebruik ik een homey icm een heel aantal Google homes.
Nu zag ik dat fitbit een vrij uitgebreid ifttt kanaal heeft, dus dat is een mogelijke optie. Vanuit ifttt kan ik namelijk homey weer bereiken.
Echter, ik vind de fitbit klokjes niet de allermooiste. Maaaaaar, is nogmaals wel een optie... Samsung heeft erg mooie klokjes, maar geen ifttt support. Althans, niet zoals ik graag zou willen.
Misschien kan ik iets via smartthings doen icm ifttt, alleen heb ik nog geen idee hoe.
. Andere merken zoals Garmin en Fosil hebben geen ifttt kanaal.
Even mijn belangrijkste wensen:
-Stappenteller
-Constante hartslag monitoring
-Optie om smarthome activiteiten te triggeren
-Goede slaap monutoring
-Smartphone notificaties
-Het liefst een elegant klokje zoals bijvoorbeeld de Samsung galaxy watch of watch active
Het allerliefste zou ik een wearos klokje nemen, maar volgens mij zijn deze weer niet erg accuraat kwa sensoren, gaat de batterij vrij snel leeg, en kunnen zaken als slapen, wakker worden etc niet als trigger dienen in mijn smarthome.
Ik hoop dat iemand me misschien wat advies kan geven.
Alvast bedankt voor het meedenken!