Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 18:12
Ik zit te denken om de volgende PC te bouwen (of vergelijkbaar):

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 175,-€ 175,-
1MoederbordenAsus Prime B450M-A€ 73,30€ 73,30
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G€ 549,92€ 549,92
1BehuizingenCooler Master MasterBox Q300L€ 44,95€ 44,95
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 77,95€ 77,95
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 115,10€ 115,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.036,22

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, internetten, films kijken, evt streamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is niet echt een maximale prijs, ongeveer in de richting van wat ik samengesteld heb. Tenzij iemand me overtuigd meer te spenderen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
pricewatch: Cooler Master Real Power M620 hoeft niet persee, als het kan graag.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
2070super, m2 ssd (1tb?), 16gb ram, zie voorstel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet persee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet extreem luidruchtig.

Ga je overklokken?
Nee

Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Games als fortnite, valorant, overwatch in pro settings. Ga een 144hz 3440x1440 scherm halen, minimaal 60fps wil ik wel halen.

Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik weten of de genoemde voeding sterk genoeg is om dit systeem te draaien.
Bij de aanbevolen specificaties van de RTX 2070 Super staat een 650w voeding, zelf denk ik dat 620w ook afdoende moet zijn.

Alvast bedankt guys!,

[ Voor 152% gewijzigd door LightPhoenixNL op 24-04-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald.

Zet die er nog even bij, anders moet ik helaas je topic sluiten. Printscreentjes naar winkelmandjes zijn ook niet toegestaan, dus die zul je ook moeten omzetten met de Handleiding Pricewatch.
LightPhoenixNL schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:19:
Ik zit te denken om de volgende PC te bouwen (of vergelijkbaar):

*knip* printscreentjes zijn neit toegestaan.

Ik heb nog een 620w voeding van coolermaster liggen, zou dit ook voldoende zijn?
Geen idee, want je noemt het type niet, en laat daar nou veel verschil in kunnen zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 24-04-2020 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:59
Als het gaat om pricewatch: Cooler Master Real Power M620

Dan moet je die mee vervangen. Ding is Max 13 jaar oud, die heeft z’n beste tijd gehad.

550W is meer dan genoeg voor jouw build, een van deze is prima
pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart
pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W

Heb je nog een specifieke reden dat je voor een 2070 super gaat trouwens? Een rx5700xt heeft vrijwel dezelfde prestaties maar is ruim goedkoper. Enige wat er ontbreekt is raytracing, maar dat biedt voorlopig sowieso niet echt heel erg veel meerwaarde praktisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
ExiZTeNcE schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:11:
Als het gaat om pricewatch: Cooler Master Real Power M620

Dan moet je die mee vervangen. Ding is Max 13 jaar oud, die heeft z’n beste tijd gehad.

550W is meer dan genoeg voor jouw build, een van deze is prima
pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart
pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W

Heb je nog een specifieke reden dat je voor een 2070 super gaat trouwens? Een rx5700xt heeft vrijwel dezelfde prestaties maar is ruim goedkoper. Enige wat er ontbreekt is raytracing, maar dat biedt voorlopig sowieso niet echt heel erg veel meerwaarde praktisch
De voeding is inderdaad erg oud, kwam deze nog tegen in de kast. Heb een aantal jaar op een console gegamed maar had de voeding al die jaren bewaard.

Raytracing hoeft voor mij niet, maar ik wil misschien af en toe op twitch gaan streamen, Nvidia Nvenc is hier wat betre voor geschikt dan AMD vce/amf. Vandaar de keuze voor een 2070 super ten opzichte van een 5700xt. Ik ben geen grote streamer dus ik wil niet direct investeren in een losse stream pc.

Het scherm wat ik wil gebruiken is de Iiyama G-master GB3466WQSU (3440x1440 144hz 1ms IPS). Deze monitor heeft in elk geval freesync, de vraag is even of g-sync hier ook op gaat werken, maar is ook geen must voor mij dus ik sta open voor een 5700xt maar ik ben bang dat die teveel performance gaat verliezen met streamen of heb ik dat verkeerd?

Bij de specificaties van een 2070 super wordt 650watt vermeld, is de rest van het systeem een stuk zuiniger dan de fabrikant denkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
LightPhoenixNL schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:20:
[...]
, Nvidia Nvenc is hier wat betre voor geschikt dan AMD vce/amf.
Is "wat beter" dan niet erg duur op deze manier?
Het scherm wat ik wil gebruiken is de Iiyama G-master GB3466WQSU (3440x1440 144hz 1ms IPS). Deze monitor heeft in elk geval freesync, de vraag is even of g-sync hier ook op gaat werken, maar is ook geen must voor mij dus ik sta open voor een 5700xt maar ik ben bang dat die teveel performance gaat verliezen met streamen of heb ik dat verkeerd?
Ik snap niet waarom je een 144Hz scherm neemt en mikt op 60 fps? Zeker als je G of Free sync wil, wordt het er niet lekkerder op als je eronder zit.
Bij de specificaties van een 2070 super wordt 650watt vermeld, is de rest van het systeem een stuk zuiniger dan de fabrikant denkt?
Nee, de fabrikant weet niet wat voor eventuele brakke voeding de consument neemt, dus om dat te ondervangen zetten ze hoog in, terwijl je met (veel) minder prima uitkomt, mits de voeding van goede kwaliteit is (die uit de post van @ExiZTeNcE zijn dat allemaal).

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 24-04-2020 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
br00ky schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:26:
Is "wat beter" dan niet erg duur op deze manier?
Het is inderdaad een stuk prijziger, kun jij mij vertellen hoeveel dit zal schelen met streamen? Wellicht is het verwaarloosbaar en is de 5700xt voldoende om gewoon normaal te kunnen streamen (dan kan ik prima leven met een 5700xt).
Ik snap niet waarom je een 144Hz scherm neemt en mikt op 60 fps? Zeker als je G of Free sync wil, wordt het er niet lekkerder op als je eronder zit.
Ik wil graag een ultrawide scherm (zoals ik op kantoor gewend ben) om thuis op te kunnen werken maar ook om op te kunnen gamen. Ik heb het liefst een IPS paneel en heb nu ook een Iiyama scherm, ik was dus wel gecharmeerd van dit scherm toen deze aan het licht kwam.

In games als fortnite/overwatch speel ik op pro settings (grafisch), in deze games lijkt het me geen probleem om 144fps te halen met danwel een 2070s of 5700xt. Nu game ik op een 60hz scherm dus ik vind het niet voor elke game een vereiste om meer dan 60fps te halen ;-)
Nee, de fabrikant weet niet wat voor eventuele brakke voeding de consument neemt, dus om dat te ondervangen zetten ze hoog in, terwijl je met (veel) minder prima uitkomt, mits de voeding van goede kwaliteit is (die uit de post van @ExiZTeNcE zijn dat allemaal).
Duidelijk wat betreft de voeding, thx!

[ Voor 38% gewijzigd door LightPhoenixNL op 24-04-2020 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
LightPhoenixNL schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:41:
[...]
Het is inderdaad een stuk prijziger, kun jij mij vertellen hoeveel dit zal schelen met streamen? Wellicht is het verwaarloosbaar en is de 5700xt voldoende om gewoon normaal te kunnen streamen (dan kan ik prima leven met een 5700xt).
Ik denk dat je vooral moet bedenken hoe belangrijk dat streamen is. Vergelijkingen heb ik niet bij de hand, maar het prijsverschil is ~20%. Nog los of het 20% meer prestatie is (wat mij sterk lijkt), betaal je 20% meer voor iets dat met een AMD videokaart ook prima kan. En zeg nou zelf, hoeveel gaan er naar je stream kijken. De meesten zijn nou eenmaal dodelijk saai als ze aan het gamen zijn :+ .
In games als fortnite/overwatch speel ik op pro settings (grafisch), in deze games lijkt het me geen probleem om 144fps te halen met danwel een 2070s of 5700xt. Nu game ik op een 60hz scherm dus ik vind het niet voor elke game een vereiste om meer dan 60fps te halen ;-)
Duidelijk. Daarbij heb je natuurlijk ook altijd de mogelijkheid om het uit ze zetten en betaal je voor FreeSync (what's in the name) "niets" extra's.
Pagina: 1