GPU wil niet starten met folden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainChaos37
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-04 10:20
Hallo,

Ik ga voor mijn ROC school folden om mee toen zodat ik kans kan hebben om €300 te winnen.

Ik heb al een server met Folding@Home geconfigureerd, en mijn CPU kan al folden. maar mijn GPU wil dat nog niet. hij blijft namelijk op Ready staan. weet iemand misschien waarom en hoe ik hem misschien wel kan starten?

ik zelf denk dat het er misschien aan ligt dat er nog niet genoeg opdrachten voor zijn, maar wie weet...

CPU: Intel Core i7-860 2.8GHz
GPU: NVIDIA XFX GeForce 8500 GT
Moederbord: Advantech AIMB-780
RAM: 2x 4GB Samsung DDR3 1600MHz

Beste antwoord (via CaptainChaos37 op 24-04-2020 16:39)

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-07 13:16

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Je hebt een videokaart nodig met ondersteuning voor openCl en een exemplaar vanaf Geforce 400 serie/ Radeon HD5000. Er zijn ook CPU taken. Als je wilt meedoen met GPU taken zou ik de videokaart vervangen met iets recenters en desnoods wat krachtigers. Bepaal wat je ermee wil doen en welk budget je hebt en dan kan er advies gegeven worden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ccidentalMeow
  • Laatst online: 10-01 11:16
Hoi, Doe zelf nu een paar dagen mee met Folden en heb na 27 WU's ook nog geen taak voor GPU gehad. Dit vertelden ze mij erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Heb je een cpu core vrijgehouden voor de GPU?
Je GPU is niet meer de jongste. Mogelijkerwijs is er geen werk/ondersteuning meer voor deze GPU?

Kijk ook eens in de folding@home FAQ

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainChaos37
KuuKe schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:07:
Heb je een cpu core vrijgehouden voor de GPU?
Je GPU is niet meer de jongste. Mogelijkerwijs is er geen werk/ondersteuning meer voor deze GPU?

Kijk ook eens in de folding@home FAQ
hoe hou je daarvoor dan een Core vrij/hoe kun je dat instellen?

en ja ik weet t... ik heb nou eenmaal helaas wat nogal oudere hardware :9~

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Je hebt een videokaart nodig met ondersteuning voor openCl en een exemplaar vanaf Geforce 400 serie/ Radeon HD5000. Er zijn ook CPU taken. Als je wilt meedoen met GPU taken zou ik de videokaart vervangen met iets recenters en desnoods wat krachtigers. Bepaal wat je ermee wil doen en welk budget je hebt en dan kan er advies gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainChaos37
Ludwig005 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:23:
ah ok, dankjewel! de krachtigste GPU die ik nog heb liggen is alleen een NVIDIA GeForce GTS 240 en die werkt misschien niet XD

ik zal wel een keertje kijken (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

CaptainChaos37 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:34:
[...]

ah ok, dankjewel! de krachtigste GPU die ik nog heb liggen is alleen een NVIDIA GeForce GTS 240 en die werkt misschien niet XD

ik zal wel een keertje kijken (y)
Misschien eens proberen, maar als het na 2 work units niet lukt zou ik echt naar een andere kaart kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ccidentalMeow
Het kaartje in mijn PC is een Pro kaart en ondersteund OpenCL 2.0. Heb hem nog niet in actie gezien, zowel voor FAH, Rosetta als LHC niet. Heeft iemand nog een tip? ik ben geïnteresseerd in die gereserveerde CPU core. Ik heb wel melk horen klotsen, maar weet niet waar de tepel hangt. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

4ccidentalMeow schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:48:
Het kaartje in mijn PC is een Pro kaart en ondersteund OpenCL 2.0. Heb hem nog niet in actie gezien, zowel voor FAH, Rosetta als LHC niet. Heeft iemand nog een tip? ik ben geïnteresseerd in die gereserveerde CPU core. Ik heb wel melk horen klotsen, maar weet niet waar de tepel hangt. }:O
Al bij 'advanced control' gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ccidentalMeow
Al bij 'advanced control' gekeken?
Ik heb overal gekeken, maar van wat ik niet begreep ben ik in eerste instantie afgebleven. Na deze opmerking toch maar even wat geconfigureerd. Kun je bevestigen dat dit is waar je op doelt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D41AYTzW_rRYfD2GC1-4R7YmsnM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GJUUd44lt1BaXptTJKbReCRc.jpg?f=user_large
Ik heb een extra foldingslot aangemaakt 15 threads gereserveerd voor slot 0 (van de 16) en slot 1 toegevoegd voor de GPU. Heb ik dat zo goed gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ccidentalMeow
@Ludwig005 Dank u dit levert voortgang op. Door het toevoegen van het tweede slot zie ik ineens mijn GPU verschijnen in de web-interface. Als je het eenmaal door hebt zijn deze settings eigenlijk wel logisch. Ik heb de CPU threads op 8 gezet zodat ik BOINC er nog een beetje naast kan blijven draaien. Nu alleen nog een WU krijgen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

@4ccidentalMeow dat is inderdaad wat je moet instellen. :Y 1 slot voor je cpu, 1 voor je gpu, en bij gebruik van een gpu altijd minstens 1 (virtuele) core van je cpu vrijhouden.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Pagina: 1