Vraag

• Jeroenww
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-10 19:57
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
- Smartphone

Wat is je budget?
Rond de €500,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Allerdaags gebruikt, internetten, netflixen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben zelf al een tijdje op zoek maar ik kan niet zo 123 iets vinden wat aan al mijn eisen voldoet. Nu is het ook goed mogelijk dat deze smartphone helemaal niet op de markt is maar voordat ik het opgeef, was ik toch benieuwd naar jullie advies. Mijn voorkeur gaat uit naar:
- amoled scherm
- liefst een vingerafdrukscanner niet in het scherm, maar achterop of op de zijkant( ik werk voornamelijk 's nachts en dan licht het scherm altijd behoorlijk vel op. Daarbij vind ikhet dat die vingerafdrukscanners in het scherm matig werken wanneer er een screensaver op het scherm zit( mij ervaring met een a50...)
- liefst zo schoon mogelijke androidsoftware. Heb een tijdje nokia 7plus gehad, waarbij het zeer prettig was om androidone te hebben.
- de voorkeur gaat uit naar een popup camera maar daar zijn er helaas nog niet zo veel van
- qua prestaties hoef ik niet het snelste van het snelste. Ik gebruik de telefoon niet om te gamen. Gemiddelde prestaties zijn prima maar beter mag natuurlijk wel altijd.
- Cameraprestaties maken mij niet zo veel uit

Ik ben erg benieuwd wat jullie mij adviseren

Groetjes,
Jeroen

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:45
Wat betreft batterij: is dagelijks opladen normaal? Of wil je juist wat minder vaak hoeven opladen (gezien je geen snelheid / camera's nodig hebt, gebruik je minder).
Hecht je waarde aan hogere ververssnelheid van je scherm (iets vloeiender, maar als ik je gebruik zo zie denk ik van niet)?
Hoeveel inch?
Hoe zwaar?
Chinees of liever niet?

• Jeroenww
Ja, ik heb nu een smatphones waarmee ik net anderhalve dag kan doen als de telefoon voor mijn doen, redelijk intensief gebruik. Standaard laad ik m op als ik slaap en dat is prima

Ik las dat een hogere ververssnelheid (90hz) wel als een stuk prettiger wordt ervaren, dus als dat kan is dat zeker mooi meegenomen. Weet dat dit je browserervaring ten goede komt. Hoe zit dit voor het gebruik van netflix. Heeft het daar bijv. Ook invloed op?

Heel eerlijk weet ik dat niet zo goed. Begreep dat Chinese telefoons nogal zware software hebben en dat privacy daar nogal een dingetjes is. Die beide dingen zijn zeker wel belangrijk voor mij. Anderzijds weet ik niet goed hoe dit zit bij niet-Chinese telfoons

Qua gewicht heb ik niet specifiek de voorkeur voor een hele lichte telefoon. Qua grote vind ik het formaat van bijv. de a50 een prima formaat(kleiner mag natuurlijk wel altijd). Iets groter is oke maar bijv de onepuls 7 pro vind ik persoonlijl te groot

Wat ik nog niet genoemd had, is dat mijn voorkeur niet uitgaat naar Apple

[ Voor 19% gewijzigd door Jeroenww op 24-04-2020 15:16 ]

• Jeroenww
99ruud99 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:54:
Wat betreft batterij: is dagelijks opladen normaal? Of wil je juist wat minder vaak hoeven opladen (gezien je geen snelheid / camera's nodig hebt, gebruik je minder).
Hecht je waarde aan hogere ververssnelheid van je scherm (iets vloeiender, maar als ik je gebruik zo zie denk ik van niet)?
Hoeveel inch?
Hoe zwaar?
Chinees of liever niet?
nieuws: Renders tonen Samsung-smartphone met pop-upcamera
Eigenlijk zoiets maar dan met een Amoled schem ;)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Samsug en Oneplus hebben Amoled schermen, en de Android van Oneplus is redelijk schoon plus 7 serie heeft popup camera, maar wel vingerafdruk in scherm. Samsung heeft weer de OneUI laag er op.
Ergens zul je water bij de wijn moeten doen, de pop-up camera weglaten en voor gat of notch gaan vergroot je keuze enorm.

• Jeroenww
swhnld schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:57:
Samsug en Oneplus hebben Amoled schermen, en de Android van Oneplus is redelijk schoon plus 7 serie heeft popup camera, maar wel vingerafdruk in scherm. Samsung heeft weer de OneUI laag er op.
Ergens zul je water bij de wijn moeten doen, de pop-up camera weglaten en voor gat of notch gaan vergroot je keuze enorm.
Thanks voor je reactie, ik had idd al zo'n vermoeden. Dan gaat het amoledscherm, een vingerafdrukscanner op de achterkant/zijkant en evt zo schoon mogelijk androidsoftware voor op de pop up camera.

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-11 06:11
Waarom voldoet je huidige Nokia 7 + niet meer?

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• SuperToine123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-10 19:36
Ik denk dat een Oneplus 7 of 7T erg goed past. Prima camera, goed scherm, goede batterij. Alleen hebben bijde telefoons een vingerprint scanner in het scherm, uit mijn ervaring moet ik zeggen dat die in de OnePlus sneller en betere werken dan in de Samsung A-lijn en S10, Note10 en S20.

• Jeroenww
SuperToine123 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 00:40:
Ik denk dat een Oneplus 7 of 7T erg goed past. Prima camera, goed scherm, goede batterij. Alleen hebben bijde telefoons een vingerprint scanner in het scherm, uit mijn ervaring moet ik zeggen dat die in de OnePlus sneller en betere werken dan in de Samsung A-lijn en S10, Note10 en S20.
Ja daar zat ik zelf ook aan te denken, had gehoopt op een soortgelijk toestel alleen dan niet met de vingerafdrukscanner in t scherm maar achterop/zijkant. Maar die zijn er helaas niet.

Als ik zo lees dan is de software van oneplus redelijk schoon en komt dicht in de buurt bij stock android. Hoe zit dit bijv. met Motorola/realme/samsung?

• SuperToine123
Ik heb zelf een OnePlus 6 en de software is perfect. Niks extra wat niet nodig is boven een rekenmachine en Camera app. Instellingen zijn makkelijk te vinden en de gestures zijn echt heel fijn.

Ik had hiervoor een Samsung maar die software is veel zwaarder met allemaal Samsung dingen (Samsung health, Samsung store enz.)

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De Samsung s10e heeft de vinger scanner aan de zijkant. Alleen vind je het scherm misschien te klein en je hebt een punchhole in je display. Uit ervaring kan ik vertellen dat ik deze nooit als storend heb ervaren.

De laatste versie van One UI bevalt mij erg goed. Ik ervaar ook dit niet als slechter dan de wat meer stock versie van een OnePlus bijvoorbeeld.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 18:14
Op je cleane Android wens na is een V40 ook een toestel wat je kunt overwegen. Ik heb hem zelf gehad en te vroeg weg gedaan.

Goed scherm, goede accuduur, nette foto's en vingerafdruk scanner op de achterkant.

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:14
Eind deze maand komt de nieuwe Google pixel 4a uit. Zeer waarschijnlijk rond de 400 piek maar alleen te koop in Duitsland (later ook wel via Nederlandse winkels).

Voldoet aan je wensen en stock Android van de bron.

• Cenahej
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-10 17:35
SuperToine123 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:05:
Ik heb zelf een OnePlus 6 en de software is perfect. Niks extra wat niet nodig is boven een rekenmachine en Camera app. Instellingen zijn makkelijk te vinden en de gestures zijn echt heel fijn.

Ik had hiervoor een Samsung maar die software is veel zwaarder met allemaal Samsung dingen (Samsung health, Samsung store enz.)
Ik zit te twijfelen tussen de Oneplus 7t, Oneplus 8 en de Galaxy S20. Ik had vroeger een Oneplus 3 en de gestures waren zo fijn om mee te werken.

Overall lees ik zo dat de S20 beter is dus ik denk dat ik daar maar voor ga, dan maar geen chille gestures

• Jeroenww
SuperToine123 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 00:40:
Zou je dan eerder zeggen ga voor de oneplus 7pro of de 7t? Of is het het waard om extra neer te leggen voor de 7t pro? Of is het slimmer om naar de oneplus 8 te kijken? Op papier verschillen ze natuurlijk van elkaar maar vraag mij altijd af hoe dit in de praktijk is.

• swhnld
Jeroenww schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:54:
[...]
Zou je dan eerder zeggen ga voor de oneplus 7pro of de 7t? Of is het het waard om extra neer te leggen voor de 7t pro? Of is het slimmer om naar de oneplus 8 te kijken? Op papier verschillen ze natuurlijk van elkaar maar vraag mij altijd af hoe dit in de praktijk is.
Hoe lang wil je ermee doen? De software wordt 3 jaar ondersteund vanaf lancering van de serie, de de 7 en 7T hebben nog 2 jaar ondersteuning en zullen alleen Android 11 nog krijgen. De 8 heeft nog bijna de volle 3 jaar en zal Android 11 en 12 nog krijgen. Uiteraard is er een enorme custom rom community dus kun je daar nog weer een stuk verder mee, zo is er een Android 10 voor de Oneplus 3 serie ondertussen via custom rom ondanks einde support van de officiele Oneplus software.
Oneplus 8 heeft ook 5G ondersteuning als dat belangrijk is voor jou.

[ Voor 3% gewijzigd door swhnld op 22-05-2020 22:15 ]

• Jeroenww
swhnld schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:13:
[...]

Hoe lang wil je ermee doen? De software wordt 3 jaar ondersteund vanaf lancering van de serie, de de 7 en 7T hebben nog 2 jaar ondersteuning en zullen alleen Android 11 nog krijgen. De 8 heeft nog bijna de volle 3 jaar en zal Android 11 en 12 nog krijgen. Uiteraard is er een enorme custom rom community dus kun je daar nog weer een stuk verder mee, zo is er een Android 10 voor de Oneplus 3 serie ondertussen via custom rom ondanks einde support van de officiele Oneplus software.
Oneplus 8 heeft ook 5G ondersteuning als dat belangrijk is voor jou.
Meestal doe ik er wel een jaar of 3 mee. Toch neig ik steeds mee naar de oneplus 7t. Maar is het dan ook zo dat als de software over 2 jaar niet meer ondersteund wordt, het vanaf dan ook niet meer verstandig is om zaken zoals internetbankieren en privacygevoelige apps zoals je DigiDapp niet meer op je telefoon te gebruiken omdat de software dan minder veilig is? Want ik dat geval is mss de s10lite een beter plan?

• swhnld
Jeroenww schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:57:
[...]
Meestal doe ik er wel een jaar of 3 mee. Toch neig ik steeds mee naar de oneplus 7t. Maar is het dan ook zo dat als de software over 2 jaar niet meer ondersteund wordt, het vanaf dan ook niet meer verstandig is om zaken zoals internetbankieren en privacygevoelige apps zoals je DigiDapp niet meer op je telefoon te gebruiken omdat de software dan minder veilig is? Want ik dat geval is mss de s10lite een beter plan?
Dat is koffiedik kijken. Op dit moment kan ik zeggen dat er weinig nieuws is van misbruik van telefoons die geen software updates meer krijgen. Ook werkt internet bankieren gewoon op apparaten die niet meer geüpdate worden op dit moment zonder problemen.

• Opx
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-11 08:09

Opx

Waarom kijk je niet naar een S9, die komt nog goed mee en heeft nog een fingerprint scanner aan de achterkant.

• SuperToine123
@Opx Die heeft geen suport voor lang, voor nog maar 1 jaar. Want deze heeft al 2 jaar gehad.

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik zou geen oneplus nemen. Iemand zegt hier 3 jaar support maar mijn oneplus one hielt er exact na 2 jaar (na release) toch echt mee op met de updates. Ik vind dat eigenlijk vrij beroerd voor zo'n dergelijk duur merk tegenwoordig.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dus je vergelijkt een toestel van jaren geleden voor een bodemprijs met de nieuwste generatie en stelt dan dat het update-beleid nog hetzelfde is? De OnePlus 5(T) ontvangt binnenkort Android 10...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• wantsome
Jep oneplus is ruk. Ik vind 2 jaar te kort. Wanneer is de five geïntroduceerd?

• swhnld
wantsome schreef op zondag 24 mei 2020 @ 01:06:
Ik zou geen oneplus nemen. Iemand zegt hier 3 jaar support maar mijn oneplus one hielt er exact na 2 jaar (na release) toch echt mee op met de updates. Ik vind dat eigenlijk vrij beroerd voor zo'n dergelijk duur merk tegenwoordig.
Ja, dus, vroeguh was alles anders.

OnePlus heeft vanaf de 3 serie ander beleid gekregen. 2 versie upgrades en 3 jaar software updates. 3 serie kreeg zelfs 3 versie upgrades.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

wantsome schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:42:
Jep oneplus is ruk. Ik vind 2 jaar te kort. Wanneer is de five geïntroduceerd?
Google zegt... Juni 2017, drie jaar geleden dus...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• wantsome
swhnld schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:37:
[...]

Ja, dus, vroeguh was alles anders.

OnePlus heeft vanaf de 3 serie ander beleid gekregen. 2 versie upgrades en 3 jaar software updates. 3 serie kreeg zelfs 3 versie upgrades.
Waarom kon dat bij de 1 en 2 niet dan? Geef die dan hetzelfde beleid of is dit raar?

• swhnld
wantsome schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 01:01:
[...]
Waarom kon dat bij de 1 en 2 niet dan? Geef die dan hetzelfde beleid of is dit raar?
Bij de eerste versie hadden ze dit uitbesteed bij een extern bedrijf dat klapte, bij de 2de versie hadden ze devs ingehuurd die ruzie kregen, bij de 3de versie hebben ze het totaal anders aangepakt en de boel op orde gekregen.
Daarbij waren de eerste versies niet specifiek voor de open markt bedoeld, maar op uitnodiging. pas bij de 3 gingen ze echt los, dat ervoor was probeerseltjes zoals je bij wel meer bij nieuwe zaken ziet. Bijvoorbeeld de iPad 1 was ook maar heel kort ondersteund in vergelijking tot alle volgende iPad modellen.

• wantsome
Oké misschien te snel beoordeeld. Ik kijk naar mijn ervaringen met de 1 en houd het verder niet bij. Ik zie nu alleen dat ze nog duurder zijn geworden, geen budget versies aanbieden en dacht dus maar 2 jaar updates geven. Bij mij werkt een telefoon normaal gezien na 2 jaar nog prima. Dus vind ik 2 jaar gewoon te kort, eigenlijk 3 jaar ook nog en vind ik 4 jaar meer in de buurt komen van wat ik vind dat een gemiddelde ondersteuning hoort te duren. Helaas is 3 jaar vaak de max.
Pagina: 1