Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:50

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een Sony 1000XM3 noise cancelling hoofdtelefoon die ik graag wil gebruiken bij het voeren van videoconferenties. Helaas ervaar zowel ik als mijn gesprekspartners dat het stemgeluid regelmatig "als een robot klinkt". Wat ik dan maar even vertaal als (tijdelijke) verbindingsproblemen met Bluetooth. Soms helpt het als ik mijn hoofd even nog dichter bij de computer houd (die staat al op maximaal 1 meter overigens), maar niet altijd. Dan pak ik maar weer mijn bedraadde hoofdtelefoon erbij en is het probleem ook opgelost.

Relevante software en hardware die ik gebruik
* Intel NUC en Sony 1000XM3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Driverupdate Intel, laatste versie reeds geïnstalleerd
2. Powersave uitgezet in de BT driver
3. Wifi op 5GHz zodat deze niet interfereert met BT (2.4GHz)
4. In de Sony app (Android) "voorkeur voor stabiele verbinding" aangezet - overigens heb ik geen idee of die setting iets uitmaakt als ik vervolgens de BT verbinding leg tussen de PC en de HS (en dus niet de telefoon gebruik)
5. Met dezelfde hardware muziek luisteren (overigens gebruik ik dan wel het "stereo" profiel in Windows, niet het "headset" profiel) - dat gaat uren achter elkaar goed ...
6. Het maakt niet uit of ik Hangouts of Teams gebruik

Heeft die NUC gewoon een slechte BT adapter, en zou het helpen als ik een nieuwe dongle haal, of moet ik het niet in die hoek zoeken?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Beste antwoord (via SeatRider op 30-04-2020 14:07)

• FvH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-01 13:55

FvH

Aan het typen...

Weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik had een vergelijkbaar probleem met m'n Bose QC35 II. Daar bleek het probleem te zijn dat ik een DECT telefoon aan dezelfde kant van m'n bureau had als de laptop waar de hoofdtelefoon aan zat (via bluetooth). Telefoon naar andere kant v.d. kamer geduwd (base station) en probleem was weg.

What are clouds made of? Linux servers mostly!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
*kick*

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FvH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-01 13:55

FvH

Aan het typen...

Weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik had een vergelijkbaar probleem met m'n Bose QC35 II. Daar bleek het probleem te zijn dat ik een DECT telefoon aan dezelfde kant van m'n bureau had als de laptop waar de hoofdtelefoon aan zat (via bluetooth). Telefoon naar andere kant v.d. kamer geduwd (base station) en probleem was weg.

What are clouds made of? Linux servers mostly!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:56
Geen ervaring met het probleem, maar om zekerheid te krijgen of het aan desktop ligt: als je de hoofdtelefoon aan een smartphone koppelt heb je dan geen problemen?
En wat als je de telefoon achter je pc legt?

Wat wellicht ook kan helpen is alle verbeteringen uitzetten zoals bijvoorbeeld ruisonderdrukking.

[ Voor 19% gewijzigd door Cyriel85 op 27-04-2020 14:24 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
FvH schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:13:
Goeie. Er zat een Logitech Unified Receiver in de USB poort, en die gebruikt ook 2,4 GHz. Verplaatsts naar de USB poort in mijn monitor (dus iets verder van de PC af) en het probleem lijkt vooralsnog opgelost te zijn (tot nu toe 2 uur gewerkt zonder storing).