Pc upgrade advies gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarieCookie
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 28-12-2020
Hey Gasten,

Ik zoek wat advies voor het upgraden van mijn desktop.

Ik wil graag de nieuwste games kunnen spelen (60fps of meer), verder moet de Adobe Suite er goed op kunnen draaien. Ik gebruik nu nog een ultrawide 3440x1440 maar wil er in de toekomst een 4k monitor aan toevoegen.

Volgens mij kom ik al een heel eind met een andere grafische kaart en wat meer werkgeheugen, maar hoor graag jullie mening.
Met wat voor kaart zou ik nog een tijdje vooruit kunnen en past op mijn moederbord?
Wat voor geheugen zouden jullie adviseren?

Mijn budget is ongeveer 600 euro, maar dat is op te rekken indien nodig.

Mijn pc is een:

I7-4790K 4GHZ
16GB RAM
GIGABYTE GA-Z97X Gaming 5 Motherboard
GeForce GTX 970

Ik hoop dat dit genoeg informatie is, anders hoor ik het graag.

Thnx!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:48
"Adobe suite" is niet erg specifiek, als je voor jouw activiteiten het geheugen nog niet vol hebt hoef je niet te upgraden, voor gaming is het ook niet nodig.
Lijkt me ook zonde om nu nog te investeren in DDR3 geheugen.

Videokaart zou ik zoeken in de richting van 5700XT.
Beetje afhankelijk van de games kun je op 1440p op erg hoge settings draaien, vaak zelfs de hoogste.
Voor 4k wordt dat (iets) lastiger, maar dat gaat met een kaart van 800 of zelfs 1200 euro ook niet heel veel beter.

De betere modellen:
https://tweakers.net/pric.../1459354;1442156;1461892/
Maar je kunt ook een iets goedkopere versie pakken, die zal iets meer lawaai maken (en misschien ook iets warmer worden).

Overzicht/review.
https://www.techpowerup.c...o-special-edition/32.html

[ Voor 11% gewijzigd door mitsumark op 24-04-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarieCookie
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 28-12-2020
Bedankt voor je antwoord.

Ik snap dat Adobe Suite niet heel specifiek is, ik Photoshop veel en merk met grote bestanden en brushes dat er snel lag ontstaat. Verder doe ik wat animeren in After Effects en aan elkaar plakken in Premiere.
Ik moet ooit over naar 4k video bewerken maar ik vind het de investering nu nog niet waard.

De 5700XT klinkt goed. lawaai is wel een issue dus ik kijk naar de betere modellen.

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 23:41
Persoonlijk zou ik er ook een moderne 550W voeding aan toevoegen icm de 5700XT.