hulp bij upgrade pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

De laatste tijd valt mijn shooter(Call of duty warzone) steeds uit, het spel sluit zich vanzelf af en ik kom op mijn homescreen.

Nu weet ik dat ik laatst een nieuwe videokaart heb gehaald, dat het dus waarschijnlijk aan mijn cpu ligt...(zie bijgevoegde foto)
Deze bottleneck wil ik verhelpen zodat mijn gpu ook naar potentie kan werken.

Mijn setup is:
rtx 2070
intel i5 4670k
MSI b85-g43 moederbord
16 GB ram DDR3

en ik heb een scherm waarmee ik op 144 hertz wil gamen met shooters, en met league of legends speel ik voornamelijk op 240hertz.(dell alienware scherm idk welke precies)

Graag zou ik willen weten wat een goede upgrade is voor mijn cpu en moederbord en of er dan ook nieuwe ram bij moet?

Wat is nu wijsheid om voor een intel of amd cpu te gaan?
een vriend van me zei al dat ik sws een i7 moet halen zodat de cpu geen beperkende factor meer is.
maar ik zag ook dat de amd ryzen 3700x een mooie was of de 3600x.

Het mag wel wat kosten zodat ik de komende tijd mijn spelletjes kan spelen, cpu rond de 300, moederbord tot 150 en ram er nog bij wat ook wel tot 150 kan.

zou fijn zijn om een aanbeveling te krijgen voor welke hardware ik kan halen zodat mijn setup goed op elkaar is afgestemd en de bottleneck niet meer meer de cpu ligt.

Alvast hartelijk dank voor uw hulp!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8nvoHCM35UzV3D_f1cBtcorzdI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kzsNCJM4ftxgkUKsADvbI78d.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
De ryzen 3600 is al sterk genoeg voor wat je noemt.
Wil je echt veel power voor toekomst (als je ooit die GPU upgraded) zou je aan de ryzen 7 kunnen denken. Deze is veel spellen minstens even snel als de nieuwe i7.

Natuurlijk moet er dan wel een nieuw moederbord in, denk aan een pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX , gezien je waarschijnlijk een ATX kast hebt.
En ja, DDR4 is gewoon een stukje sneller, dus dat zou je ook kunnen vervangen. (is wel weer 80 euro extra - ryzen combineert het liefst met crucial) .
Vraag is of je kast / voeding dan nog wel "goed genoeg" zijn... dus ondertussen ben je een hele nieuwe kast aan t bouwen waarbij je enkel de GPU meeneemt. (Dat is een erg sterke kaart, waarschijnlijk zelfs zo zwaar dat hij je CPU EXTRA belast ipv ontlast).

[ Voor 59% gewijzigd door 99ruud99 op 24-04-2020 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:22
Denk eerder dat een tekort aan ram het probleem is. Vraag mij af waar al die 16GB naar toe gaat als de game nog lang niet de helf daarvan gebruikt.

Wat zegt MSI Afterburner over de cpu belasting per core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-09 10:56
Ik zou niet verwachten dat het spel zichzelf afsluit vanwege een mindere cpu. Het zou gewoon moeten werken al dan niet met minder frames. Wellicht speelt er nog een ander probleem. Al zou een nieuw Ryzen setje zeker niet misstaan bij die videokaart. Die 4670k valt nu een beetje in het niet.

Bouwt computers @ Danmetic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAlGgvM6Ndq7rngKRFXicQ0P6T8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LUv3bIGuLQK5Z2CrYq9TEYn7.png?f=user_large

dit geeft afterburner aan.

inderdaad heel vreemd dat het RAM een probleem is aangezien er 16gb in hoort te zitten, echter is daar iets mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:34
Het lijkt erop dat er iets mis is met het geheugen. Als je te weinig geheugen hebt ga je flinke prestatieproblemen krijgen. Zou je een screenshot kunnen plaatsen van Taakbeheer -> prestaties -> geheugen? Zoiets als dit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqybrSeJku5WDvkGlzMX7LZ-xF0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/geui67UK9QbsttmVANcQE7PU.png?f=fotoalbum_large

Ik snap dat je dit topic hebt aangemaakt om een upgrade te bespreken, maar ik denk dat als hier een probleem is je pc in COD MW veel beter kan gaan draaien. Ook als je deze pc/onderdelen gaat verkopen wil je dit probleem opgelost hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WP31oAAQZiGNCsOuiCsjwQ0GsDw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tAwccuxALxqagjpnigGaNP2O.png?f=fotoalbum_large

dis is de screenshot direct nadat hij crashed...

ligt dus wsl aan de gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Telkens als hij crashed, spiked de GPU op 100%.
daarna zit hij weer op 8 of 12 % ofzo....

alvast bedankt!
Pagina: 1