Ik heb zelf wel iets, maar niet veel, verstand van een netwerk.
Maar begin nu toch een beetje te twijfelen waar ik goed aan doe.
We zijn lid van T-mobile en krijgen het internet(200mbit) en TV binnen via glaskabel in de meterkast(voordeur).
Hier ontstaat eigenlijk het probleem, de dekking hiervan is nogal laag.
Er gaan 3 cat6e internet kabels naar boven, waarvan er 1 voor de TV is.
1 TV kabel naar de woonkamer.
Boven heb ik 1 router(goedkoop ding) staan die verbonden is met meerdere bekabelde apparaten.
Philips Hub, ChromeCast, Werklaptop, NAS, Game Computer. Een switch is misschien geen gekke investering.
Het probleem
Wifi dekking in het huis
Internet snelheid Game Computer
NAS beschikbaar door het hele netwerk.
Budget:
300 ish 100 meer/minder indien het waardevol is.
T-Mobile levert 200mb/s, waarvan ik boven helaas maar 90 kan benutten.(komt door de router).
Vragen:
Kan ik het modem van de ISP vervangen, en kan ik dan nog steeds TV kijken? Hoe zit dit eigenlijk?
Is het beter om een mesh te gaan creëeren? en hoe valt de ISP hier dan onder? moet ik hiervan het netwerk uitzetten?
We wonen in een duplex woning(kleine flat, redelijk wat buren) is het misschien beter om wifi 6 aan te schaffen?
Opmerking:
Ik vind het niet erg om wat internet kabels te moeten trekken.
Boven(Computer en NAS) hebben prioriteit, hier worden de meeste mb/s gebruikt.
Boven, TV, Chromecast kunnen prima draadloos en de Home cinema hoeft niet aangesloten te worden(is slechts voor blue rays)
Wat kan ik het beste doen?
De huidige ISP uitbouwen met extenders, en een switch voor boven?
Een wifi 6 router kopen, die ik later kan blijven gebruiken, die sterk genoeg is voor dekking in het hele huis?
Meerdere wifi punten creeeren en een soort van mesh gaan opzetten?
zijn er nog meer optie's?
Help!
Alvast bedankt voor het lezen
Maar begin nu toch een beetje te twijfelen waar ik goed aan doe.
We zijn lid van T-mobile en krijgen het internet(200mbit) en TV binnen via glaskabel in de meterkast(voordeur).
Hier ontstaat eigenlijk het probleem, de dekking hiervan is nogal laag.
Er gaan 3 cat6e internet kabels naar boven, waarvan er 1 voor de TV is.
1 TV kabel naar de woonkamer.
Boven heb ik 1 router(goedkoop ding) staan die verbonden is met meerdere bekabelde apparaten.
Philips Hub, ChromeCast, Werklaptop, NAS, Game Computer. Een switch is misschien geen gekke investering.
Het probleem
Wifi dekking in het huis
Internet snelheid Game Computer
NAS beschikbaar door het hele netwerk.
Budget:
300 ish 100 meer/minder indien het waardevol is.
T-Mobile levert 200mb/s, waarvan ik boven helaas maar 90 kan benutten.(komt door de router).
Vragen:
Kan ik het modem van de ISP vervangen, en kan ik dan nog steeds TV kijken? Hoe zit dit eigenlijk?
Is het beter om een mesh te gaan creëeren? en hoe valt de ISP hier dan onder? moet ik hiervan het netwerk uitzetten?
We wonen in een duplex woning(kleine flat, redelijk wat buren) is het misschien beter om wifi 6 aan te schaffen?
Opmerking:
Ik vind het niet erg om wat internet kabels te moeten trekken.
Boven(Computer en NAS) hebben prioriteit, hier worden de meeste mb/s gebruikt.
Boven, TV, Chromecast kunnen prima draadloos en de Home cinema hoeft niet aangesloten te worden(is slechts voor blue rays)
Wat kan ik het beste doen?
De huidige ISP uitbouwen met extenders, en een switch voor boven?
Een wifi 6 router kopen, die ik later kan blijven gebruiken, die sterk genoeg is voor dekking in het hele huis?
Meerdere wifi punten creeeren en een soort van mesh gaan opzetten?
zijn er nog meer optie's?
Help!
Alvast bedankt voor het lezen