Toon posts:

Pc met 2 uitgebreide schermen vallen uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben in bezit van een laptop en nog 2 externe schermen. 1 van deze schermen is een tv en die gebruik ik als 2de scherm d.m.v HDMI-verbinding. Nu merk ik dat de laatste tijd deze regelmatig enkele seconden uitvalt (zwart scherm) en daarna terug aan gaat. Ook heb ik een 3de scherm. Deze is verbonden via aan VGA-kabel met mijn laptop. Deze gebruik ik nog niet lang. In begin deed ie het prima maar nu heb ik al enkele weken last van dat hij gewoon geen beeld geeft. Het scherm gaat mooi aan en dan naar zwart. Soms zie ik even (1sec) mijn bureaublad. Aan de scherm kan het niet liggen want dit gaat nog mooi aan. Ook heb ik de VGA-kabel vervangen met een nieuwe en dit bood ook geen oplossing. Ik vermoed dat dit iets met de software van mijn pc te maken heeft? Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast bedankt!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 24-04-2020 19:05)

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:36
Omdat je geen Dell Precision M6800 hebt, zou ik zeggen: update je drivers of gebruik minder schermen.
Hier werkt de mijne pas redelijk met twee actieve adapters sinds ik een Windows 10 update binnen haalde.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Deze 2 vragen zijn wel relevant als we jouw willen proberen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop werkt op Windows 10 en dit zijn de beeldschermadapters: AMD RAdeon HD 8600M series en Intel(R) HD Graphics Family

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook al bezig geweest met de grafische instellingen van mijn pc. Ik heb bijvoorbeeld (met alle schermen aangesloten) de output naar het scherm gezet dat naar zwart gaat. 1sec zag ik beeld hierna niks meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:36

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Zijn de problemen pas begonnen toen je de VGA monitor bent gaan gebruiken?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat het kort uitvallen van mijn tv die ik als monitor gebruik er voor al was. Maar wel lijkt het dat het nu erger is met de VGA-aansluiting van de andere monitor. De VGA- monitor heeft wel de eerste dagen dat ik hem installeerde perfect gewerkt. Daarna niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu even bezig geweest op mijn pc en ik heb vanalles getest. Ik heb het "Intel HD Graphics Control Panel geopend. Hierin staat mijn beeldschermmodus op "uitgebreid bureaublad" met hierbij 3 beeldschermen: het geïntegreerd beeldscherm, mijn tv en het digitaal beeldscherm. Bij het nog eens toepassen van deze indeling ging het 3de scherm weer even 1 sec aan om nadien terug uit te springen. Het lijk wel of hij hierna geen input meer krijgt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:36
Omdat je geen Dell Precision M6800 hebt, zou ik zeggen: update je drivers of gebruik minder schermen.
Hier werkt de mijne pas redelijk met twee actieve adapters sinds ik een Windows 10 update binnen haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste, ik laat even weten dat ik een driver updater mijn pc heb laten scannen. Hij vond enkele verouderde drivers waaronder mijn 2 beeldschermadapters. Ik heb de nieuwe software geïnstalleerd en nu lijkt het te werken. Ik hoop dat het zo blijft. Heel erg bedankt!
Pagina: 1