Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart.
Momenteel heb ik een MSI GeForce GTX 1080 Ti, 11GB, Armor OC
Hier heb ik vorig jaar reeds een aftermarket cooler op geplaatst te weten een Arctic Cooling Accelero Arctic Xtreme IV Rev 2
Deze past echter niet 100% over alle heet wordende onderdelen heen maar heeft toch een halfjaar alles rond de 65 tot 70 graden kunnen houden. Nu merk ik echter dat de GPU weer ruim over de 80 graden gaat en ergens blijft fluctueren tussen de 80 en 84 graden. Hierbij wordt de setup erg luidruchtig en dat wil ik dus beslist niet.
Derhalve ben ik opzoek naar een vervanger die echt stil is, ook onder load.
Goed om te weten dat ik 2x 27 inch monitoren heb hangen, aangesloten via HDMI welke in 2560*1440 draaien op 144hz, ook met gamen. (Vooral Black Desert Online)
ik heb geen merk voorkeur, maar hoe stiller hoe beter.
Als kast heb ik overigens een Fractal design R5, waarbij de airflow mij goed lijkt, 2 aanzuigende en 2 uitblazende fans.
Edit: Budget is niet echt een issue, pc wordt veel gebruikt en wil graag een tijdje vooruit.
edit2: ter verduidelijking, vaak staat op monitor 1 een game open en op monitor 2 netflix (of andere streamingdienst)
Momenteel heb ik een MSI GeForce GTX 1080 Ti, 11GB, Armor OC
Hier heb ik vorig jaar reeds een aftermarket cooler op geplaatst te weten een Arctic Cooling Accelero Arctic Xtreme IV Rev 2
Deze past echter niet 100% over alle heet wordende onderdelen heen maar heeft toch een halfjaar alles rond de 65 tot 70 graden kunnen houden. Nu merk ik echter dat de GPU weer ruim over de 80 graden gaat en ergens blijft fluctueren tussen de 80 en 84 graden. Hierbij wordt de setup erg luidruchtig en dat wil ik dus beslist niet.
Derhalve ben ik opzoek naar een vervanger die echt stil is, ook onder load.
Goed om te weten dat ik 2x 27 inch monitoren heb hangen, aangesloten via HDMI welke in 2560*1440 draaien op 144hz, ook met gamen. (Vooral Black Desert Online)
ik heb geen merk voorkeur, maar hoe stiller hoe beter.
Als kast heb ik overigens een Fractal design R5, waarbij de airflow mij goed lijkt, 2 aanzuigende en 2 uitblazende fans.
Edit: Budget is niet echt een issue, pc wordt veel gebruikt en wil graag een tijdje vooruit.
edit2: ter verduidelijking, vaak staat op monitor 1 een game open en op monitor 2 netflix (of andere streamingdienst)
[ Voor 9% gewijzigd door MisterEagle op 24-04-2020 12:21 ]

:strip_exif()/f/image/fapjVCWoN5hKagmu3MVrBMlM.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j74v2vSHIrrZNOpMhkYXlxnd.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rdlqEPnVH6LHbPnlP7qQnAMj.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BlAITuwhd8X8Vfq4vV0uxKUV.jpg?f=user_large)

:strip_exif()/f/image/g4bXI64vA9FsWA4Wv0HgJp9C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OOlT1tDDQ1pi31WcB3qRsQtU.jpg?f=fotoalbum_large)