Nieuwe videokaart vervanging 1080TI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:24
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart.
Momenteel heb ik een MSI GeForce GTX 1080 Ti, 11GB, Armor OC
Hier heb ik vorig jaar reeds een aftermarket cooler op geplaatst te weten een Arctic Cooling Accelero Arctic Xtreme IV Rev 2

Deze past echter niet 100% over alle heet wordende onderdelen heen maar heeft toch een halfjaar alles rond de 65 tot 70 graden kunnen houden. Nu merk ik echter dat de GPU weer ruim over de 80 graden gaat en ergens blijft fluctueren tussen de 80 en 84 graden. Hierbij wordt de setup erg luidruchtig en dat wil ik dus beslist niet.

Derhalve ben ik opzoek naar een vervanger die echt stil is, ook onder load.

Goed om te weten dat ik 2x 27 inch monitoren heb hangen, aangesloten via HDMI welke in 2560*1440 draaien op 144hz, ook met gamen. (Vooral Black Desert Online)

ik heb geen merk voorkeur, maar hoe stiller hoe beter.
Als kast heb ik overigens een Fractal design R5, waarbij de airflow mij goed lijkt, 2 aanzuigende en 2 uitblazende fans.

Edit: Budget is niet echt een issue, pc wordt veel gebruikt en wil graag een tijdje vooruit.
edit2: ter verduidelijking, vaak staat op monitor 1 een game open en op monitor 2 netflix (of andere streamingdienst)

[ Voor 9% gewijzigd door MisterEagle op 24-04-2020 12:21 ]

Alle reacties

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-01 15:30
Aangezien geluid een criteria is zou je ook WC'ing kunnen overwegen;

https://www.ekwb.com/news...6-full-cover-water-block/

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Als de temperaturen in een half jaar met 20 graden gestegen zijn denk ik dat je beter kan beginnen met dat ding een keer schoonmaken :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Waarom heb je die standaard koeler uberhaupt vervangen??

Een 1080Ti kan echt nog prima meekomen, heb zelf een Gaming Ultra x nog wat van MSI en die is idle passief gekoeld en ook onder load is hij vrij stil. De stilte van de kaart is dan vooral afhankelijk van de hoeveelheid airflow in je kast aangezien de ventilatoren van de GPU temperatuur gestuurd zijn.

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:57
MisterEagle schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:57:

Nu merk ik echter dat de pc weer ruim over de 80 graden gaat en ergens blijft fluctueren tussen de 80 en 84 graden. Hierbij wordt de setup erg luidruchtig en dat wil ik dus beslist niet.
Ik neem aan dat je hier de temperaturen van je videokaart benoemd? Je benaming "PC" is nogal algemeen in deze zin.

Is de huiskamer temperatuur veel omhooggegaan door het warme weer? Zitten je kastfilters oid vol met stof?
Ik vermoed dat je wel wat winst kan halen door deze zaken even te onderzoeken. Anders zit je straks wellicht met een nieuwe videokaart maar nog steeds met dit probleem...

[ Voor 9% gewijzigd door Ayazis op 24-04-2020 12:19 ]

• MisterEagle
't probleem is ook zeker niet dat de kaart niet mee kan komen, maar de hoeveelheid geluid die dit ding produceert.

De standaard koeler is vervangen omdat één van de originele fans uit balans was geraakt en ik geen zin had dat ding op te sturen en een paar weken zonder te zitten.
Probleem met de aftermarket cooler is dat deze niet 100% past, ondanks dat er op hun site wel staat dat hij compatible is, hierdoor zijn niet alle zaken die gekoeld moeten worden gekoeld / aangeraakt door de koelelementen (blauw soort strips, weet even niet meer hoe dit heet)

Ook past het frame wat tegengaat dat de kaart gaat doorhangen niet, de kaart hangt dus wat verder door dan voorheen, hiermee ontstaan ook mogelijk de geluidsissues?

edit, reactie op @Ayazis
Temperatuur in woonkamer is 1 graad hoger dan waar het normaal naar verwarmt wordt.
Stoffilters zijn allemaal al schoon, ook op de kaart zelf zie ik geen stof.

Gaat inderdaad om de GPU temperatuur.

[ Voor 13% gewijzigd door MisterEagle op 24-04-2020 12:20 ]

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:57
Heb je wel eens geprobeerd die cooler opnieuw te bevestigen? Misschien heb je per abuis wel een onderdeeltje gebruikt welke bedoelt is voor een ander model videokaart.

• MisterEagle
Ayazis schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:24:
Heb je wel eens geprobeerd die cooler opnieuw te bevestigen? Misschien heb je per abuis wel een onderdeeltje gebruikt welke bedoelt is voor een ander model videokaart.
ik zal eens proberen een foto te maken ter ondersteuning maar alvast in tekst;

De aftermarketkoeler past over de kaart, alleen de hogeverschillen kloppen niet 100%, hierdoor raakt niet alles, zelfs niet met die koelstrips ertussen.

Daarnaast is de GPU ongeveer 3cm breder dan de koeler, hij past er dus wel op, maar zoals bij de koeler verwacht wordt aan alle zijden clips te bevestigen gaat dus al niet omdat de kaart breder is.
Hierover toen contact gehad en dat zou niet uit maken want hij matched verder wel.

Nu, 6 maanden laten ga ik steeds mindere koelperformance merken en vraag ik mij af of het dus echt wel zo goed werkt.

edit: foto's:

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/Ju5gDv.md.jpg
Afbeeldingslocatie: https://iili.io/Ju5UOJ.jpg

Wat me nu wel opvalt is dat de koelstrip links in elk geval los is gekomen, waarschijnlijk door de warmte, maar zoals je ook ziet sluit het daar helemaal niet terwijl rechts voor er strak op zit.

Daarnaast zie je op de andere foto ook dat de kaart dus een stuk breder is, waardoor ik mij ook steeds meer afvraag hoe compatibel het wel is.

[ Voor 22% gewijzigd door MisterEagle op 24-04-2020 12:37 ]

• Buzz_NL
Zoals je hierook kan lezen is de Arctic Cooling Accelero Arctic Xtreme IV Rev 2, eigenlijk alleen geschikt voor standaard PCB;
https://www.arctic.ac/eu_en/ax4.html

De R5 heeft voldoende plek voor een 280 of 360 rad, paar Vardar's er op en laag rpm en enjoy the silence.

• MisterEagle
Buzz_NL schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:45:
Zoals je hierook kan lezen is de Arctic Cooling Accelero Arctic Xtreme IV Rev 2, eigenlijk alleen geschikt voor standaard PCB;
https://www.arctic.ac/eu_en/ax4.html

De R5 heeft voldoende plek voor een 280 of 360 rad, paar Vardar's er op en laag rpm en enjoy the silence.
Ik zie het nu ja, geen idee of ik dat toen heb gezien, heb indertijd een topic hier geopend om ook te vragen of het klopt dat het zou passen omdat er verschil zat tussen websites.

Anyway, tijd voor wat anders dus.
Dat laatste wat je zegt, zegt mij zo helemaal niets, maar ik zal even google-en.
Kan je wat meer uitleg geven met wat je bedoelt? Als ik op 280 360 rad kom ik alleen uit op diameters van fans voor de kast zelf, deze is reeds voorzien van 4 x 280mm fans

als ik op vardar google dan vind ik vooral griekse zaken.

---
edit:
overigens, wat een klein beetje in mijn achterhoofd meespeelt ook, ik heb enkele jaren terug brand in mijn huis gehad door sluiting ontstaan uit oververhitting. Derhalve neem ik op dit vlak het liefst zo weinig mogelijk risico.

[ Voor 25% gewijzigd door MisterEagle op 24-04-2020 12:59 ]

• Buzz_NL
Excuses, had het over watercooling

280 of 360 verwijst naar de grote van een radiator.

Vardars zijn fans van EK watercooling welke speficiek ontworpen zijn om op radiators te monteren.

https://www.ekwb.com/shop/radiators-fans

• MisterEagle
Buzz_NL schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:22:
Excuses, had het over watercooling

280 of 360 verwijst naar de grote van een radiator.

Vardars zijn fans van EK watercooling welke speficiek ontworpen zijn om op radiators te monteren.

https://www.ekwb.com/shop/radiators-fans
ahh, thnx. Zal me daar eens in verdiepen, ik heb nog nooit wat met waterkoeling gedaan.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:53

Thomg

Aww yiss

MisterEagle schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:29:
[...]

ik zal eens proberen een foto te maken ter ondersteuning maar alvast in tekst;

De aftermarketkoeler past over de kaart, alleen de hogeverschillen kloppen niet 100%, hierdoor raakt niet alles, zelfs niet met die koelstrips ertussen.

Daarnaast is de GPU ongeveer 3cm breder dan de koeler, hij past er dus wel op, maar zoals bij de koeler verwacht wordt aan alle zijden clips te bevestigen gaat dus al niet omdat de kaart breder is.
Hierover toen contact gehad en dat zou niet uit maken want hij matched verder wel.

Nu, 6 maanden laten ga ik steeds mindere koelperformance merken en vraag ik mij af of het dus echt wel zo goed werkt.

edit: foto's:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat me nu wel opvalt is dat de koelstrip links in elk geval los is gekomen, waarschijnlijk door de warmte, maar zoals je ook ziet sluit het daar helemaal niet terwijl rechts voor er strak op zit.

Daarnaast zie je op de andere foto ook dat de kaart dus een stuk breder is, waardoor ik mij ook steeds meer afvraag hoe compatibel het wel is.
Dit zijn pads, geen sinks. Je moet deze tussen de chips en de heatsink drukken.
Om te weten waar ze precies moeten moet je gewoon kijken naar de originele koeler, waar zitten de pads met die koeler?
Die plaats je dan ipv op de voorkant op de achterkant.

Ik heb denk ik de Arctic IV al 6x geplaatst en eraf gehaald, wat je nu hebt klopt natuurlijk niet.

Ik denk dat je de koeler moet reseaten.

• MisterEagle
Thomg schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:33:
[...]

Dit zijn pads, geen sinks. Je moet deze tussen de chips en de heatsink drukken.
Om te weten waar ze precies moeten moet je gewoon kijken naar de originele koeler, waar zitten de pads met die koeler?
Die plaats je dan ipv op de voorkant op de achterkant.

Ik heb denk ik de Arctic IV al 6x geplaatst en eraf gehaald, wat je nu hebt klopt natuurlijk niet.

Ik denk dat je de koeler moet reseaten.
Dit heb ik zojuist gedaan maar dit verschil blijft. Daarmee ben ik het dan dus ook met @Buzz_NL eens dat deze niet 100% compatible is met deze versie van de kaart.

Vraagstelling blijft dus staan, welke kaart blijft onder load stil(ler). Net wel naar waterkoeling gekeken maar daar heb ik nog nooit wat mee gedaan en dat durf ik zelf niet aan. Stel dat ik daar ook weer net een net niet compatibel onderdeel pak, alleen met een waterkoeler lijkt me dat een wat groter probleem geven.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Welke 1080Ti was het? Reference? Ik zie nu de armor oc. Is dat niet reference PCB? Eens zien.
Nope geen reference.

Van wat ik kan zien is de pcb vooral hoger, waarom zou dit een probleem zijn?

En wat heb je precies gedaan?

[ Voor 66% gewijzigd door Thomg op 24-04-2020 15:01 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Demonteren en goed opbouwen. welke temperaturen lees je uit, en met afterburner ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MisterEagle
Thomg schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:50:
Welke 1080Ti was het? Reference? Ik zie nu de armor oc. Is dat niet reference PCB? Eens zien.
Nope geen reference.

Van wat ik kan zien is de pcb vooral hoger, waarom zou dit een probleem zijn?

En wat heb je precies gedaan?
Ik heb de koeler eraf gehaald maar het verschil van niet aansluiten van thermal pad / koeler blijft gelijk aan hoe het voorheen was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GuTujmOEs8eszO8y5LGgBVsYLLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fapjVCWoN5hKagmu3MVrBMlM.jpg?f=fotoalbum_large

@Hackus Ik draai inderdaad MSI afterburner met een custom fan programma zoals bij de koeler werd aangegeven die optimaal is.
Nu is de game gesloten en temperatuur 49 graden, ik zal de game starten. Binnen een tiental seconden piekt die en gaat de temperatuur naar 80+ en de fan richting de 83% fan speed (2030 rpm)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qd0mdRdPbn42oEtEkn-7Zx2fvHo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j74v2vSHIrrZNOpMhkYXlxnd.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibDL5hMx9WDIcGRkZDzyYEYfG9Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rdlqEPnVH6LHbPnlP7qQnAMj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4CwzVIFQsxcsKyH1EAOov8khZ8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BlAITuwhd8X8Vfq4vV0uxKUV.jpg?f=user_large

edit: Nu ik zit te kijken zie ik zelfs dat ik op 96% fan speed zit en de temperatuur blijft wisselen rond de 83 graden.

Ik heb gewoon geen vertrouwen in dit ding meer, gezeik gehad met de originele koeler, nu weer met deze, de eerste die 100 euro bied mag m hebben :+ koop wel wat anders, maar wat.......

[ Voor 7% gewijzigd door MisterEagle op 24-04-2020 17:09 ]

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-01 22:52
MisterEagle schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:47:
[...]

Dit heb ik zojuist gedaan maar dit verschil blijft. Daarmee ben ik het dan dus ook met @Buzz_NL eens dat deze niet 100% compatible is met deze versie van de kaart.

Vraagstelling blijft dus staan, welke kaart blijft onder load stil(ler). Net wel naar waterkoeling gekeken maar daar heb ik nog nooit wat mee gedaan en dat durf ik zelf niet aan. Stel dat ik daar ook weer net een net niet compatibel onderdeel pak, alleen met een waterkoeler lijkt me dat een wat groter probleem geven.
Plus dat het ook een redelijke investering is.

Ik gok dat die pads niet heel veel uit gaan maken aangezien de koeler toch alleen maar naar de temp van de GPU chip zelf kijkt.

Hoe zit het met je airflow?

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• MisterEagle
Verderf schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:14:
[...]

Plus dat het ook een redelijke investering is.

Ik gok dat die pads niet heel veel uit gaan maken aangezien de koeler toch alleen maar naar de temp van de GPU chip zelf kijkt.

Hoe zit het met je airflow?
2 fans voor, 1 achter, noctua cpu fan die ook richting de fan achter gericht staat.
Overigens zie ik niet in hoe de airflow ineens na 6 maanden zoveel kan veranderen waardoor deze temperaturen opeens zo toegenomen zijn.

En de pads stonden in de handleiding van de koeler aangegeven als belangrijk omdat ze de warmte zouden overbrengen naar de koelelementen van de koeler. Dit gebeurt dus niet overal omdat er teveel ruimte tussen zit.

ik zag wel dat die thermal pads ook los te bestellen zijn en een stuk dunner. Nu zit er volgens mij wel 5mm dikke pads op, maar als ik die nou vervang voor 1 of 0,1mm dan raakt het andere wellicht wel?

[ Voor 11% gewijzigd door MisterEagle op 24-04-2020 17:21 ]

• Verderf
Voor het overbrengen van de hitte van de VRAM chips naar de koeler inderdaad.
Je kan ook proberen om de pasta gewoon een keer te vervangen, misschien zit er lucht tussen of is de pasta gewoon oud geworden en uitgedroogt.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• MisterEagle
Verderf schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:22:
Voor het overbrengen van de hitte van de VRAM chips naar de koeler inderdaad.
Je kan ook proberen om de pasta gewoon een keer te vervangen, misschien zit er lucht tussen of is de pasta gewoon oud geworden en uitgedroogt.
Ga hem zo nogmaals demonteren. Kan ik de bestaande thermal pads beter ook vervangen? (dan zal ik die eerst bestellen)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gooi er eens nieuwe driver op downloads: GeForce Game Ready Driver 445.87 WHQL welke vBIOS-versie heb je nu ? 86.02.39.00.37 is de laatste dacht ik

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Verderf
Ik zit even naar je foto te kijken maar die caps hoeven geen thermal pads te hebben, het gaat om de vrm chips die je ziet in je rode circel, rechts van de capacator.

[ Voor 74% gewijzigd door Verderf op 24-04-2020 17:35 ]

• MisterEagle
Hackus schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:28:
Gooi er eens nieuwe driver op downloads: GeForce Game Ready Driver 445.87 WHQL welke vBIOS-versie heb je nu ? 86.02.39.00.37 is de laatste dacht ik
vBios is 86.02.40.00.1C lijkt me nog nieuwe dus. M'n NVIDIA configuratiescherm geeft aan dat de drivers up to date zijn.
Verderf schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:29:
Ik zit even naar je foto te kijken maar die caps hoeven geen thermal pads te hebben, het gaat om de vram chips die je ziet in je rode circel, rechts van de capacator.
Oké, die raakt dus wel goed. Ik zal eens de pasta vervangen zo.

[ Voor 27% gewijzigd door MisterEagle op 24-04-2020 17:31 ]

• Verderf
correctie, het is niet vram(die zitten om je GPU chip heen) maar vrm :)
Afbeeldingslocatie: https://u01.appmifile.com/images/2018/04/02/16c425a3-2e80-4404-9907-546725a8e154.jpg

Kan zomaar zijn dat die dikke thermal pads je cooler een beetje schuin op de gpu chip drukt. Zorg er wel voor dat die caps geen contact maken met je cooler, misschien met 1mm thermal pad ertussen voor de zekerheid.

[ Voor 43% gewijzigd door Verderf op 24-04-2020 17:36 ]

• MisterEagle
Verderf schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:34:
correctie, het is niet vram(die zitten om je GPU chip heen) maar vrm :)
[Afbeelding]

Kan zomaar zijn dat die dikke thermal pads je cooler een beetje schuin op de gpu chip drukt. Zorg er wel voor dat die caps geen contact maken met je cooler, misschien met 1mm thermal pad ertussen voor de zekerheid.
Hmm vraag me af of ik dan wel de goede heb, lijkt erop dat dat juist degene is die geen contact maakt.

Klopt het dat ik de rij met 'blokjes' waarop SFC staat moet hebben? Dus links van waar nu de thermal pads op zitten
Ik probeer vanaf mobiel een foto toe te voegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jT2rsu985l2ttcmu4NcrHfFi404=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g4bXI64vA9FsWA4Wv0HgJp9C.jpg?f=fotoalbum_large

edit: heb beide nu verbonden. ééntje is een dubbele rij thermal pads.. Nieuwe temperatuur nu, so far is 68 graden. (oh en heb ook nieuwe koelpasta toegepast dus)
Ben benieuwd!

[ Voor 7% gewijzigd door MisterEagle op 24-04-2020 19:40 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:16
De VRM delen die het heetst worden (mosfets) zitten al onder die plaat, net als de geheugen chips (zie ook verlaging rechts van die SFC dingen). Je moet dus zorgen dat die plaat zo koel mogelijk blijft met de juiste airflow of eventueel extra ribben als dat past.

https://www.gamersnexus.n...view-high-temps?showall=1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNzh-Dg5lz2BEhHzMa4sytuS-IU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OOlT1tDDQ1pi31WcB3qRsQtU.jpg?f=fotoalbum_large

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Nee, juist niet. Wat mitsu zegt is correct.

MSI heeft een plaat gelegd (ik noem het even de shield) over zo'n beetje de hele pcb. Lekker simpel en werkt goed, maar niet zo handig als je wilt identificeren waar de hotspots zijn. Ik kan wel alvast tekenen waar je sowieso pads wilt hebben op de achterkant van de PCB.

De shield kan je erop laten, dan krijg je een passieve sink. Nadeel is wel duidelijk dat er geen manier is om deze hitte te dissiperen, geen finnen niets. Dus geen airflow over componenten aan de voorkant.
Vrijwel alles moet via de backplate.
Lukraak wat heatsinks erop leggen zou moeten helpen.

Of het slimmer is om de shield erop te laten kan ik niet zeggen helaas.

https://i.snipboard.io/5TrH34.jpg

Blauw is prob niet nodig, maar zeer doet het niet.

Wel grappig dat je pads op de elcos hebt gelegd, die worden niet warm. Of zouden dat niet moeten worden :+
MisterEagle schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:22:
[...]
Klopt het dat ik de rij met 'blokjes' waarop SFC staat moet hebben? Dus links van waar nu de thermal pads op zitten
Nope. Dat zijn chokes.

[ Voor 20% gewijzigd door Thomg op 24-04-2020 22:48 ]

• MisterEagle
Thomg schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:41:
Nee, juist niet. Wat mitsu zegt is correct.

MSI heeft een plaat gelegd (ik noem het even de shield) over zo'n beetje de hele pcb. Lekker simpel en werkt goed, maar niet zo handig als je wilt identificeren waar de hotspots zijn. Ik kan wel alvast tekenen waar je sowieso pads wilt hebben op de achterkant van de PCB.

De shield kan je erop laten, dan krijg je een passieve sink. Nadeel is wel duidelijk dat er geen manier is om deze hitte te dissiperen, geen finnen niets. Dus geen airflow over componenten aan de voorkant.
Vrijwel alles moet via de backplate.
Lukraak wat heatsinks erop leggen zou moeten helpen.

Of het slimmer is om de shield erop te laten kan ik niet zeggen helaas.

https://i.snipboard.io/5TrH34.jpg

Blauw is prob niet nodig, maar zeer doet het niet.

Wel grappig dat je pads op de elcos hebt gelegd, die worden niet warm. Of zouden dat niet moeten worden :+

[...]

Nope. Dat zijn chokes.
haha okay.

thnx voor je plaatje, ga er mee aan de slag.
edit: las niet goed, de aangegeven gebieden heb ik onder de backplate inderdaad voorzien van de thermal pads.

[ Voor 4% gewijzigd door MisterEagle op 24-04-2020 23:19 ]

Pagina: 1