Toon posts:

trage ide??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier op mijn systeem met het volgende probleem: Tijdens het bakken op 8x mbv "Nero" loopt telkens na ongeveer 20% van de cd gebakken te hebben, de data stream terug. Met als gevolg dat ie buffer helemaal leegloopt en ik dus weer een cd-onderzetter erbij heb. Lijkt er dus op dat de bron van die data te traag is. Maar dat is, of een hd, of een 48x cdrom. In beide gevallen zakt de data stream in. Terwijl in het begin van het bakken de buffer juist helemaal vol loopt. (zoals hoort).
Maar dit probleem heb ik niet alleen. Ook als ik films ofzo bekijk lijkt met hd en de cdrom niet snel genoeg te kunnen leveren. Resultaat is dus om de 4 seconde een klijne "tik"/pauze in het beeld. Waar kan dat aan liggen?? |:(

specs: Abit kt7a, amd duron 800mhz, 393mb ram.
ide1: master(hd) slave(dvd 16x/48x)
ide2: master(hd2) slave(burner, creative 8x/4x/32x)

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Heb je DMA aangevinkt ???

Zo niet, dan effe doen.
(Configuratiescherm -> Systeem -> Tabblad "hardwaretroep" en dan op je harde schijven/branders/cd-rom/dvd-rom klikken en dan een vinkje zetten bij DMA )
(Win2k: Systeem -> Tabblad Hardware -> Device Manager en dan bij IDE-controllers - DMA aanzetten.

Zo ja. Dan moeten we het ergens anders zoeken

-

Verwijderd

de 2 hdd's op ide 1 en de DVD als master op IDE 2 en de brander als slave op IDE 2 mischien dat dit werkt :)
probeer anders de dvd als slave en de brander op master ;)
anders een sortware probleem :(
CYA ;)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07

Arno

PF5A

--> [forum=21] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles van boven uitgeprobeerd, maar weer nix. ps. Ik had dezelfde combinatie van hardware en software op mijn vorig systeem, een pentium 200mmx met een asus mobo, toen deed alles het perfect. Nu helaas niet :'(

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:48
Dit probleem komt vaker voor met via en w2k. Een vriend van mij had dit ook en heeft een patch geinstalleerd. Nu werkt het bij hem weer. Ik zal ff bij hem navragen hoe en waar en dan laat ik het je horen. Herinner me eraan. icq 5620846
Pagina: 1