Mijn vraag
...Ik heb geprobeerd Windows 10 met de nieuwe Ubuntu 20.04 te dual booten. In het Ubuntu installatiescherm kreeg ik niet de optie om naast Windows te instaleren dus ik heb zelf de open ruimte als ext4 aangegeven met / als koppelpunt.
Tijdens de installatie krijg ik de error van afbeelding 1:strip_exif()/f/image/EiG1pEOJ0rTzxSpYUbEaqeFy.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik vervolgens herstart krijg ik de grub rescue:strip_exif()/f/image/whnuYtCBDinyk2a6RSUhtTuT.jpg?f=fotoalbum_large)
Relevante software en hardware die ik gebruik
...mobo:https://tweakers.net/pricewatch/1210569/gigabyte-b450m-ds3h/specificaties/
Ik heb een ssd van 120gb waar ik dus win en ubuntu mee probeerde te dual booten. Verder heb ik een hdd van 1tb voor games afbeeldingen en andere documenten.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...verschillende topics op reddit stackoverflow en askubuntu en ook wat youtube filmpjes. Ook bootrescue. En met een Windows installatie USB de Windows bootloader geprobeerd terug te halen.
...Ik heb geprobeerd Windows 10 met de nieuwe Ubuntu 20.04 te dual booten. In het Ubuntu installatiescherm kreeg ik niet de optie om naast Windows te instaleren dus ik heb zelf de open ruimte als ext4 aangegeven met / als koppelpunt.
Tijdens de installatie krijg ik de error van afbeelding 1
:strip_exif()/f/image/EiG1pEOJ0rTzxSpYUbEaqeFy.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik vervolgens herstart krijg ik de grub rescue
:strip_exif()/f/image/whnuYtCBDinyk2a6RSUhtTuT.jpg?f=fotoalbum_large)
Relevante software en hardware die ik gebruik
...mobo:https://tweakers.net/pricewatch/1210569/gigabyte-b450m-ds3h/specificaties/
Ik heb een ssd van 120gb waar ik dus win en ubuntu mee probeerde te dual booten. Verder heb ik een hdd van 1tb voor games afbeeldingen en andere documenten.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...verschillende topics op reddit stackoverflow en askubuntu en ook wat youtube filmpjes. Ook bootrescue. En met een Windows installatie USB de Windows bootloader geprobeerd terug te halen.