Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chili
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 17:16
Ik zou graag weten of het mogelijk is een 4G modem als SMS-dongle te gebruiken.

Deze zou dan naast de reguliere WiFi router aangesloten worden, en de geplaatste simkaart hoeft enkel zorg te dragen voor het versturen van SMS berichten, en niet voor een 4G internetverbinding.

Het bedrijf waar ik voor werk heeft diverse klanten die problemen ondervinden met het bereik van hun dongles en iemand had dit idee geopperd, ik ben erg benieuwd of dit inderdaad een oplossing kan zijn.

Het betreft in dit geval een Teltonika RUT-240, welke over een SMS gateway functie beschikt.

Helaas ben ik een complete leek op dit gebied, ik heb veel gezocht maar kan niet vinden of/hoe dit mogelijk is.
Hopelijk kan iemand kort vertellen of/hoe dit te bewerkstelligen is, of mij in ieder geval in de juiste richting sturen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Chili schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:20:
Het bedrijf waar ik voor werk heeft diverse klanten die problemen ondervinden met het bereik van hun dongles en iemand had dit idee geopperd, ik ben erg benieuwd of dit inderdaad een oplossing kan zijn.
Het is mij niet duidelijk wat je nu wilt oplossen en waarmee, zou je dat willen verduidelijken?

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 24-04-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 21:30

RammY

Dát!

Ik gok dat de TS zijn Teltonika 4G Router wil inzetten als SMS gateway voor een aantal clients op zijn netwerk ipv losse SMS opties op de clients.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chili
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 17:16
rens-br schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:37:
[...]

Het is mij niet duidelijk wat je nu wilt oplossen en waarmee, zou je dat willen verduidelijken?
Bedankt voor je reactie, ik zal het proberen te verduidelijken:
Enkele klanten maken gebruik van een Huawei SMS dongle met onbeperkt SMS abonnement om SMS berichten te versturen voor een track & trace systeem. Deze zijn geïnstalleerd op een client die al verbinding heeft met het WiFi netwerk op locatie.

Het komt vaak voor dat SMS berichten niet verstuurd worden omdat de dongle op dat moment geen 3G/4G bereik heeft. Vervolgens wordt door de software uitgeweken naar een online SMS gateway waar per bericht betaald moet worden, waardoor kosten soms hoog oplopen.

Wij hebben een ongebruikte Teltonika RUT-240 router liggen die voorzien kan worden van een simkaart en een SMS functie heeft.
Ik wil weten of het mogelijk is deze in te gaan zetten in plaats van de Huawei dongle, in de hoop dat deze een beter bereik heeft en de SMS berichten vaker direct verzonden kunnen worden en er niet uitgeweken hoeft te worden naar de gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 21:30

RammY

Dát!

Ik denk dat je eerder moet gaan kijken of de software het ondesteund.

Je geeft al aan dat de RUT een SMS gateway heeft dus...

Een simpele zoekopdracht geeft je de handleiding:
https://wiki.teltonika-networks.com/view/RUT240_SMS_Gateway

Daar staat netjes in beschreven hoe je SMS kunt verzenden via de RUT.

[ Voor 42% gewijzigd door RammY op 24-04-2020 15:52 ]

Deze advertentieplaats is te huur!