Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Stroomverbruik van 634 Kwh in 1 Nacht?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wurkdeturk
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 29-05 22:28
Hallo allemaal,
Tot mijn grote verbazing zag ik in mijn vandebron app mijn meterstand van zondag 19 april waarbij een stroomverbruik van 634Kwh in het daltarief (23:00 - 07:00) stond.
Nadat ik contact heb opgenomen met vandebron en liander de netbeheerder ben ik niet veel wijzer.

Liander melde mij dat het aan de binnenhuis installatie lag, dus iets heeft daadwerkelijk 634Kwh verbruikt, en vandebron melde dat het om een foutje in de app kan gaan en dit even rustig af te wachten.

Ik heb een nieuwe meterkast + slimmer meter die sinds vorig jaar augustus prima zijn werk doet (denk ik).
Mijn normale verbruik schommelt elke dag tussen de 8 / 12 kwh. Ik heb 3x25A wat binnenkomt.

Mijn vraag is nu dan ook: is het uberhaupt mogelijk om 634Kwh in het tijdsbestek van 23:00 en 07:00 te verbruiken, en kan ik verder nog iets doen om deze fout op te lossen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Alle reacties

Acties:
  • +7Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19:52
Dat is 52000+ Watt constant verbruik voor 12 uur lang, ik denk dat het een foutje is.

Xbox One X: BlazeMuis | MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB | iPhone 11 Pro Max 64GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18:41

Perkouw

Moderator General Chat
634 / 8 geeft me ~80 kWh die je per uur verbruikt zou moeten hebben. Knap op een aansluiting van 3x25A. Dus nee.

Acties:
  • +16Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
wurkdeturk schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:19:

Mijn vraag is nu dan ook: is het uberhaupt mogelijk om 634Kwh in het tijdsbestek van 23:00 en 07:00 te verbruiken, en kan ik verder nog iets doen om deze fout op te lossen?
Maximale belasting 3x25A : 17250W

8 uur lang 17250W = 138kWh

Nee, dit is niet mogelijk.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18:15
Weet je heel zeker dat het om verbruik gaat en niet om een meterstand?

Edit:
Heel grofweg heb je 6 maanden een nieuwe meter. 634 kWh op dal in in die periode is circa 105 kWh per maand. Dat is 3,5 kWh per dag aan dalverbruik. Je kunt zelf wel inschatten of dat redelijk is tov je piekverbruik.

[Voor 62% gewijzigd door cryptapix op 24-04-2020 10:25]

• wurkdeturk
Bedankt voor de snelle reacties!
cryptapix schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:21:
Weet je heel zeker dat het om verbruik gaat en niet om een meterstand?
Dit is wat de app van vandebron weergeeft. Op de slimme meter kan ik alleen de geleverde waardes zien, er staat niet bij of dit van een dag, maand, jaar is. Ik zoek de meterstanden nog even op die de slimme meter weergeeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18:29
en kan ik verder nog iets doen om deze fout op te lossen?
en vandebron melde dat het om een foutje in de app kan gaan en dit even rustig af te wachten.
Even weekje afwachten. Controleer de meterstand eens vandaag, vergelijk dat naar wat je normaal op jaarbasis hebt verbruikt de afgelopen jaren.

600KwH zou wel opvallen ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cryptapix
wurkdeturk schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:26:

[...]

Dit is wat de app van vandebron weergeeft. Op de slimme meter kan ik alleen de geleverde waardes zien, er staat niet bij of dit van een dag, maand, jaar is. Ik zoek de meterstanden nog even op die de slimme meter weergeeft.
Ik vind het wel gek dat je alleen geleverde energie over een onbekende periode kunt zien op je meter. Dat klinkt heel onlogisch. Maar het is maar hoe je het bekijkt. De meterstand is feitelijk ook niets anders dan de geleverde energie vanaf dat de meter op 0 stond :+

• ImNotnoa
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20:34
wurkdeturk schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:26:

[...]

Log anders eens in op de site van vandebron. Daar staan ook van die grafiekjes op.

• wurkdeturk
ImNotnoa schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:31:
[...]

Log anders eens in op de site van vandebron. Daar staan ook van die grafiekjes op.
Staat hetzelfde vebruik als dat de app weergeeft, 634Kwh in de nacht van 19 april.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wurkdeturk

Hier een screenshot van het adminpaneel van vandebron met het verbruik

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:12
Kan je ook ergens online de meterstanden zien?

• wurkdeturk
MarcoC schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:35:
Kan je ook ergens online de meterstanden zien?
Heb ik net geprobeer via liander, inloggen met laatste 6 cijfer van de meter, maar die website geeft geen informatie over je verbruik.

• MarcoC
wurkdeturk schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:36:
[...]

Heb ik net geprobeer via liander, inloggen met laatste 6 cijfer van de meter, maar die website geeft geen informatie over je verbruik.
Ik kan bij mijn energieleverancier ook de meterstanden inzien die zij doorkrijgen, dat zou je eigenlijk willen zien. Die grafiek is geïnterpreteerde data, dus het liefst wil je de brondata zien.

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19:27
Waarschijnlijk krijg je een correctie, er zal wel een getalletje versprongen zijn. Bij volgende update wordt dat gecorrigeerd.

• White_Collar
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 01:49
Wellicht dat er bij een uitlees moment de data niet goed is doorgestuurd en dat dit achteraf alsnog gecorrigeerd wordt?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• wurkdeturk
MarcoC schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:37:
[...]

Ik kan bij mijn energieleverancier ook de meterstanden inzien die zij doorkrijgen, dat zou je eigenlijk willen zien. Die grafiek is geïnterpreteerde data, dus het liefst wil je de brondata zien.
Dit kan ik wel inzien via vandebron:

• Erwinvz1
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:03
Kloppen je tellerstanden op je eigen meter wel met die online staan??

• wurkdeturk
I-King schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:37:
Waarschijnlijk krijg je een correctie, er zal wel een getalletje versprongen zijn. Bij volgende update wordt dat gecorrigeerd.
Ok, we gaan het rustig afwachten.

• skai21
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 16:04
wurkdeturk schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:40:
[...]

Ok, we gaan het rustig afwachten.
Ik zou even bellen voor de zekerheid :)
Just to be sure :+

• wurkdeturk
skai21 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:40:
[...]

Ik zou even bellen voor de zekerheid :)
Just to be sure :+
Ja dat was mijn eerste gedachte, vandebron zei rustig afwachten.
Liander (netbeheerder) vertelde mij dat de gegevens moesten kloppen, lag aan mijn binnenhuisinstallaties.

• maubaan
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 11:34
als ik je een tip mag geven,(zal je nu niet helpen maar voorkomt dit in de toekomst) om te controleren wat Liander ons laat betalen heb ik een P1 monitor aangeschaft. niet dat ik ze niet geloof maar gewoon om ook zelf een maat staaf te hebben.
je kan deze vrij simpel zelf maken en deze meet wat er ECHT door jou meter heen gaat en noteert dit voor je in een overzicht. Dit heeft mij al 1 keer geholpen met een verschil aantonen wat er echt verbruikt is en wat ze beweerden.

Benodigdheden:
Raspberry PI
P1 monitoring kabel
Netwerk kabel Of wifi

klein beetje geduld en wil om het in te stellen

[Voor 4% gewijzigd door maubaan op 24-04-2020 10:43]

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19:27
Er wordt altijd in totalen geregistreerd, dus al zou je een periode teveel betalen, moet zich dat de volgende periode corrigeren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ImNotnoa
maubaan schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:42:
als ik je een tip mag geven,(zal je nu niet helpen maar voorkomt dit in de toekomst) om te controleren wat Liander ons laat betalen heb ik een P1 monitor aangeschaft. niet dat ik ze niet geloof maar gewoon om ook zelf een maat staaf te hebben.
je kan deze vrij simpel zelf maken en deze meet wat er ECHT door jou meter heen gaat en noteert dit voor je in een overzicht. Dit heeft mij al 1 keer geholpen met een verschil aantonen wat er echt verbruikt is en wat ze beweerden.

Benodigdheden:
Raspberry PI
P1 monitoring kabel
Netwerk kabel Of wifi

klein beetje geduld en wil om het in te stellen
Een P1 monitor doet niets anders dan de data uitlezen van de verbruiksmeter. Als deze het verkeerd meet krijg je ook op je Raspberry de verkeerde data

• maubaan
ImNotnoa schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:44:
[...]

Een P1 monitor doet niets anders dan de data uitlezen van de verbruiksmeter. Als deze het verkeerd meet krijg je ook op je Raspberry de verkeerde data
een meter meet wat er door heen loopt dat kan niet fout zijn. een systeem kan verkeerde data doorkrijgen door een BUG of wat dan ook en compleet iets anders weergeven in jou app. Waardoor jij zn idiote piek krijgt. als je dan een P1 monitor hebt die kan aantonen kijk dit zegt de meter en leg maar eens uit hoe ik anders zoveel kan verstoken in zn korte tijd.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
wurkdeturk schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:41:
[...]

Ja dat was mijn eerste gedachte, vandebron zei rustig afwachten.
Liander (netbeheerder) vertelde mij dat de gegevens moesten kloppen, lag aan mijn binnenhuisinstallaties.
Hierboven is aangetoond dat dit verbruik in dit tijdsbestek simpelweg niet mogelijk is met deze aansluiting. Daarom niet afwachten en je af laten schepen dat het aan je interne installatie ligt. Laat ze daar ook maar even rekenen wat het maximum aan verbruik is in 8 uren op een 3*25A aansluiting. Laat ze er ook zeker even een notitie van maken in hun systeem en vraag om een CC daarvan. De kans bij wachten is dat men je gewoon die 600+kWh gaat factureren...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:30
maubaan schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:46:
[...]

een meter meet wat er door heen loopt dat kan niet fout zijn.
Beetje naïef. Alles kan kapot.
een systeem kan verkeerde data doorkrijgen door een BUG of wat dan ook en compleet iets anders weergeven in jou app. Waardoor jij zn idiote piek krijgt. als je dan een P1 monitor hebt die kan aantonen kijk dit zegt de meter
Wat jij uitleest loopt altijd gelijk met wat je op de meter ziet.

Als dit verkeerd doorkomt in de administratie van de energieleverancier kun je dus ook gewoon zeggen "kijk deze stand staat op mijn meter".

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• maubaan
Xander schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:50:
[...]

Beetje naïef. Alles kan kapot.

[...]

Wat jij uitleest loopt altijd gelijk met wat je op de meter ziet.

Als dit verkeerd doorkomt in de administratie van de energieleverancier kun je dus ook gewoon zeggen "kijk deze stand staat op mijn meter".
Dat is zeker waar, dat kan je wel zien met de app. maar je mag er toch van uit gaan dat het soms wel werkt en dat jij kan aantonen dat het gewoon niet zo is. als het echt kapot is dan heb je gewoon recht op een nieuwe!

• MarcoC
I-King schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:44:
Er wordt altijd in totalen geregistreerd, dus al zou je een periode teveel betalen, moet zich dat de volgende periode corrigeren.
Niet per se. Twee weken na oplevering van mijn huis kwam er plotseling een foutieve meterstand van 0 tussendoor, waardoor de beginstand bij mijn verbruik werd opgeteld. Ze zijn al weken bezig om dit op te lossen, kennelijk is dat een erg moeilijk proces.

• cryptapix
wurkdeturk schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:39:
[...]

Dit kan ik wel inzien via vandebron:
[Afbeelding]
Met dit verloop verwacht ik dat die 634 kWh gewoon je meterstand is. Wellicht is de app gewoon van slag vanwege de meterwissel.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:18

Metro2002

Mind explorer

Laat ze er in elk geval een notitie van maken omdat het onmogelijk is zoveel stroom in die tijd te verbruiken. Wacht niet passief af in dit soort gevallen

Mijn retro/tech youtube kanaal: Oldtech81

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14:20
cryptapix schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:07:
[...]

Met dit verloop verwacht ik dat die 634 kWh gewoon je meterstand is. Wellicht is de app gewoon van slag vanwege de meterwissel.
Dat klinkt inderdaad erg aannemelijk!

Without magic smoke, it ain't broken!

• Thijsmans
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17:46
Zeker niet stilzitten, maar even de regie pakken. Mijn ervaring is dat Liander eerst verwijst naar de energieleverancier, maar bij een goed verhaal over wat er niet klopt, ook zelf aan de bak gaat.

Toen ik wilde overstappen, lukte dat niet omdat het termijnbedrag ineens absurd hoog werd. Vanwege het verbruik volgens de netbeheerder. Liander wees in eerste instantie naar de energieleverancier, van wie zij het verbruik doorkregen. Bleek na wat bellen en mailen dat die leverancier met getallen had gegoocheld. Een foto van de meter was voor Liander genoeg om de registratie aan te passen.

Vriendelijke mensen daar, niets dan lof. Als je uitleg dat het verbruik niet door je aansluiting past, zonder je huis af te laten branden, zullen ze vast willen meedenken.

Benieuwd naar jouw ervaring met mijn e-book prijsvergelijker!

• hackerhater
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 17:05
s0ulmaster schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:12:
[...]

Dat klinkt inderdaad erg aannemelijk!
Dat is heel aannemelijk. Dat had ik ook, al werd het een week later vanzelf gecorrigeerd.

• noppus
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 11:20
Om administratieve fouten uit te sluiten zou ik de standen die de meter nu aangeeft even controleren, en vastleggen.

Telwerk 2 zou normaal gesproken op 800 of zo (+/- 100) moeten staan, als die 1400/1500 aangeeft, kom je inderdaad aan het bewijzen toe.

• Vloris
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19:08
cryptapix schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:07:
[...]

De meterwissel was vorig jaar augustus, lijkt me sterk...

Acties:
  • +5Henk 'm!

• wurkdeturk
Oke, net weer met Liander gebelt. Dit keer geholpen door iemand die wel wou helpen. Hij zet het door naar collages van de slimme meter die mijn meter gaan uitlezen om het te controleren en ik wordt daar van op de hoogte gehouden + hij mailt mij de notities van de gesprekken door.
Als ik weer wat meer weet laat ik het hier weten.
In ieder geval hartstikke bedankt voor jullie hulp!

• cryptapix
Vloris schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:43:
[...]

De meterwissel was vorig jaar augustus, lijkt me sterk...
Hoezo? Wat je op het plaatje ziet zijn overduidelijk meterstanden, geen periodieke verbruiken.
1 jan dalstand 467 kWh. Dat is dus 3,5 maand na meterwissel. Komt aardig in buurt van 105 kWh per maand dalverbruik.
14 jan dalstand 504 kWh. Dat is in 13 dagen een verbruik van 37 kWh. In 30 dagen, dus een maand, is dat 85 kWh.
Nu is de stand 634 kWh. Verbruik van 130 kWh in een maand en 10 dagen. Wederom aardig in buurt van de 105 kWh per maand.

[Voor 7% gewijzigd door cryptapix op 24-04-2020 12:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 18:54
wurkdeturk schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:41:
[...]

...
Dan zou ik ze even laten komen om je hoofdzekering te laten controleren. ;)

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15:52
Zou kunnen dat je een wat oudere meter hebt die door de max heen is gelopen en opnieuw is begonnen maar dan is 634 een beetje een vreemd getal.

Meter is niet gewisseld neem ik aan?

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14:54

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Weet je zeker dat het om het tijdslot 23:00u tot 7:00u gaat? De hele zondag (en ook de zaterdag) is namelijk daltarief (dus ook overdag).

Daltarief bij Liander is zaterdag, zondag, feestdagen de hele dag en op werkdagen tussen 23:00 en 7:00u (in sommige delen van het netgebied bij Liander gaat het daltarief al om 21:00u in). (bron)

[Voor 17% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 24-04-2020 13:10]

Such Heroic Nonsense

• ImNotnoa
KaiseRRuby schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:01:
Zou kunnen dat je een wat oudere meter hebt die door de max heen is gelopen en opnieuw is begonnen maar dan is 634 een beetje een vreemd getal.

Meter is niet gewisseld neem ik aan?

Ik heb een nieuwe meterkast + slimmer meter die sinds vorig jaar augustus prima zijn werk doet (denk ik).
Mijn normale verbruik schommelt elke dag tussen de 8 / 12 kwh. Ik heb 3x25A wat binnenkomt.

• Wilke
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
Er nog van afgezien of de hoofdzekering het door had gelaten, stel dat die defect zou zijn en dat zo zou zijn, dan had je dus 8 uur lang continu 80 KW moeten verbruiken. De kans dat dit onopgemerkt zou kunnen is nul komma nul. Waarschijnlijk was minimaal je huis afgefikt als dat echt zo zou zijn.

Meterstanden van verschillende data opzoeken/uitlezen is wat je wilt. Mijn gok zou idd zijn dat er ergens een nul is uitgelezen en de dag erna weer een kloppende stand.

De kans is groot dat het bij de afrekening wel goed gaat omdat je evident ook net een nieuwe meter hebt en deze onlangs dus toch al op nul stond. Maar goed, ik zou het ook willen weten.

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Nu online
634.000 Wh / 8h = 77.250 W ofwel 77 kW. Dat is het equivalent van 3 CV ketels, dus tenzij je wakker geworden bent in een huis van 35-40 graden kan dat natuurlijk niet :+

Eerste reactie van Liander is weer betreurenswaardig. Als ze beweren dat het aan je huisinstallatie ligt; laat maar langskomen om naar je hoofdzekering te kijken. Maar ondertussen heb je al een snuggerder medewerker aan de lijn gehad zo te lezen, dus ok.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Laatst online: 17:22
En dit is precies een van de issues met het inzien / monitoren van "live" data.
Ergens een kleine bug en men is meteen bang dat er iets fout is.

Is er een gegronde rede voor je angst? Zijn er vaker zaken voorgevallen die niet klopten? Dan heb je wellicht rede tot wat meer vraagtekens zetten.

Is dit voor het eerst? Check wat er de volgende keer staat... Maak je niet al te druk (is slecht voor je hart).
Zeg ik dat je niks moet doen? Nee: maar wat wil je meer doen dan dat je al gedaan hebt?
Ze gaan echt niet de teller / app nu speciaal voor jou resetten. En zoals Van de Bron al aangeeft, zitten er wel vaker kleine bugs in de app. Lekker laten gaan dus :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Nu online
BastaRhymez schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:00:
Is er een gegronde rede voor je angst?
Ja, omdat die energiebedrijven nou niet bepaald snel en vlekkeloos contact met klanten hebben. Hier was de meter ook eens overleden in de zin dat hij niet naar daltarief omschakelde. Dat was ook een hoop gezeur om rechtgezet te krijgen. Want ja, vanuit de energieleverancier is het wel heel logisch dat je opeens van 50% daltarief verbruik naar 0% gaat. 8)7

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
kabeltjekabel schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:06:
[...]

Ja, omdat die energiebedrijven nou niet bepaald snel en vlekkeloos contact met klanten hebben. Hier was de meter ook eens overleden in de zin dat hij niet naar daltarief omschakelde. Dat was ook een hoop gezeur om rechtgezet te krijgen. Want ja, vanuit de energieleverancier is het wel heel logisch dat je opeens van 50% daltarief verbruik naar 0% gaat. 8)7
Meter kapot is netbeheerder, niet leverancier.

Maargoed, als energieleverancier foute data verwerkt en op basis daarvan een factuur opmaakt, moet je zorgen dat ze geld van jou moeten ipv andersom. Ofwel: zet je maandbedrag op iets lager dan je verwachte verbruik, tegen de tijd dat de jaarrekening komt mag je er nog 100-200 euro achteraan gooien, of als de rekening niet klopt, betwist je die en betaal je niks totdat ze met een kloppende rekening komen. Moet je echter geld van de leverancier terugkrijgen, mag je daar zelf achteraan.
Geld=Macht, zet je spaargeld op een bankrekening met garanties of in de oude sok, ipv bij een energieleverancier zonder bankvergunning.

• Jean Paul
  • Laatst online: 17:46

Jean Paul

Reservebelg

kabeltjekabel schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:31:
634.000 Wh / 8h = 77.250 W ofwel 77 kW. Dat is het equivalent van 3 CV ketels, dus tenzij je wakker geworden bent in een huis van 35-40 graden kan dat natuurlijk niet :+

Eerste reactie van Liander is weer betreurenswaardig. Als ze beweren dat het aan je huisinstallatie ligt; laat maar langskomen om naar je hoofdzekering te kijken. Maar ondertussen heb je al een snuggerder medewerker aan de lijn gehad zo te lezen, dus ok.
Met een installatie van 3x25A bij ~230V is er maximaal 17.25kW beschikbaar.
Een meting van 77.25kW is bijna 4,5x hoger dan de installatie kan leveren.

Nu is er niet heel veel beschikbaar qua metingen, maar in augustus meet je een daggemiddelde van 2,4kW, wat ik bijzonder laag vind, en in januari zit je een daggemiddelde van 8,2kW wat mij realistischer lijkt. De schatting houdt rekening met een daggemiddelde van bijna 3,4kW.

Heb je geen zonnepanelen waarbij je oude meter terugdraaide en dat nu niet meer gebeurt?

Nu staat er volgens mij nog een vraag uit of je meterstanden op je meter hetzelfde weergeven, want dat zou kunnen uitsluiten of er een probleem is met de informatievoorziening naar de netbeheerder.

Mocht de meterstanden hetzelfde weergeven zou ik zeker pushen om die na te laten kijken.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• kabeltjekabel
  • Nu online
Jean Paul schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:25:
[...]

Met een installatie van 3x25A bij ~230V is er maximaal 17.25kW beschikbaar.
Een meting van 77.25kW is bijna 4,5x hoger dan de installatie kan leveren.

Nu is er niet heel veel beschikbaar qua metingen, maar in augustus meet je een daggemiddelde van 2,4kW, wat ik bijzonder laag vind, en in januari zit je een daggemiddelde van 8,2kW wat mij realistischer lijkt. De schatting houdt rekening met een daggemiddelde van bijna 3,4kW.

Heb je geen zonnepanelen waarbij je oude meter terugdraaide en dat nu niet meer gebeurt?

Nu staat er volgens mij nog een vraag uit of je meterstanden op je meter hetzelfde weergeven, want dat zou kunnen uitsluiten of er een probleem is met de informatievoorziening naar de netbeheerder.

Mocht de meterstanden hetzelfde weergeven zou ik zeker pushen om die na te laten kijken.
Met stikstofkoeling op de HAK kun je een heel eind verder komen ;)

Maargoed; dat verbruik is natuurlijk gewoon onzin ja.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Hallo allemaal,
Tot mijn grote verbazing zag ik in mijn vandebron app mijn meterstand van zondag 19 april waarbij een stroomverbruik van 634Kwh in het daltarief (23:00 - 07:00) stond.
Nadat ik contact heb opgenomen met vandebron en liander de netbeheerder ben ik niet veel wijzer.

Liander melde mij dat het aan de binnenhuis installatie lag, dus iets heeft daadwerkelijk 634Kwh verbruikt, en vandebron melde dat het om een foutje in de app kan gaan en dit even rustig af te wachten.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Foutje zoals de leverancier al aangeeft. Netwerkbeheerder kletst maar lukraak, want je kunt dit nooit verbruiken in deze korte tijd in huissituatie.

Go Heavy; Squat One Week, Deadlift Next Week !

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True