Keej, ik ben zoals jullie allemaal al zullen weten een linux newbie, het lukt al aardig kan mp3 share/downe/ internette ftperen
mp3 spele texzt verwerke archivere etc etc (MSNe ICQe ook) maar nu heb k startoffice gedownload en dan krijg je z'n .bin bestand en hoe de F*ck installeer k dat?
Die bin kan je als het goed is gewoon uitvoeren, zoniet moet je even een chmod 755 eroverheen halen.
keej thnxs maar wat is een chmod 755? en execute doet ie niet hij vraagt of k wil execute en k zeg yes maar hij doet dan nix meerOp zondag 05 augustus 2001 23:04 schreef ACM het volgende:
Die bin kan je als het goed is gewoon uitvoeren, zoniet moet je even een chmod 755 eroverheen halen.
chmod 755 bestandsnaam.bin
./bestandsnaam.bin
maar dat laatste alleen doen als je in een X-windows omgeving bent.
./bestandsnaam.bin
maar dat laatste alleen doen als je in een X-windows omgeving bent.
Ik moest setup.sh oid uitvoeren..[nu heb k startoffice gedownload en dan krijg je z'n .bin bestand en hoe de F*ck installeer k dat?
keej dan k doe iets fout, k kan geen exe uitvoere tenzij ik ze ginstalled heb als ze in een rpm pakage zate dus k kan alleen met rpm werke, hoe installeer je dan een tar.gz en hoe voer je die progjes uit?
tar.gz is een "zip-bestand"
tar zxvf bestand.tar.gz
zal het voor je uitpakken.
En in de gecreeerde directory staat in de meeste gevallen wel iets als README INSTALL of readme.txt etc.
tar zxvf bestand.tar.gz
zal het voor je uitpakken.
En in de gecreeerde directory staat in de meeste gevallen wel iets als README INSTALL of readme.txt etc.
kj heb het geinstalled, voor alle newbies die dit ooit nog nodig hebbe:
ga naar de terminal en ga naar de dir waar je moet zijn "cd dir" ga je naar een bovenliggende dir en "cd .." een naaar benede
als je in de gewenste dir ben doe je
"chmod 777 filename.bin"
vervolens typ je
"./filename.bin"
bedankt voor iedereens hulp
ga naar de terminal en ga naar de dir waar je moet zijn "cd dir" ga je naar een bovenliggende dir en "cd .." een naaar benede
als je in de gewenste dir ben doe je
"chmod 777 filename.bin"
vervolens typ je
"./filename.bin"
bedankt voor iedereens hulp
Pagina: 1