Toon posts:

Redhat 7.1 - Staroffice instaleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Keej, ik ben zoals jullie allemaal al zullen weten een linux newbie, het lukt al aardig kan mp3 share/downe/ internette ftperen :) mp3 spele texzt verwerke archivere etc etc (MSNe ICQe ook) maar nu heb k startoffice gedownload en dan krijg je z'n .bin bestand en hoe de F*ck installeer k dat?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Die bin kan je als het goed is gewoon uitvoeren, zoniet moet je even een chmod 755 eroverheen halen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 augustus 2001 23:04 schreef ACM het volgende:
Die bin kan je als het goed is gewoon uitvoeren, zoniet moet je even een chmod 755 eroverheen halen.
keej thnxs maar wat is een chmod 755? en execute doet ie niet hij vraagt of k wil execute en k zeg yes maar hij doet dan nix meer

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

chmod 755 bestandsnaam.bin
./bestandsnaam.bin

maar dat laatste alleen doen als je in een X-windows omgeving bent.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

[nu heb k startoffice gedownload en dan krijg je z'n .bin bestand en hoe de F*ck installeer k dat?
Ik moest setup.sh oid uitvoeren..

Verwijderd

Topicstarter
keej dan k doe iets fout, k kan geen exe uitvoere tenzij ik ze ginstalled heb als ze in een rpm pakage zate dus k kan alleen met rpm werke, hoe installeer je dan een tar.gz en hoe voer je die progjes uit?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

tar.gz is een "zip-bestand"
tar zxvf bestand.tar.gz
zal het voor je uitpakken.
En in de gecreeerde directory staat in de meeste gevallen wel iets als README INSTALL of readme.txt etc.

Verwijderd

Topicstarter
kj heb het geinstalled, voor alle newbies die dit ooit nog nodig hebbe:

ga naar de terminal en ga naar de dir waar je moet zijn "cd dir" ga je naar een bovenliggende dir en "cd .." een naaar benede

als je in de gewenste dir ben doe je
"chmod 777 filename.bin"

vervolens typ je
"./filename.bin"

bedankt voor iedereens hulp
Pagina: 1