Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn vraag
Ik heb hier een probleem alle apparaten (+- 30) kunnen verbinding maken met de wifi routers die we hier hebben. Op 1 apparaat na een Google Pixel telefoon, hier krijg ik als ik probeer te verbinden een error "obtaining IP address".

Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Pixel 3a Android telefoon
Toto Link N200RE wireless router

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb alles geprobeerd op de volgende pagina, behalve het aanpassen van mijn router settings, aangezien het voor alle andere devices werkt, maar ik hier liever geen aanpassingen in:
https://www.androidauthor...ss-error-android-1010115/

Alvast bedankt voor de hulp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:38

lier

MikroTik nerd

Hoe groot is de scope van je DHCP server? (Onder LAN/DHCP Server)
Is dit probleem voorbehouden aan jouw netwerk (oftewel, werkt de Pixel wel op een ander netwerk)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
lier schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:46:
Hoe groot is de scope van je DHCP server? (Onder LAN/DHCP Server)
Is dit probleem voorbehouden aan jouw netwerk (oftewel, werkt de Pixel wel op een ander netwerk)?
Met scope bedoel je de dhcp range? die gaat van 192.168.1.2 tot 192.168.1.250

De pixel werkt inderdaad wel op een ander netwerk, maar op geen van de routers die we hier hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:38

lier

MikroTik nerd

Meedere routers? Allen binnen één netwerk? Kan je je complete netwerk in beeld brengen?
Kan je daarnaast je security gegevens hier posten (exclusief het WiFi wachtwoord!)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
lier schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:00:
Meedere routers? Allen binnen één netwerk? Kan je je complete netwerk in beeld brengen?
Kan je daarnaast je security gegevens hier posten (exclusief het WiFi wachtwoord!)?
Sorry mijn technische kennis wat betreft netwerken is beperkt, maar zoals ik het begrijp/zie hebben we het modem van de provider, vervolgens een switch. Op deze switch zitten 4 wifi routers aangesloten, elk met een aparte naam/wachtwoord.

Wat ik al gekeken heb is of het mac adres wellicht geblokkeerd is maar dat is niet het geval, daarnaast heb ik het wachtwoord compleet uitgezet, maar zelfs dan werkt het niet, dus denk niet dat de beveiliging uitmaakt.

Maar dit zijn de gegevens:
Encryption: WPA2
limit client ap: 32
authentication mode: personal (pre-shared key)
wpa2 cipher suite: AES

Andere data:

Mode Local AP
Band 2.4 GHz (B+G+N)
SSID Netwerk4
Channel Number 5
Encryption WPA2
BSSID 14:4d:67:b7:1d:1c
WPS Status Off
Connected Clients