Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Eerste gaming pc geen idee waar ik moet beginnen.

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik ben Kai en ik game al jaren op mijn ps4. Dit zijn ik en mijn vrienden zat dus we willen overstappen naar pc. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik heb de mensen al die hem voor me willen bouwen dus geen zorgen.

Ik wil graag spellen kunnen spelen zoals rainbow six siege, csgo en nog wat zwaardere games zoals battlefield V. Ook zou ik games willen streamen zonder dat er problemen ontstaan.

Mijn budget is 1000 tot 1200 euro met alles der op en der aan qua verzendkosten etc.

Ik heb al een monitor, muis en toetsenbord. Dus het gaat alleen om de pc.

Ik zou graag een ryzen 7 willen hebben maakt niet uit welke. Ik heb namelijk vernomen dat intel duurder is. Grafische kaart heb ik geen idee van wat het beste is. Ik wil aan ram minstens 16 GB hebben. Ik zou een terabyte aan ssd opslag ook wel willen hebben. RGB vind ik echt geweldig dus dat zou geen kwaad kunnen doen in mijn droom pc.

Vaak game ik lang achter elkaar zoals 5 uur dus dat zou mijn pc moeten aankunnen. Ook zou ik het vet vinden om op hoge prestaties te kunnen gamen.

Ik hoop dat ik jullie genoeg informatie heb gegeven zo niet, laat het me weten. Ik zou het snelste en mooiste systeem willen hebben voor mijn budget. Ook zou ik het fijn vinden als ik later nog onderdelen kan vervangen voor betere onderdelen. Ik zou het echt tof vinden als jullie mij kunnen helpen ik hoor graag van jullie.

Groetjes Kai.

Alle reacties

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:31
Maak eens een wenslijst en post deze is.
Dan kunnen we er iets mee, andere mensen je systeem laten uitzoeken is niet gewenst.
Beetje inzet, krijg je ook inzet terug.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-11 15:28
Wat wil je precies doen? Alleen gamen? Dan is ryzen 5 beter voor je, het geld dat je bespaard kan je in je videokaart steken, wat veel meer oplevert voor gamen.

RGB kan wel, maar is wel duurder. Dan heb je wel iets minder prestaties, vind je dat erg?

Welke resolutie is je monitor?

Wil je zelf bouwen of in elkaar laten zetten ( Zelf bouwen is goedkoper, maar vereist wel meer moeite ).

Zijn belangrijke punten die je sowieso even moet beantwoorden.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:46
Begin hier eens mee dan!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!

Dit topic is gesloten.