Vervanging AirPort Express

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macuser
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-07 14:13
Mijn AirPort Express vertoont de laatste tijd veel kuren. Ik moet hem zo ongeveer elke dag uit en aan zetten, soms meerdere keren op een dag. Ik denk dat ie het aan het begeven is

Ik heb een simpele versterker waar die AirPort Express is aangesloten om via AirPlay muziek af te spelen vanaf m'n MacBook of m'n iPhone. Deze functionaliteit wil ik sowieso niet kwijt. De AirPort Express is tevens m'n WiFi access point.

AirPort Express is helaas niet meer te krijgen, dus nu ben ik op zoek naar vervanging. Op zich heb ik wel wat geld te besteden als het moet. Ik overweeg een aantal opties:

1. Een nieuwe Access Point met AirPlay 2 ondersteuning aanschaffen met dus een audio verbinding naar m'n versterker (ik zie hier wel wat opties, maar het meeste ziet er niet uit en ik heb geen idee hoe goed de WiFi is)

2. Nieuw Access Point, liefst met mesh ondersteuning, dan koop ik er meteen 3 voor door m'n hele huis (overal ligt ook ethernet), maar ook hier weet ik niet echt goed wat goede access points zijn.. Daarnaast heb ik dan nog iets nodig om AirPlay te kunnen doen. Dus dan zou ik een nieuwe versterker overwegen (ik heb geen zin om zelf iets te knutselen met Raspberry Pi's of zo. Ik heb wel een Apple TV 4e generatie, maar ik wil niet m'n TV aan hoeven hebben om alleen muziek te luisteren.

3. Soms denk ik ook, als ik nou toch bezig ben, kan ik net zo goed allerlei HomeKit dingen gaan onderzoeken. Ik weet dat het er op zich niet zoveel mee te maken heeft, maar als ik nieuwe spullen ga kopen, kan ik me daar misschien wat beter op voorbereiden alvast.

4. ...?

Ik heb al veel rondgekeken, maar er is zo veel mogelijk dat ik het even niet meer weet. Wie kan er eens met me meedenken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Ik zou op marktplaats en eBay gaan kijken, daar zijn ze nog volop te koop, maar wel 2e hands.

Welke Express gebruik je?, Het A1264 stekker model of nieuwere platte A1392?
Beide hebben vorig jaar Juni nog een Firmware update en security fixes gekregen.
De A1392 heeft daardoor ook AirPlay 2 gekregen.

Sowieso zijn de AirPorts nog prima routers die nog jaren meekunnen, Apple heeft nog ondersteuning beloofd tot 2025.

Ikzelf zou nu voor geen goud een ander systeem willen, Oke er zijn wel actuelere systemen te krijgen maar AirPorts hebben ook een hoop unieke features die voor mij als Apple gebruiker toch zwaarder wegen.
Buiten het feit dat ze super stabiel en veilig zijn.

Als je voor jezelf en gevoel toch een upgrade wil doen zou ik eens kijken naar de AirPort Extreme of Time Capsule (de torentjes modellen zeg maar)
Deze hebben al het nieuwere WiFi AC aan boord en dus nog prima voor de komende jaren.
Deze torentjes zijn nog wel te koop als je goed zoekt maar dan betaal je wel de hoofdprijs, en soms zelfs meer.

[ Voor 21% gewijzigd door crack_en_hack op 27-04-2020 20:57 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macuser
Ik heb 3 AirPort Express doosjes in huis in gebruik, allemaal A1392's met allemaal de laatste Firmware. Helaas dus 1 haperende.

Het vervelende van vervangen voor iets dat geen A1392 is, is dat andere modellen zoals de AirPort Extreme en Time Capsule geen audio uitgang hebben en ik daar dan weer iets voor zou moeten verzinnen. Misschien toch maar op zoek naar een nieuwe A1392 dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macuser
Update: Het lijkt specifiek mijn gloednieuwe MacBook Pro en m'n iPad te zijn die er last van hebben. :-(

[ Voor 8% gewijzigd door Macuser op 03-05-2020 12:15 . Reden: Realiseer me dat het niet allen m'n MacBook Pro is, maar ook m'n iPad die er last van heeft. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-07 14:20
Kan natuurlijk een radio zijn die aan het overlijden is. Wat je kan proberen is een aparte naam te geven aan je 5ghz netwerk zodat je kan zien waar het probleem zit.

Hier ook een netwerk van 2 extremes en 3 expressen. Werkt feilloos al jaren, al zal er inmiddels best beter spul zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Wouter36 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:26:
Kan natuurlijk een radio zijn die aan het overlijden is. Wat je kan proberen is een aparte naam te geven aan je 5ghz netwerk zodat je kan zien waar het probleem zit.

Hier ook een netwerk van 2 extremes en 3 expressen. Werkt feilloos al jaren, al zal er inmiddels best beter spul zijn.
Macuser schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:12:
Update: Het lijkt specifiek mijn gloednieuwe MacBook Pro en m'n iPad te zijn die er last van hebben. :-(
Dat is wel vaag dat beide nieuwe apparaten er last van hebben.

Je zou op beide eens de netwerkinstellingen kunnen resetten of de haperende AirPort Express eens een full resetje geven.

Nou is het wel zo dat de AirPort Express A1392 geen Gigabit poorten en WiFi AC heeft en dus beperkt is tot 100Mbit, Zou dat geen bottleneck gevoel kunnen geven op je nieuwe apparaten?

Ik snap je punt dat dit het enige AirPlay 2 apparaat is, maar als ik naar mijn situatie kijk heb ik een AirPort TimeCapsule en een AirPort Extreme (de torentjes) voor mijn hele thuis netwerk en WiFi, en daaraan hang ook een AirPort Express A1392 voor eigenlijk alleen AirPlay, Printen en wat andere thuis-automatisering dingen + het WiFi gastnetwerk die toch niet veel bandbreedte vreten.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Pagina: 1