Hallo,
Mijn vraag is in het kort of ik mijn telefoonaansluiting makkelijk kan gebruiken om mijn desktop met een ethernet kabel te verbinden ipv met Wi-Fi.
Sinds kort ben ik verhuisd en ik ben op dit moment bezig met het bouwen van een PC. Mijn wens is om deze middels een kabel te verbinden met het internet zodat ik geen Wi-Fi PCI-E kaart hoef aan te schaffen. Hiervoor wil ik een bestaande telefoonaansluiting gebruiken aangezien ik geen vaste telefonie gebruik.
De kabel start volgens mij hier bij deze contactdoosding in de meterkast:
:strip_exif()/f/image/WCB4DWWm5r68HD35ACLxvBAh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KpNaDdqbmUSqiMqDSOrWIgJN.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze heeft een female aansluiting voor een RJ11 kabel aan de onderkant. In de meterkast is ook mijn modem aanwezig. De kabel eindigt volgens mij in de woonkamer hier:
:strip_exif()/f/image/q5JfSAO1p8jN5jjMU49kMBXU.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze aansluiting is gewoon weer een female RJ45, waar ik dus gewoon een korte ethernet kabel naar mijn desktop zou kunnen gebruiken. Dit komt goed uit aangezien ik hiernaast graag mijn desktop wil zetten.
Plattegrond van het appartement:
:strip_exif()/f/image/ZWaYtu5ux0JdIdzsRntfLZIy.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vraag is derhalve; klopt het inderdaad dat dit mogelijk is?
Vervolgens; kan ik hiervoor een simpele UTP RJ45 naar RJ11 kabel van mijn modem naar de contactdoos gebruiken?
En tot slot; als dit niet kan, is er een andere oplossing die ik kan proberen?
Alvast dank!
Mijn vraag is in het kort of ik mijn telefoonaansluiting makkelijk kan gebruiken om mijn desktop met een ethernet kabel te verbinden ipv met Wi-Fi.
Sinds kort ben ik verhuisd en ik ben op dit moment bezig met het bouwen van een PC. Mijn wens is om deze middels een kabel te verbinden met het internet zodat ik geen Wi-Fi PCI-E kaart hoef aan te schaffen. Hiervoor wil ik een bestaande telefoonaansluiting gebruiken aangezien ik geen vaste telefonie gebruik.
De kabel start volgens mij hier bij deze contactdoosding in de meterkast:
:strip_exif()/f/image/WCB4DWWm5r68HD35ACLxvBAh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KpNaDdqbmUSqiMqDSOrWIgJN.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze heeft een female aansluiting voor een RJ11 kabel aan de onderkant. In de meterkast is ook mijn modem aanwezig. De kabel eindigt volgens mij in de woonkamer hier:
:strip_exif()/f/image/q5JfSAO1p8jN5jjMU49kMBXU.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze aansluiting is gewoon weer een female RJ45, waar ik dus gewoon een korte ethernet kabel naar mijn desktop zou kunnen gebruiken. Dit komt goed uit aangezien ik hiernaast graag mijn desktop wil zetten.
Plattegrond van het appartement:
:strip_exif()/f/image/ZWaYtu5ux0JdIdzsRntfLZIy.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vraag is derhalve; klopt het inderdaad dat dit mogelijk is?
Vervolgens; kan ik hiervoor een simpele UTP RJ45 naar RJ11 kabel van mijn modem naar de contactdoos gebruiken?
En tot slot; als dit niet kan, is er een andere oplossing die ik kan proberen?
Alvast dank!