Verwijderd
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2023 12:32 ]
Vooral dat: "we ontzorgen klanten met een state-of-the-art schaalbaar systeem om zo de bedrijfsprocessen te optimaliseren". Dan weet ik nog niet waarvoor het gebruikt wordt. Laboratoriumresultaten vind ik veel interessanter dan HRM gegevens bijvoorbeeld.t_captain schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:38:
Ook fijn om te weten dat het over de verwerking van laboratoriumresultaten gaat en er een uitdaging van een sterke vraagtoename onder ligt.
[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 23-04-2020 23:37 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Ik denk dat je een goede mentaliteit hebt. Maar tegelijk zit je in een ecosysteem waarin de normen en waarden niet al te hoog liggen.Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:47:
[...]
Dat is wel iets waar ik al jaren mee worstel. Op onze website en jobboard "moeten" we anonieme vacatures plaatsen om onze inkomsten bron enigszins te beschermen, maar zodra mensen interesse tonen geven we ze natuurlijk alle informatie over het bedrijf die we hebben zodat ze zelf kunnen beoordelen of ze er alsnog willen solliciteren.
[...]
Maar met de meeste van onze klanten hebben we gelukkig al een jaren lange relatie waardoor ik er ook geen moeite mee heb om al in een vroeg stadium de naam van het bedrijf te geven.
Mensen verbinden zich tegenwoordig misschien wel meer met een missie of thema dan met een organisatie. Naar ik begrijp is dat effect sterker naarmate de generaties jonger worden.[...]
Goed punt inderdaad. Daar kunnen we wat meer de nadruk op leggen in de vragenlijst. Ik heb wel de vraag "Wat is jullie lange termijnvisie voor het bedrijf? (wat zijn jullie plannen voor de komende voor de komende vijf jaar)?" maar hier zou ik wellicht ook iets meer nadruk kunnen leggen op het wordt missie. Dat heeft toch net een andere gevoelswaarde denk ik.
Wederom, klantrelatie.[...]
Ik ben het helemaal met je eens! Maar probeer dat maar eens uit te leggen aan een bedrijf... Uiteraard vertel ik altijd dat een bedrijf meer kans maakt om iemand te vinden wanneer ze hier een duidelijk beeld over geven maar helaas gaat niet iedereen daar in mee. Om de een of andere reden willen ze de kaarten tegen de borst houden (waarschijnlijn om de reden die jij noemt). Net als de .NET developer is een bedrijf die er een zoek ook een klant van ons. Dus momenteel sta ik er zo in dat ik ons advies geef om hier open over te zijn en dat ze dan zelf maar moeten bepalen hoe ze het willen communiceren.
Ik hoop dat je snapt dat het voor een kandidaat ook nogal dom zou zijn om alleen met jullie in zee te gaan. Fijn dat jullie de beste intenties hebben enzo, maar dat zegt letterlijk elke recruiter. Daarbij is het ook nog eens onmogelijk om een lange termijn relatie op te bouwen met recruiters; als je na 3-4 jaar op zoek gaat naar een andere baan, heeft 90% een ander vak.Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:41:
We kijken nu dan ook vooral naar wat voor kandidaat we hebben en wat die van ons verwacht. Iemand die de tijd neemt voor de procedure, niet op de schopstoel zit en vooral op zoek is naar een baan die een verbetering is ten opzicht van wat hij of zij nu heeft of een kandidaat die al met meerdere "snelle Jelle recruiters" samenwerkt en gewoon zo snel mogelijk een nieuwe baan wilt hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door Hydra op 24-04-2020 12:44 ]
https://niels.nu
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?
Voortbordurend op wat yakmak al zegt: ik denk dat een stukje ook is om botweg keuzes te laten maken en feiten op te snorren.Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:57:
Denk jij dat er een manier is om dit beter naar voren te kunnen brengen? Zou het bijvoorbeeld helpen wanneer een vacature een soort van kleine fotoalbum geeft met de mensen, het kantoor(gebouw), activiteiten die ze doen etc? Uiteraard is het daadwerkelijk daar rondlopen de beste manier maar je zal van te voren toch ergens een eerste indruk van moeten maken om te bepalen of er je er überhaupt wilt solliciteren of niet.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Dat menselijke stuk is ook niet in een vragenlijst te krijgen, maar vooral een relatie met je klant opbouwen en anderzijds mensenkennis en signalen uit gesprekken met je kandidaten oppikken.Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:08:
[...]
Vind je dat we daar meer nadruk op moeten leggen in onze vragenlijst of vind je dat een recruiter dat moet kunnen aangeven n.a.v. zijn eigen persoonlijke indruk van het bedrijf doordat hij de mensen daar kent en regelmatig op bezoek is geweest?
Mocht dit eerste het geval zijn en mocht je daarover ideeën hebben hoe ik dat nog beter zou kunnen vragen dan hoor ik dat graag.
Mocht dit het tweede zijn dan ben ik het daar ook helemaal mee eens, alleen dit vind ik zelf wel erg lastig. Ik denk over het algemeen dat we daarin een goede track record hebben maar ik vind niets zo moeilijk als in te schatten of een character juist aansluit. Het is helaas geen exacte wetenschap.
Toegegeven, hierbij komt dan ook een stuk onzekerheid bij kijken dat ik niet voor paal wil staan wanneer ik de plank missla. Daarbij denk ik dan ook vaak; de andere partij denkt waarschijnlijk dat ik alleen maar positief ben om iemand op gesprek te krijgen en snel geld wil verdienen (imago van de recruiter), waardoor ik nog terughoudender ben hierin.
Op het moment dat een bedrijf bij een recruiter aan gaat kloppen, zijn ze zich meestal al aardig bewust dat ze niet op de juiste manier in de vijver aan het vissen zijn. Er bijt immers niemand.gold_dust schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:24:
Ik vind het vanuit het perspectief van de sollicitant (oprecht) een goed initiatief maar ik vraag me af of werkgevers, helemaal in deze tijd, zitten te wachten op dergelijke vragen die soms best wel confronterend zijn, nog afgezien van de hoeveelheid werk die nodig is om alle antwoorden positief te formuleren.
Maar bedrijven die zich daar ongemakkelijk bij gaan voelen, zoeken dan ook een "rockstar developer" voor 2500 euro per maand die zich wil gaan vastbijten in een door een verre voorganger gebouwd, ontestbaar, ongedocumenteerd framework dat meer niet dan wel kan, waar het halve softwarepalet van het bedrijf op draait, waarbij aanpassingen een tienvoud aan tijd en moeite kosten ten opzichte van een normale oplossing, en de medewerker door vendor lock-in (dat werkt twee kanten op) zichzelf in drie jaar tijd uit de markt werkt, omdat 'ie niet meer kan meedoen met de normale ontwikkelingen. En opleidingen zijn een leugen, of irrelevant want niet toepasbaar door juist die bestaande software, die niet aangepast of vervangen mag worden, want geen tijd en geen geld.gold_dust schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:24:
Ik vind het vanuit het perspectief van de sollicitant (oprecht) een goed initiatief maar ik vraag me af of werkgevers, helemaal in deze tijd, zitten te wachten op dergelijke vragen die soms best wel confronterend zijn, nog afgezien van de hoeveelheid werk die nodig is om alle antwoorden positief te formuleren.
[...]
Als ik een eerlijk antwoord zou moeten geven op deze vragen voor de bedrijven waar ik ooit gewerkt heb zou niemand meer bij deze bedrijven willen werken.
[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 25-04-2020 11:44 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Klopt allemaal, lessons have been learned. Gaat me niet nog een keer overkomen.t_captain schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:08:
offtopic:
Laat me gokken: die onbeperkte cursussen en BYOD vergoeding stonden niet zwart op wit.
Als ik in een sollicitatiegesprek had gezeten, had ik zeker doorgevraagd over de precieze regelingen (vooral de cursussen, training en ontwikkeling is namelijk een van de beste redenen om voor loondienst te kiezen).
Nuttige en logische vragen zijn of je vrij bent in de keuze van cursus en aanbieder, wat het mag kosten en hoe de studietijd verdeeld wordt tussen werkgever en -nemer.
In dat gesprek zou de baas door de mand vallen, of hij zou moeten liegen en de website letterlijk herhalen.
In het tweede geval zou opvallen dat het niet in je contract zou staan. Dan ga je daar vragen over stellen en komt de aap op tijd uit de mouw.
Als ik met .Net werk, werk ik het liefste met de nieuwere zaken; minimaal .net core 4.8, maar eigenlijk .Net core 2+. Als de gehele applicatie geschreven is bijvoorbeeld in ASP.Net 2.0 (of nog ouder), welke niet geupgraded kan worden, op basis van webforms, dan zou ik zelf eerder gaan afhaken.Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:07:
Goed punt. Zo had ik het niet gezien inderdaad. Wat betekend legacy en technical debt voor jullie?
Maar ik begin mij inmiddels wel te realiseren dat we moeten gaan uitkijken dat we bedrijven niet te zeer af gaan schrikken met een oneindige lijst van vragen. We merken nu al soms dat (ik vermoed om de redenen die gold_dust al aangaf) dat sommige bedrijven deze lijst liever niet invullen.
[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 28-04-2020 09:39 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
En dan moet de range ook weer niet veel te ruim zijn. Een te ruime range geeft alsnog te weinig informatie en toont enkel aan dat het bedrijf niet echt weet wat voor ervaring ze zoeken voor de rol.gorgi_19 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:35:
[...]
Verder blijft salaris veelal onbekend, anders dan "marktconform". Ik vind het nog steeds jammer dat mensen niet een bedrag geven, of een range geven, al dan niet afhankelijk van ervaring en kennis.
Is het geen optie om als je toch die bedrijfsrelatie opbouwt te vragen of je een paar mensen mag interviewen (bij voorkeur die je zelf ooit geplaatst hebt, omdat het dan gemakkelijker is te vragne of de verwachtingen zijn uitgekomen), maar zodat je niet alleen vanuit de marketing, maar juist ook vanaf de werkvloer bepaalde informatie kan halen over de cultuur? Jij krijgt daarmee een beter beeld van het bedrijf en bent beter in staat echt passende kandidaten te vinden. Op basis van de marketing zouden veel kandidaten passen, maar op basis van praktijk zie je toch andere dingen gebeuren dan in theorie het geval zou zijn zeg maar.Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:57:
[...]
Dat kan ik mij goed voorstellen. Vaak wanneer we naar de cultuur/sfeer vragen dan krijgen we alleen standaard reacties als informeel, plat, korte lijnen. open deuren etc. Ik vraag dan nog naar voorbeelden maar die worden ook niet altijd gegeven... Zonder referentie kader zeggen dit soort termen natuurlijk weinig.
Denk jij dat er een manier is om dit beter naar voren te kunnen brengen? Zou het bijvoorbeeld helpen wanneer een vacature een soort van kleine fotoalbum geeft met de mensen, het kantoor(gebouw), activiteiten die ze doen etc? Uiteraard is het daadwerkelijk daar rondlopen de beste manier maar je zal van te voren toch ergens een eerste indruk van moeten maken om te bepalen of er je er überhaupt wilt solliciteren of niet.
Maar ik ben het me je eens dat een (goede) reruiter hier een belangrijke toegevoegde waarde in moet kunnen leveren.
[...]
Klopt inderdaad. Veel bedrijven zullen hun beste kant laten zien, maar wat ik ook merk is dat deze vragenlijsten altijd wel door de (lead)developer/ teamlead ingevuld worden. Dus mensen met een technische achtergrond en toekomstige direct teamleden van een nieuwe collega. Ik heb de indruk dat er door hun (vaak) een veel eerlijker beeld gegeven wordt dan bijvoorbeeld door HR. Daarbij zitten directe teamleden ook niet te wachten op een mismatch en als gevolg een ongemotiveerde collega die zo weer weg is.
Verder hoop ik dat deze vragen in ieder geval een indicatie geven van de situatie die je zou mogen verwachten en een basis vormen waarop de developer kan bepalen of ze überhaupt een gesprek met dit bedrijf willen aangaan. Vervolgens kun je als developer in het gesprek eventueel zelf nog onderzoek doen hoe het precies zit door vragen te stellen over die onderwerp waar je meer over wilt weten of waar je twijfels over hebt.
[ Voor 12% gewijzigd door jbdeiman op 28-04-2020 14:09 ]
Dat is dan toch precies wat jij moet 'verkopen' aan de bedrijven? M.i. onderscheid je jezelf hiermee juist.Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:07:
[...]
Maar ik begin mij inmiddels wel te realiseren dat we moeten gaan uitkijken dat we bedrijven niet te zeer af gaan schrikken met een oneindige lijst van vragen. We merken nu al soms dat (ik vermoed om de redenen die gold_dust al aangaf) dat sommige bedrijven deze lijst liever niet invullen.
Dat bedoel ik niet helemaal.Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:38:
Inderdaad "Bedrijven vinden dit echter niet leuk om te (moeten) zeggen". Zoals eerdere reactie aangegeven merken we soms dat bedrijven er weinig voor voelen om deze vragenlijst in te vullen. Dus we zullen een afweging moeten maken welke vragen wie via een vragenformulier stellen (zonder bedrijven weg te jagen) en welke tips je aan developer mee wilt geven om in een gesprek met een bedrijf als vraag te stellen.
[ Voor 5% gewijzigd door gorgi_19 op 28-04-2020 14:37 ]
Als dat het geval is, moet je ook (hooguit) basale eisen stellen aan werkervaring, opleiding, etc. Je gaat dan omschrijven wat je van iemand aan werkzaamheden verwacht, wat zijn taak is, en als iemand verwacht dat hij er bij past, laat je hem solliciteren. De filtering ga je dan zelf doen.Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:48:
Mee eens. Ik heb wel eens te horen gekregen dat ze niet mensen uit willen sluiten die misschien heel goed passen maar wat duurder zijn. Meestal helpt het niet wanneer ik zeg dat ze ook veel mensen hierdoor mis kunnen lopen omdat die liever op een vacature reageren waar ze wel die duidelijk hebben.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq