Office op thuis laptop met meerdere gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik wil voor onze laptop thuis graag Microsoft Office installeren.

Nu wil ik best een keer een licentie aanschaffen voor een Microsoft office pakket alleen vraag ik mij af als ik dit op de laptop installeer of ik dan op alle gebruikersprofielen Office kan gebruiken op 1 licentie.
Of moet er voor iedere gebruiker een licentie aangeschaft worden?

Ik heb nu Libreoffice maar dit heeft toch wat beperkingen waar we tegenaan lopen.

Zelf wil ik wat met Excel kunnen rommelen en wat VBA maken.
Vrouwlief werkt met Collega's wel eens aan verslagen waar ze commentaren samen delen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Dit is geen behulpzame reactie, zoals hieronder gezegd zijn er meerdere soorten licenties.

[ Voor 85% gewijzigd door g0tanks op 23-04-2020 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:00:
Als je logisch nadenkt wat denk je dan zelf? :P
Ja wat is logisch?

Ik hoop dat omdat ik maar 1 gebruiker te gelijk op een laptop kan gebruiken ik maar 1 licentie nodig heb.
Maar ik ben bang dat Microsoft niet zo denkt.

Daarbij koop ik ook maar 1 Windows licentie per Laptop en ook niet voor iedere gebruiker.

[ Voor 23% gewijzigd door Crxtreem op 23-04-2020 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Crxtreem schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:05:
[...]

Ja wat is logisch?

Ik hoop dat omdat ik maar 1 gebruiker te gelijk op een laptop kan gebruiken ik maar 1 licentie nodig heb.
Maar ik ben bang dat Microsoft niet zo denkt.

Daarbij koop ik ook maar 1 Windows licentie per Laptop en ook niet voor iedere gebruiker.
Als ik 6 pc's heb staan maar er word er maar 1 tegelijk gebruikt maar ik wil wel op alle 6 de pc's office kunnen gebruiken. Hoeveel licenties heb ik dan nodig?

Maar goed,
in jouw geval raad ik dit aan,

pricewatch: Microsoft Office 365 Home NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Aangezien er zowel user- als device-based licenties bestaan is daar niet echt een antwoord op te geven ;) (behalve dan door de MS website te checken op de voorwaarden dan). Je wilt hier dus idd er een met een licentie per PC.

Of je dan gaat voor eenmalige aanschaf en dan over een paar jaar opnieuw, of om een abonnement en dan steeds de nieuwste versie krijgen, is aan jezelf. MS duwt ons richting abonnementen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan kijken naar een abonnement voor Microsoft 365 https://www.microsoft.com...activetab=tab%3aprimaryr1

of naar een eenmalige aanschaf van Office 2019:
https://www.microsoft.com...9#compare_table?market=nl

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:09
Zowel met een losse Office 2019 licentie als met Office 365 heb ik nog nooit gezien dat je op 1 device per gebruikersprofiel een licentie moet hebben. Dus 1 licentie voor 1 apparaat is voldoende voor thuisgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Niks zo onlogisch als licentievoorwaarden. Je hebt sowieso user licenties, device licenties, concurrent user licenties, site licenties, enterprise licenties, etc. Probeer daar maar geen logica in te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Je zegt dat je vrouw werkt met collega's aan verslagen.Ik neem aan dat haar werkgever deze middelen ook kan leveren?
Dan kan jij op je eigen user een Office licentie nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
TheByteBoy schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:22:
Zowel met een losse Office 2019 licentie als met Office 365 heb ik nog nooit gezien dat je op 1 device per gebruikersprofiel een licentie moet hebben. Dus 1 licentie voor 1 apparaat is voldoende voor thuisgebruik.
Dat zou wel het mooist zijn als dat zo werk.
Alleen zou ik het zonde vinden als ik een Office pakket koop voor 150 euro en het werkt niet.
Terugsturen zit er bij software niet in.
com2,1ghz schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:57:
Je zegt dat je vrouw werkt met collega's aan verslagen.Ik neem aan dat haar werkgever deze middelen ook kan leveren?
Dan kan jij op je eigen user een Office licentie nemen
Dat hebben we al een keer aangekaart maar ze werkt in de zorg en dat schijnt daar niet echt handig te werken.
Ze kan het intern gebruiken maar thuis niet.
Om nu altijd maar op haar werk te zitten voor wat office werk is ook niet echt gezellig.
Gelukkig na wat zoekwerk bij Libreoffice gevonden hoe de notities werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:26
ik heb een office 365 licentie van 99 euro per jaar, deze kun je met maximaal 6 mensen tegelijk gebruiken, waardoor je het bijvoorbeeld met familie kunt delen. Zo heb je voor nog geen 2 euro per maand, een office licentie en 1TB opslag in onedrive per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Voor jouw situatie kan je Office 365 Family overwegen. Subscription is, afhankelijk van de aanbieder tussen de 55-75 euro per jaar.

Je kan deze delen met 5 anderen waarbij je dus 6 gebruikers hebt. Iedere gebruiker mag het op 5 devices actief installeren en gebruiken.

Iedere gebruiker krijgt daarbij ook:
1TB aan Onedrive
60 Skype bel Minuten per maand
...
...

Let wel op, subscription is gekoppeld aan e-mail adres. Dus iedere gebruiker moet een eigen Microsoft account hebben.

Best wel veel wanneer je dat zo bekijkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Wim-Bart op 24-04-2020 09:27 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1