Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-11 11:45
Ik heb naast de voordeur een lamp hangen met ingebouwde bewegingsmelder. Deze is gewoon via 230V aangesloten. Nu zou ik graag deze detector gebruiken om ook andere verlichting (aangesloten op ons Loxone-systeem) aan te laten springen als hij iets detecteert.

Mijn idee is om de stroom die naar de voordeur-lamp gaat te meten (standaard zal dat wel iets gebruiken voor de sensor) en van zodra deze boven een bepaalde stroom gaat (bv 20 mA, het gaat om een lamp van 9W) de verlichting aan te laten springen.

Hoe kan ik dit doen via Loxone? Ik was in de richting aan het denken van een "stroom naar spanning"-omzetter, die ik dan kan aansluiten op één van de 0-10V ingangen van Loxone.
Maar ik weet niet wat ik daar juist voor moet hebben, hebben jullie hier voorbeelden van?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-11 11:45
For future reference: ik heb het opgelost door er een Shelly 2.5 te plaatsen in de kring van de buitenverlichting (zowel voor- als achteraan). Op een Raspberry Pi heb ik dan een scriptje lopen die om de seconde de gemeten power van de Shelly uitleest; als deze boven een bepaalde waarde komt wordt dit doorgegeven aan de Loxone die dit op zijn beurt als een motion detection behandelt.

Werkt goed, de zijverlichting gaat effectief binnen een seconde aan met de voor- of achterverlichting.