AMD garantie vervalt als je overclocked ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisH82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-08 13:06
Ik zag op de site van AMD bij prosessor info unlocked yes staan: "AMD`s product warranty does not cover damages caused by overclocking, even when overclocking is enabled via AMD hardware and/or software. GD-26."

Heeft er hier iemand ervaring mee dat er een CPU kapot ging ?

Of wat bedoelen ze ermee, dus ja ze zijn unlocked maar dan geven we geen garantie meer ??
Zelf niet met hun eigen Ryzen Master overclock software ?

Vind ik vreemd :/

"If you must break the law, do it to seize power: in all other cases observe it" ~ Julius Caesar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:19

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Zodra je PBO of meer inschakelt dan krijgt je CPU meer voltage te verduren, en kan in theorie slijten/kapot gaan als dit teveel is. Ook met Ryzen Master kun je handmatig de limieten (te) ver oprekken. Je krijgt de vrijheid om te doen en laten met de CPU wat je wilt, maar als je hem daardoor om zeep helpt is het je eigen schuld. Logisch toch dat dat niet onder de garantie valt?

Er zijn al mensen die met een vast voltage van 1.4v degradatie hebben op hun Ryzen 3000, dus ja er zijn ervaringen.

Als je de CPU en het boost algoritme zijn werk laat doen dan hoef je je Ryzen 3000 niet eens te overklokken. Out of the box lopen die CPU's namelijk al op hun maximale.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Lijkt me toch logisch. Als je de verkeerde voltage ingeeft dan gaat je cpu BOEM! ;)

[ Voor 16% gewijzigd door PerlinNoise op 23-04-2020 15:58 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-09 19:10
Volgens mij is dat ook zo bij de Intel unlocked processoren.
Je gaat buiten de fabrieks specificaties dus vervalt je garantie.