KPN Experia Box V8 koppelen aan Experia Box V9

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roembol2000
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-07 18:28
Hallo allemaal,

Ik heb dus een KPN Experia Box V9 in de meterkast staan en ik heb een Experia box V8 die ik in de woonkamer wil zetten. Het probleem is dat als ik de V8 via ethernet aansluit op de V9 het "Internet" lampje rood word. Als ik via wifi of ethernet dan ga verbinden met de V8 ben ik wel verbonden, maar heb ik geen internet.

Weet iemand waarom dit is? En kan ik het oplossen?

Erg bedankt alvast!

Beste antwoord (via roembol2000 op 23-04-2020 14:46)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@roembol2000 waarvoor wil je de V8 gebruiken? Dat ding kan namelijk niet gebruikt worden als 2e router / access point.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@roembol2000 waarvoor wil je de V8 gebruiken? Dat ding kan namelijk niet gebruikt worden als 2e router / access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 12:52
Je moet de ethernet kabel in de WAN aansluiting stoppen. De v8 zal dan eigen IP reeks gaan uitdelen. Maar wil je dat wel? Het is niet geschikt hiervoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Een KPN Experia Box wil een PPPoE sessie opzetten op een VLAN voor diens internetverbinding. Noch dit VLAN noch de PPPoE server wordt aangeboden via de LAN poorten van je V9, dus dit gaat niet werken.

Als je de V8 wilt gebruiken als extra switch of Access point, kun je het beste het interne IP-adres van het modem aanpassen tot iets wat nog niet gebruikt is op je netwerk, en de DHCP-server uitschakelen. Dit is echter niet hoe KPN de Experia box bedacht heeft, dus als het al mogelijk is zal dit waarschijnlijk wel enig gepruts in de instellingen kosten.