Ik ben momenteel aan het kijken naar een zonnepanelen opstelling (~11-14 panelen) met Enphase IQ7 micro-omvormers; omdat ik verschillende ligginshoek- en helling heb, en omdat ik mijn verbruik beter wil matchen met opbrengst moeten de panelen op iedere richting direct leveren (dus niet eerst een bepaalde spanning opbouwen zoasl bij een normale string-omvormer aangaat). Qua prijs maakt zijn micro-omvormers iig al interessanter aan het worden.
Nu slapen wij op zolder, en ik vroeg me af wat jullie ervaringen/knowledge is betreffende:
- geluid dat micro-omvormers maken
- evt. straling die ze afgeven (bij normale omvormers geeft de omvorming van gelijk naar wisselstroom een bepaalde straling af)
- evt brandgevaar. Ik weet dat het voltage een stuk lager is bij micro-omvormers dan bij normale string-omvormers, echter je kunt ze niet echt uitzetten toch?
Hoor graag jullie ideeen.
Nu slapen wij op zolder, en ik vroeg me af wat jullie ervaringen/knowledge is betreffende:
- geluid dat micro-omvormers maken
- evt. straling die ze afgeven (bij normale omvormers geeft de omvorming van gelijk naar wisselstroom een bepaalde straling af)
- evt brandgevaar. Ik weet dat het voltage een stuk lager is bij micro-omvormers dan bij normale string-omvormers, echter je kunt ze niet echt uitzetten toch?
Hoor graag jullie ideeen.