IP-locatie op 1 plek? Facebook?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meliscool
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-01 22:22
Hi allen, ik heb een vraagje. Ik weet niet of dit kan maar het is 't vragen waard.
Ik gebruik nu al een tijdje mijn telefoon als hotspot voor mijn laptop/computer. Heb een unlimited abonnement dus vond het een beetje overbodig om er ook nog vaste internet bij te kopen.
Is er een manier om mijn hotspot als vast internet te laten lijken?
Mijn ip-adres/locatie verandert volgens Facebook Business te vaak en dat blokkeerd mijn account telkens als ik erop ga. (Gaat 6~ uur overheen tot FB support het heeft verholpen)
Het zit dus in Facebook dat als je IP/locatie vaak veranderd dat ze het niet vertrouwen en je account dus wegens voorzorg blokkeren, dit kunnen ze niet veranderen.

Is hier een oplossing voor?

Ik wil als het kan niet op iemands anders zijn Wi-fi.
Als het kan wel op een andere computer via bijv. Teamviewer die wel op vast internet staat. < Maar kost moeite voor de persoon om die computer steeds voor me aan te zetten + stroomkosten als die de heletijd aan staat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Static VPN geprobeerd.

^ Misschien een rare vraag maar ik bespaar veel meer geld zonder vast internet :9

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meliscool
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-01 22:22
(Hoop dat dit in het goeie forum onderwerp zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat bedoel je met "static" VPN?
Had je hier wel een vast IP adres?
Werkte dit voor Facebook?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Je zoekt iets wat zorgt dat je altijd vanaf hetzelfde IP de servers van Facebook bereikt. De makkelijkste oplossing hiervoor is gebruik van een VPN, maar je zult dan wel een VPN moeten zoeken die je op de een of andere manier altijd via dezelfde server het internet op gaat, wat bijna het tegengestelde is van wat veel mensen in een VPN zoeken, en waarschijnlijk ook maar beperkt wordt aangeboden.

Je zou zelf een VPN server op kunnen zetten op een VPS met een statisch IP-adres, bijvoorbeeld bij Scaleway. Zij bieden ook 'InstantApps' waarmee je als het goed is een kant en klare OpenVPN server opgeleverd krijgt, maar hier heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apatito123
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-10-2021
Oh dat is vreemd. Ik bedoel dat je een static IP hebt geprobeerd en nog steeds dit probleem hebt bij Facebook. Ik denk inderdaad toch dat een VPN met een static, of nog beter dedicated IP, je beste kans is. Eventueel zou je ook een proxy kunnen gebruiken denk ik.

Denk dat je met een dedicated IP de meeste kans hebt omdat dit een uniek adres is en je dus, lijkt me, een redelijke garantie hebt dat dit niet zomaar verandert. Al moet ik zeggen dat ik met de statische servers van Surfshark, die ik zelf gebruik voor dit soort dingen, nooit gedoe heb gehad met inloggen bij Facebook of Gmail bijvoorbeeld, zowel binnen en buiten Nederland. Ik heb het net weer even gecontroleerd, met tussenpauzen, of deze nog steeds "statisch" zijn en inderdaad, het IP-adres blijft bij de twee servers die ik heb getest hetzelfde.

Zelf denk ik dat dit een van de voordeligere opties is voor wat je zoekt. De prijs van een maandabonnement fluctueert altijd een beetje, afhankelijk van de dollar, maar als je gewoon de abonnementspagina in de gaten houdt (https://order.surfshark.com), heb je met een beetje geluk een statisch adres voor zo'n €1,80 per maand te pakken.

Ik snap ook dat sommigen misschien helemaal niet willen betalen alleen voor een statisch adres. Je zou denk ik ook een goede proxyserver kunnen gebruiken. Naar mijn ervaring worden die wel iets vaker uit de lucht gehaald, dus misschien zou je dit kunnen doen maar er dan vrede mee moeten nemen dat je af en toe de Facebook klantenservice moet contacteren. Zelf weet ik niet zoveel van netwerken als sommige andere Tweakers, dus wie weet heeft iemand hier een nog kostenefficiëntere/makkelijkere oplossing.

Top VPN's van 2020 vergeleken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:21
Houd er wel rekening mee dat wat je doet tegen de voorwaarden van je mobiele provider is en dat deze je daarvoor dus ook kan afsluiten.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

DutchKel schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:37:
Houd er wel rekening mee dat wat je doet tegen de voorwaarden van je mobiele provider is en dat deze je daarvoor dus ook kan afsluiten.
Ik zag hierover een topic op Tweakers, T-Mobile en Tele2 sluiten je hiervoor af.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1