MacBook Pro 2017, welke external hard drive (Final Cut Pro X

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervelden
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-05-2020
Hi tweakers,

Door de bomen zie ik het bos niet meer, lees zo veel over verschillende aansluitingen met andere snelheden (usb 3, usb c, Thunderbolt). Ik heb een MacBook Pro 2017 met 2 Thunderbolt aansluitingen en wil graag volledig gaan editten vanuit een external hard drive in Final Cut Pro x (dus heb goede transfersnelheid nodig).

Wat is het verschil tussen deze 2 external hard drives en welke moet ik hebben?
1. Lacie Rugged Thunderbolt USB-C 2 TB:
https://www.coolblue.nl/p...hunderbolt-usb-c-2tb.html

2. LaCie Rugged Secure USB-C 2 TB:
https://www.coolblue.nl/p...ged-secure-usb-c-2tb.html

In hoeverre verschillen deze modellen van elkaar (Thunderbolt USB-C vs USB-C) en welke heb ik nodig om mijn complete Final Cut Pro project te runnen via de externe harddisk?
Zoals ik zie zit aan optie 1 een standaard Thunderbolt 1 kabel, maar deze kan ik niet inpluggen in mijn MacBook Pro, heeft het dan meerwaarde om deze variant te halen?

Hulp zou erg gewaardeerd worden, alvast dank (:

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[ Voor 8% gewijzigd door pietervelden op 23-04-2020 12:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 20:31

Bolletje

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies, dus ik verplaats het topic naar het subforum Componenten Aankoopadvies (CAA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je goede transfers nodig hebt dan kan je beter naar externe SSD's kijken.
Een HDD zal nooit meer dan circa 100-150MB/s doorvoer halen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-05 11:58
Snelle doorvoer snelheid heb je IDD een ssd voor nodig, maar dan heb je maar 1TB of het wordt duurder.. Zelf stap ik ook over van een HDD naar een SSD voor editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Thunderbolt 3 USB-C SSD is wat je dan nodig hebt voor de maximale snelheid, USB-C SSD wil ook wel, maar dan kan je niet meer dan 4Gbit/s verwachten eigenlijk. Dat is langzamer dan een interne SATA SSD, en een stuk langzamer dan je interne PCIe SSD van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 14:02
In de door jou aangegeven prijsklasse kan je een 1TB externe SSD nemen. een 2GB unit kost al snel weer 330 euro. Als prijs geen issue is en je vooral snelheid wilt, kan je ook eens naar Thunderbolt 3 SSD kijken.

https://nl.hardware.info/...in-je-binnenzak-conclusie toevallig hebben de buren er net een artikeltje over geschreven :)

Edit, je kan ook zelf een externe SSD in elkaar tweaken natuurlijk.

pricewatch: Asus ROG Strix Arion Zwart als behuizing (vrij rugged lijkt hij maar kijk er ff een review op na)
&
pricewatch: Intel 660p 2TB als SSD komt ongeveer op dezelfde prijs als een externe USB-C SSD uit. Net wat meer future proof.

[ Voor 38% gewijzigd door svenk91 op 24-04-2020 05:09 ]

Pagina: 1