Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickenleg
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-11-2024
Momenteel wacht ik nog op onderdelen om mijn nieuwe build in elkaar te steken.
Ik heb al wel, onder andere, de GPU in huis. De Gigabyte GeForce RTX 2070 super Gaming.

Mijn huidige build, een i5-4460 en GTX1050ti waren dus snel aan vervanging toe.
Maar aangezien mijn nieuwe CPU (AMD 3600) nog niet geleverd is, vroeg ik me af of ik mijn nieuwe GPU niet in mijn huidige build kan gebruiken tot ik alles in huis heb?

Mijn CPU gaat de nieuwe GPU bottlenecken, zoveel is duidelijk. Maar gaat dit slechtere performance geven dan wanneer ik de GTX1050ti laat zitten?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 18:17
Het zal je prestaties niet negatief beïnvloeden en zal zeker niks stukmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Je bedoelt een GTX 1050ti neem ik aan? Een 1550 bestaat nl. niet.

Of het slechtere prestaties gaat geven is afhankelijk van je huidige situatie... alhoewel het sowieso niet snel slechter zal zijn, je zal er eerder op vooruit gaan. Maar die GPU is in staat om die CPU volledig te benutten en als dan bijvoorbeeld je koeling niet goed op orde is zal de CPU gaan throttlen omdat deze heel erg warm wordt, dat zal je dan zeker gaan merken. Daarnaast kan je ook nog een heleboel bepalen met de grafische instellingen in games zoals het beperken van het aantal fps etc.

Maar echt kwaad kan het sowieso niet, er zal in principe niets stuk gaan... enige waar je wel even bij stil zou kunnen staan is je huidige voeding, je hebt niet genoemd wat het is... heeft die genoeg vermogen en genoeg PCI-E aansluitingen? De meeste1050ti's hebben nl. niet eens een pci-e connector nodig... maar de GTX 2070 heeft 2x PCI-e aansluiting nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickenleg
1050ti inderdaad, is aangepast.

Huidige voeding is een Seasonic S12II-620Bronze. Niet de beste PSU maar moet voldoende zijn. 2x pci-e connectors zijn ook aanwezig. Hopelijk blijft de 2070 ook niet te lang erin zitten en kan ik snel gaan bouwen.

Ik probeer het vanavond even, en als ik merk dat de CPU te heet word pas ik het terug aan en modder ik wat verder tot ik met men nieuwe build kan beginnen :)

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:13
sj0nsj44k schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:58:
Het zal je prestaties niet negatief beïnvloeden en zal zeker niks stukmaken.
Stuk maken zeker niet maar het zou je prestaties wel kunnen verslechteren. Ik heb t gemerkt bij de pc van mijn zoontje. Had eerst een 6600K met een R9 290. Videokaart upgrade naar 5700 maar fortnite liep gewoon slechter! Bleek dat de CPU vaak op 100% zat terwijl de videokaart uit z'n neus zat te eten. Hierdoor kreeg hij veel haperingen en was het minder goed speelbaar dan met de oude videokaart. Met een upgrade naar een Ryzen 3600 was het opgelost en draait alles heel soepel.

Je kunt het altijd proberen maar schrik dus niet als t niet zo soepel loopt als je mag verwachten met een 2070S.

[ Voor 5% gewijzigd door JohnnyV76 op 23-04-2020 12:35 ]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
JohnnyV76 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:34:
[...]

Stuk maken zeker niet maar het zou je prestaties wel kunnen verslechteren. Ik heb t gemerkt bij de pc van mijn zoontje. Had eerst een 6600K met een R9 290. Videokaart upgrade naar 5700 maar fortnite liep gewoon slechter! Bleek dat de CPU vaak op 100% zat terwijl de videokaart uit z'n neus zat te eten. Hierdoor kreeg hij veel haperingen en was het minder goed speelbaar dan met de oude videokaart. Met een upgrade naar een Ryzen 3600 was het opgelost en draait alles heel soepel.

Je kunt het altijd proberen maar schrik dus niet als t niet zo soepel loopt als je mag verwachten met een 2070S.
Dat is puur een kwestie van je grafische instellingen even een beetje tweaken zodat de CPU niet op z'n donder krijgt... dat is 10 minuten werk... FPS limit, grafische instellingen wat minder hoog enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:13
MicGlou schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:44:
[...]

Dat is puur een kwestie van je grafische instellingen even een beetje tweaken zodat de CPU niet op z'n donder krijgt... dat is 10 minuten werk... FPS limit, grafische instellingen wat minder hoog enzo.
Oh maar dat heb ik allemaal geprobeerd. Eerst alle settings juist lager.... geen verschil. Toen na wat zoeken ook gelezen dat je juist de settings wat hoger moet zetten zodat de GPU meer aan t werk gezet wordt en niet gaat terugschakelen. Toen liep t nog slechter.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickenleg
2070super zit erin. Kleine 40% FPS increase in CoD warzone. (Low settings overall).
CPU zit wel tegen de 100% aan, maar dit moet wel lukken.

Wel een leuk zicht, kaart opzich kost meer dan de hele build samen.

Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1