Hoi,
Na een poosje op de xbox te racen wil ik de stap maken naar de PC. Nu heb ik vroegah wel eens een PC in elkaar gezet, maar dan hebben we het over 15 jaar geleden. Ik kom er achter dat in die tijd er een beetje veranderd is.
Nu ben ik aan het stoeien geweest met wat je nu precies nodig hebt voor iRacing (dit is nog steeds een aardig vraagteken) en ik kom op onderstaande setup:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Simracing, en dan ook alleen dat. Waarbij de hoofdzaak iRacing en Project Cars 2 (of 3) zal zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro is toch wel de max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil de boel gaan aansluiten op een 49 inch curved tv.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb begrepen dat de geforce kaarten efficienter werken bij iRacing, daarnaast schijnt intel ook een efficientere processor te zijn. enige raad hier is zeker gewenst.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, mijn doel is om een (meer dan) fatsoenlijk systeem neer te zetten voor een nette prijs.
RGB, fancy kasten etc dat maakt mij niks uit.
Ga je overklokken?
Ligt niet in de planning
Wat verwacht je van ons?[i]
Jullie hebben sowieso een veel betere kijk op wat past, wat werkt en wat beter werkt of past.
Ik heb jaren console gaming er op zitten dus ik hoop dat jullie mij kunnen begeleiden in het maken van de juiste keuzes in de wereld van de PC.
Na een poosje op de xbox te racen wil ik de stap maken naar de PC. Nu heb ik vroegah wel eens een PC in elkaar gezet, maar dan hebben we het over 15 jaar geleden. Ik kom er achter dat in die tijd er een beetje veranderd is.
Nu ben ik aan het stoeien geweest met wat je nu precies nodig hebt voor iRacing (dit is nog steeds een aardig vraagteken) en ik kom op onderstaande setup:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Simracing, en dan ook alleen dat. Waarbij de hoofdzaak iRacing en Project Cars 2 (of 3) zal zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro is toch wel de max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil de boel gaan aansluiten op een 49 inch curved tv.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Gaming Plus Max | € 104,05 | € 104,05 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G | € 360,- | € 360,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair Carbide SPEC-05 | € 52,50 | € 52,50 |
| 1 | Geheugen intern | Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair CX750 | € 94,76 | € 94,76 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 99,99 | € 99,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 976,20 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb begrepen dat de geforce kaarten efficienter werken bij iRacing, daarnaast schijnt intel ook een efficientere processor te zijn. enige raad hier is zeker gewenst.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, mijn doel is om een (meer dan) fatsoenlijk systeem neer te zetten voor een nette prijs.
RGB, fancy kasten etc dat maakt mij niks uit.
Ga je overklokken?
Ligt niet in de planning
Wat verwacht je van ons?[i]
Jullie hebben sowieso een veel betere kijk op wat past, wat werkt en wat beter werkt of past.
Ik heb jaren console gaming er op zitten dus ik hoop dat jullie mij kunnen begeleiden in het maken van de juiste keuzes in de wereld van de PC.