On-the-fly ??

Pagina: 1
Acties:

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Hello people.. ik wilde graag een cd met Nero 5.0 "on-the-fly" kopiëren, maar Nero gaf toen de melding dat mijn bron- en doelstation aan dezelf IDE-bus bevestigd waren, en dat het daarom niet verstandig was om zo te kopiëren. Nou zijn mijn vragen:

Wat is precies een IDE-bus? Heeft elke PC standaard 2 IDE-bussen? Is het makkelijk om de brander op een ander IDE-bus te bevestigen?

alvast bedankt :7

Verwijderd

1. ide-bus: zit de kabel in op de controller;
2. ja;
3. ja. Handig ook trouwens.

Verwijderd

Vet gaaf..

Dan maar niet on the fly, of je Brander op een andere IDE gooien en dan als slave gooien oid

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
on-the-fly
op dezelfde bus werkt hier perfect

• da_rippah
thanx, maar wat voor dingen kunnen er nog meer in een IDE-bus? Alleen cd-rom drives en CD-r's neem ik aan?

Verwijderd

on the fly op dezelfde bus ook geen probleem hier :)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 23:05

Yucko

One clown to rule them all !

IDE, daar kan van alles op ... CD(ROM of R/W) of een DVD of een ZIP of HDD, etc.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 22:22 schreef da_rippah het volgende:
thanx, maar wat voor dingen kunnen er nog meer in een IDE-bus? Alleen cd-rom drives en CD-r's neem ik aan?
en harde schijven

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

maar als je brander een vorm heeft van 'anti-buffer underrun'. dan kan je gerust branden hoor.

(bijv. burnproof, seamless link, justlink)

alleen gaat het wel een stuk trager

Verwijderd

Laat me raden je hebt een Acer-brander? Ik heb hetzelfde gezeur gehad. Gewoon wel doen en bij mij ging het goed!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

nero geeft dat niet alleen bij acers maar ook bij lite-on's, plextors en alle andere ide schrijvers (als ze op dezelfde ide kabel zitten als de cdrom waarvan ze iets moeten kopieren)

en die acer heeft dus seamless link (de nieuwere dan, ik d8 vanaf 8x)

Verwijderd

Nero geeft die melding standaard ja... gewoon niks van aan trekken, maakt niet uit (combi Aopen DVD - Liteon 12/10/40 gaf dezelfde melding)... brandt perfect on-the-fly :)

• Han
  • Niet online

Han

Ik heb een just-link-brander van AOpen... krijg buffer-underrun errors. En 1 op de 3 keer kapt ie er dus wel mee...

Raid:
HDD1 master
HDD2 slave

Ide1:
HDD3 master
Cd-rom slave

IDE2:
ReWriter master
DVD slave

Is volgens mij niks mis met de indeling... of wel? Zo ja, hoe moet ik het dan indelen?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• da_rippah
Op zondag 05 augustus 2001 22:34 schreef BasmGraffics het volgende:
Laat me raden je hebt een Acer-brander? Ik heb hetzelfde gezeur gehad. Gewoon wel doen en bij mij ging het goed!
nej, de alom afgekraakte PHILIPS *D
iemand daar problemen mee? (35x lezen,8x schrijven, 4x herschrijven)
Pagina: 1