Simpele degelijke laptop voor 500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:11
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk simpele taken zoals thuiswerken via RDP, Office en internetgebruik.

Wat is je budget?
€500 euro lijkt mij een mooi budget voor een dergelijk apparaat. Als het minder kan zonder grote concessies te doen dan mag dat uiteraard ook :)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop wordt voornamelijk thuis gebruikt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merkvoorkeur is niet aanwezig. Wel een normaal querty toetsenbord met numpad en als OS Windows. Qua uiterlijk liever een mooie strakke ingetogen laptop, hoeft geen kermis te zijn.

Zelf heb ik deze laptop gevonden:
pricewatch: Asus VivoBook D509DA-BQ053T

Wat mij hierin aantrekt zijn de quadcore CPU, 8GB ram en voldoende grote SSD. Daarnaast ziet hij er wel prima uit.

Graag ben ik benieuwd of er nog goede alternatieven zijn. Is bijvoorbeeld een Intel i3 het overwegen waard ten opzichte van zo'n Ryzen? Alvast dank!

De wijzen komen uit het Oosten!

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:03
Over het algemeen is een laptop met AMD processor wat betere prijs kwaliteit. (Geldt op dit moment niet voor 4000 serie).
Heb je de bbg voor laptops al bekeken? Misschien zit hier iets tussen dat je wel aanspreekt.

• NoepZor
Dat is inderdaad een goeie.Ik heb wat bekeken, maar op die laptops zit vaak geen numpad. Mijn vriendin werkt veel met getallen voor haar werk en daarin is dit een zeer gewenste toevoeging.

Ander alternatief (Intel) welke ik gevonden heb:
pricewatch: HP 15s 15s-fq1421nd

De HP heeft minder cores, maar verder gelijk en een iets grotere accu.

Edit: volgende 5 opties spreken me in ieder geval wel aan:
https://tweakers.net/pric...;1430360;1508282;1516318/

[ Voor 14% gewijzigd door NoepZor op 23-04-2020 10:26 ]

• luckyluck69
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 31-10 14:14
ik zou toch gaan voor de Asus VivoBook D509DA-BQ053T of de Lenovo V155-15API 81V50008MH, die lijken me het beste

• Techprice
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-12 13:35
Ik volg @luckyluck69 hier zeker. Die AMD's zijn momenteel net ietsje sterker in prijs-kwaliteit.
Tussen die twee hangt het er erg sterk vanaf wat je voorkeur is.
De Lenovo heeft uitstekende bouwkwaliteit van het chassis en bevat zelfs nog een dvd/RW lade, wat misschien ooit nog eens van pas zou komen, zeker aangezien het een laptop is die je toch niet veel zal meenemen. Die Lenovo heeft ook een net iets ruimere batterij en qua longevity kan dat natuurlijk ook tellen.

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

• NoepZor
Dank allemaal voor de input. Het is de ASUS geworden.

Pagina: 1