(Caiway) Internet valt kort uit als mobiel verbinding maakt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperSNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08-2023
Goedemorgen Tweakers,

Door al het thuiswerken kom je achter nooit eerder opgemerkte problemen. Het is namelijk zo dat als ik thuis aan het werken ben, en mijn partner thuis komt van werk, het internet kortstondig uitvalt. Zeer vervelend als je net in een meeting zit. De laptop is aangesloten met een internet kabel. Is er iemand die weet hoe dit komt en hoe ik dit eventueel kan oplossen?

De software van de router heb ik al geüpdate.

Als provider heb ik Caiway en de wifi router die we hebben is de: Asus rt-n66u

Hopelijk is er een oplossing

Met vriendelijke groet,

Jasper

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Hoe ziet je netwerk er verder uit? Gebruik je de rt-n66u als router of alleen als access point en switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:07
Ik zou eerst eens beginnen met het bellen caiway of ze wegvallende PPP-sessies en/of glasverbinding zien. Op die manier weet je direct of het probleem aan jou kant zit of ergens anders

[ Voor 27% gewijzigd door mad-dog op 23-04-2020 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wat betekent het dat je partner thuiskomt in technische zin: verbinden met het wifi netwerk? Stootje tegen een kabel? Mobiel die hard over 4G zendt en het signaal op de kabel mogelijk beïnvloedt?

Wat heb je zelf al uitgezocht?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 16:21

Barreljan

...Zoom-Zoom...

MensionXL schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:51:
Wat betekent het dat je partner thuiskomt in technische zin: verbinden met het wifi netwerk? Stootje tegen een kabel? Mobiel die hard over 4G zendt en het signaal op de kabel mogelijk beïnvloedt?

Wat heb je zelf al uitgezocht?
Dat zou goed kunnen, ik heb hier laatst vanwege blokken op TV ook maar van alles vervangen aan kabels maar belangrijkste; de WCD van R/TV in de wand was er eentje uit de jaren 80 of eerder en totaal niet afgeschermd. Tot nu toe geen issues meer. Bij m'n schoonouders ook, veel wegvallen van Internet, inkomende groene kabel opgezocht, AOP WCD van de muur vervangen door F-connector splitter met keurmerk, nieuwe kabels en nieuwe R/TV wcd aan de wand bij de televisie (zit aan de andere zijde van het huis dan waar kabel binnenkomt) en tot nu toe geen problemen meer met wegvallende verbindingen én blokken op tv.

@jasperSNL Met Caiway even bellen anders of ze kunnen zien voor je hoe sterk het signaal is op jouw verbinding (uitgaande van coax) en wellicht kunnen ze wat voor je zien en vertellen hoe verder te gaan.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperSNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08-2023
We gebruik je de rt-n66u als router.

Met thuiskomen bedoel ik dat zij thuiskomt na een dag werken. En het lijkt dat op het moment dat haar telefoon op het WiFi netwerk verbinding maakt het netwerk wegvalt.

We krijgen het signaal hier binnen via Glasvezel verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:02

lier

MikroTik nerd

Welk merk & type glasmodem gebruik je?
Is er nog meer/andere netwerkapparatuur verbonden?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEO256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 11:11
Een soort gelijk probleem had ik jaren terug met mijn Ziggo modem.
Daar lag het aan uPnP, schijnbaar ging dat over zijn nek zodra mobiele telefoons met wifi verbinding maakte.
Ik weet dat je een andere provider hebt en ander modem/router, maar je kunt het eens proberen. (uPnP in je modem uitzetten)
Pagina: 1