• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat ik mij dus afvraag:

Als je een gsm met abo hebt en hij word in de stad uit je broekzak gejat.
Natuurlijk bel je dan zo snel mogelijk naar je provider en laat je hem blokkeren.
Maar... als je er pas na een paar uur achterkomt en ze hebben bijvoorbeeld al lekker zitten bellen naar betaalde nummers, moet je dat dan betalen of ben je daar op een of andere manier voor verzekerd, of kan je je daar voor verzekeren?

Dat is mijn vraag van deze week :7

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-03 14:00

uibeltje

Idiotheque

je kan je er wel voor laten verzekeren dacht ik. Ook heb je dan meteen verzekering op je toestel. Maar dit helemaal zeker weten doe ik dat niet :)

Goh ik heb toch wel een mooie vraag bij je op laten komen via icq he? ;)

• Shadowzon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-03 23:34
Hmmmmm volgens mij hoef je dit dan niet te betalen.. Tenminste als je telefoon verzekerd is...

Maar ik weet duzz niet zeker..

Verwijderd

Ben je dan meestal al niet blij genoeg
dat je je telli niet kwijt bent?! :?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
voor dit soort gevallen zet je toch een password op je sim/telefoon? Of is dat erg makkelijk te omzeilen?

[edit] password werkt natuurlijk alleen als ie uit staat....

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Je moet gewoon een bepaalde code invoeren zodat er met jouw telefoon NIET naar en van het buitenland kan worden gebeld, en ook niet naar dure betaalnummers.

Heb ik ook gedaan, als ik dan naar het buitenland wil bellen krijg ik een lieve mevrouw aan de telefoon (tape) die mij zegt: "U probeerd een nummer te bellen wat voor uw aansluiting niet in gebruik is, waarschijnlijk kunt u dit probleem zelf verhelpen"

effe tekenreeks ingeven, op de zendtoets klikken, en je kan wel weer bellen :)

20*350ZO45°

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 22:27 schreef RDK_NL het volgende:
Je moet gewoon een bepaalde code invoeren zodat er met jouw telefoon NIET naar en van het buitenland kan worden gebeld, en ook niet naar dure betaalnummers.

Heb ik ook gedaan, als ik dan naar het buitenland wil bellen krijg ik een lieve mevrouw aan de telefoon (tape) die mij zegt: "U probeerd een nummer te bellen wat voor uw aansluiting niet in gebruik is, waarschijnlijk kunt u dit probleem zelf verhelpen"

effe tekenreeks ingeven, op de zendtoets klikken, en je kan wel weer bellen :)
Hmm.. met welke providers kan dat en hoe? Vind ik namelijk wel interessant (het zal niet de eerste foon zijn die ik kwijtraak en met abo is dat dan toch wel vervelend).

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zondag 05 augustus 2001 22:30 schreef Bigs het volgende:

[..]

Hmm.. met welke providers kan dat en hoe? Vind ik namelijk wel interessant (het zal niet de eerste foon zijn die ik kwijtraak en met abo is dat dan toch wel vervelend).
Zo moet het met libertel:

(Let op! de pincode die je steeds in moet voeren kan je nij Libertel aanvragen. Bel Libertel op en zeg dat je gebruik wil gaan maken van blokkeren van bepaalde gesprekken. Je meot dan eventjes wachten, en dan is ie binnen een paar minuten geactiveerd en krijg je van die vrouw een pincode (bij mij 0000) vond ik opzich niet zo'n slimme actie, want ik had ook een dief kunnen zijn, maar die gaat natuurlijk niet de gestolen telefoon beveiligen |:( (was overigens bij mij via Debitel)
Libertel Blokkeren. Libertel biedt u de mogelijkheid om verschillende soorten blokkeringen voor inkomende of uitgaande gesprekken in te stellen. U kunt bepaalde gesprekken semi-permanent laten blokkeren, en u kunt zelf verschillende blokkeringen instellen door middel van een blokkeringscode. Voor het instellen van een semi-permanente blokkering, dient u contact op te nemen met de klantenservice van uw Service Provider. Aan het instellen van semi-permanente blokkeringen zijn kosten verbonden.

Met behulp van de blokkeringscode van vier cijfers, die kunt opvragen bij uw Service Provider, kunt u zelf vijf blokkeringen instellen.
Voordat u zelf een blokkering kunt inschakelen, dient u alle doorschakelingen op te heffen: # # 002 # zendtoets

1. Blokkering van uitgaande gesprekken.

Alle uitgaande gesprekken

inschakelen ---> * 33 * blokkeringscode # zendtoets
opheffen ---> # 33 * blokkeringscode # zendtoets
status ---> * # 33 # zendtoets
Ik ben moe, de rest typ ik morgen even verder :(

20*350ZO45°

• Timmey
  • Niet online
Elke keer je toestel deblokkeren voordat je gaat bellen heb je natuurlijk algauw verleerd.

Ben wel 's benieuwd wat je voor zo'n verzekering kwijt bent :)

Verwijderd

Geen idee... check je polis zou ik zeggen.

Wat ik wel weet is dat de dief wel lang moet bellen voordat de telefoonkosten hoger worden dan de vervang kosten van m'n phone ;)

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 23:23 schreef T het volgende:

Ben wel 's benieuwd wat je voor zo'n verzekering kwijt bent :)
Niet zoveel, ik heb mijn gsm verzekerd voor 12 gulden per maand. Zit alles in waterschade, diefstal enz. Ook als hij gejat wordt betaald de verzekering de telefoonkosten.

• Timmey
  • Niet online
Op maandag 06 augustus 2001 00:35 schreef ikweethetecht nietmeer het volgende:

[..]

Niet zoveel, ik heb mijn gsm verzekerd voor 12 gulden per maand. Zit alles in waterschade, diefstal enz. Ook als hij gejat wordt betaald de verzekering de telefoonkosten.
Waar heb je die verzekering?

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 10:21
blokkeren zit bij mij in het menu van m'n toestel (trium galaxy), gaat veel sneller dan al die codes intypen. je kan kiezen om alle uitgaande, alleen buitenland, of alleen buitenland behalve naar nederland te blokkeren

Maak je eigen poll

• Timmey
  • Niet online
Keb 't al uitgevogeld, voor 12,95 per maand kan je je foon volledig verzekeren, bij Debitel :)

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 11:34 schreef T het volgende:

[..]

Waar heb je die verzekering?
Ik heb hem afgesloten bij t for telecom, op het moment dat ik de telefoon kost, maar de naam weet ik niet, het gaat allemaal via t for telecom, er was ook nog een verzekering van een tientje per maand, maar die dekte veel dingen niet.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Volgens mij keren verzekeringsinstaties dan niet of heel moeizaam uit, omdat je natuurlijk ook even een uurtje erbij kan liegen dat je tel is gejat om zo je telefoonrekening wat lager te krijgen. Wat ik heb gedaan is meteen laten blokkeren en op het politiebureau aangiften gedaan. Daar staat dan de tijd geregistreerd. Zodoende kun je aantonen wanneer je je telefoon nog wel had, en wat je dus wel moet betalen en wat niet... maar dat is in iedergeval bij BEN zo hoor, en aangezien je met BEN toch nooit berijk hebt, kunnen mensen ook niet naar dure nummers bellen met je telefoon....nutteloze optie dus... (??)

iRacing Profiel

Verwijderd

als je de flexibel extra of de hi extraservice op je telefoon hebt ben je gedekt tegen kosten toto 2500 gulden en he kan een andere foon krijgen met eigen risico 138,-
Pagina: 1