Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote BYD, de grootste EV bouwer ter wereld, topic

Pagina: 1
Acties:
  • 550 views

Vraag

• Ed Edventure
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 02-05-2020
BYD is de grootste producent van EV's ter wereld en leider in accu's / batterijen. Ik woon al 20 jaar in Costa Rica en ben benieuwd hoe er tegen dit merk wordt aangekeken. We rijden zelf in een BYD Tang en dat bevalt (ook al is het pas sinds kort) heel goed. Zie dit filmpje over onze droomauto: *snip*

[Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 23-04-2020 09:26]

Alle reacties

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:19
De Tang is geen EV maar een pluginhybride, right?

edit: my bad, dat was ie tot afgelopen zomer ;)

[Voor 34% gewijzigd door Khil op 23-04-2020 08:33]

zit je nou naar me te loeren?

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18:57
Knappe auto :Y
Enige wat me opviel, zo'n groot scherm, luxe interieur en dan 4 van die goedkoop en ouderwets ogende hendeltjes aan het stuur.
Dat is eigenlijk het enige negatieve wat ik zo snel kan verzinnen.

Ben wel benieuwd naar de efficientie van de auto (hoeveel wh/km).

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18:57
Khil schreef op donderdag 23 april 2020 @ 07:45:
De Tang is geen EV maar een pluginhybride, right?
In het filmpje is gesproken over een accu van ik meen 83kWH, dus geen Pluginhybride :N

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 14:37
Kan je hem überhaupt bestellen in nederland?
Vind op BYD-europe geen personenauto's, en kan ook geen andere site vinden voor hier.

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Je kan het nu niet kopen in Nederland.
  • Het merk staat standaard in de lijstjes van copyright en intellectueel eigendom schendende merken met hun kloon-cars, ze hebben zelfs een tijdje een BMW-gelijkend logo gevoerd, later een soort toyota logo.
  • Het bedrijf is in Amerika aangeklaagd voor het niet betalen van het minimumloon, schijnt ook in China niet alle werknemers eerlijk te belonen.
Kortom het is een typisch voorbeeld van zeer agressief Chinees staats capitalisme.

Wat je kan verwachten, dat als de kwaliteit nog omhoog gaat, het merk ook wel naar Europa komt als de EU ons niet beschermt, dan zullen ze eerst een tijdje proberen met bijzonder lage prijzen Europese merken de markt uit te drukken. Als dat gelukt is, en ze groot marktaandeel hebben (samen met andere fabrikanten) zullen ook de prijzen van BYD's in Europa sky-high gaan.

Een beetje dezelfde strategie als we Chinese smartphonemerken hebben zien maken.

Ik faciliteer de Chinezen hierin liever niet. Ik vind de vorm van Chinees staats kapitalisme mens onterend, agressief en strijdig met sociale en maatschappelijke belangen hier in Nederland & Europa.

| live and give like no one else |

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 17:29

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Voor zover ik na kan gaan, levert BYD in Europa alleen bussen, treinen en heftrucks en dus geen personenauto's. Ze mogen dan wel de grootste EV bouwer ter wereld zijn, in Europa zijn ze niet aanwezig en zie ik geen meerwaarde om dit topic open te houden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True