Laast las ik iets over een koeltoren tbv. waterkoeling. Daarin werd water bovenin een buis gespoten met een sproeier en werdt lucht van de zijkant in de buis geblazen. Onderin zat dan het afgekoelde water. Nu leek me zoiets wel leuk om te maken maar dan wil ik wel graag de boel in werking zien. Dus nu ben ik op zoek naar transparante buis die hiervoor geschikt is. Iemand een idee waar ik dat kan vinden ?
Verwijderd
ja ook gelezen staat op www.overclockers.com
transparant lijkt me moeilijk, wel zou je de PVC buis kenne Modden
raampie erin, en dan dun (vouwbaar) plastic aan de binnenkant kunnen lijmen met kit ofzo, want druk komt er toch niet op te staan
edit
geit gaat er zelf ook een maken, maar zit nog een beetje te dubben over het evt voordurend bijvullen vd toren..... zoals je daar kan lezen was er iemand die ze hele toren had leeggeblaze hehehe met een 120mm panaflo ofzo
transparant lijkt me moeilijk, wel zou je de PVC buis kenne Modden
edit
geit gaat er zelf ook een maken, maar zit nog een beetje te dubben over het evt voordurend bijvullen vd toren..... zoals je daar kan lezen was er iemand die ze hele toren had leeggeblaze hehehe met een 120mm panaflo ofzo
Verwijderd
zou niet weten waar je transparante buis kunt krijgen maar ik heb al wel een toren gebouwd zie hier
Er bestaan een soort transparante PVC buizen dus dat is best mogelijk. Er zijn helaas niet veel plaatsen waar je die kunt krijgen. Ik heb die dingen ooit gevonden bij BE-DeLier (tuinbouw groothandel ofzo)
zie -> B-EdeLier
zie -> B-EdeLier
dit heet nou een "bong-cooler"
gaat doorverdamping
gaat doorverdamping
Ik weet zeker dat die buizen er zouden moeten zijn... Nou dat ik er over denk in enkele winkels heb ik van die decoratieve buisen gezien met een lamp eronder en bubbeltjes in het water of van die plastic visjes erin dat soort gein. Maar om nou zo'n ding te kopen om er een waterkoeler van te maken vind ik wat te ver gaan... Alhoewel.. misschien is dat best wel strak niet zomaar een koeling maar een echte design koeler
Verwijderd
Uhu tuurlijk maar het gaat mij er ook om dat ik een mooi special effect naast mijn kast heb staan. Een waterbuis van 1 meter waar water in wordt gesproeid lijkt natuurlijk een stuk interessanter dan een doorzichtige pot van 20cm. Het maakt voor de koeling natuurlijk niets uit hoe het eruit ziet, maar voor mij wel ! Het moet gewoon leuke plaatjes op gaan leveren voor mijn webpage !
zou het helpen, om koperen pijp door een koelblok van een silverado te modden en daar water door te laten stromen en dan via zo een koeltoren??? die ik dan overigens van staal ga maken ivm betere koeling??
Pagina: 1