Hi all,
Ik probeer een klein spelletje voor een team activiteit in excel te maken. Het idee is heel simpel:
Nu wil ik enkel cell1A of cell1B laten refreshen afhankelijk of op knop KeuzeA of knop KeuzeB klik, vervolgens wil ik het 'resultaat' in een tekstveld laten zien.
Vraag
Ik probeer een klein spelletje voor een team activiteit in excel te maken. Het idee is heel simpel:
- Op basis van het op een van twee knoppen te drukken zou er een random vraag getoond moeten worden
- Er zijn twee verschillende lijsten met vragen, elke lijst hoort bij een van de knoppen
- Blad1 bevat 3 kolommen: kolomA lijst met opeenvolgende cijfers, kolomB lijst met vragen versie X, kolomC lijst met vragen versie Y
- Blad2 bevat:
cell1A =aselectussen(1;60)
cell2A =vlookup obv cijfer cell1A in Blad1 kolomB
cell1B =aselecttussen(1;60),
cell 2B =vlookup obv cijfer cell1B in Blad2 kolom C
Nu wil ik enkel cell1A of cell1B laten refreshen afhankelijk of op knop KeuzeA of knop KeuzeB klik, vervolgens wil ik het 'resultaat' in een tekstveld laten zien.
Vraag
- Het lukt me niet om een (twee) macro(s) te maken waarbij enkel cell1A of cell1B wordt gerefreshed afhankelijk van de knop waarop wordt gedrukt. Iemand enig idee hoe ik dit kan doen? (Via Google deze geprobeerd Cells(1, "A").Calculate , maar dan refreshen zowel 1A en 1B...)
- Het lukt me niet om een tekstveld te maken die afhankelijk van welke knop is ingedrukt het resultaat van de meest recente vlookup te laten zien. Iemand enig idee hoe ik dit kan doen?
[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 22-04-2020 22:47 ]