Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Desktop bouwen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jasje39
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-01 08:34
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben slechtziend en gebruik een screenreader en daarnaast geregeld dragon (spraakherkenningssoftware) met meerdere word bestanden en internet paginas die open staan, dit vraagt toch allemaal wat meer van de CPU. Ik ga er niet op gamen, maar wil graag een snelle computer met voldoende koeling zodat ik deze specifieke software goed naast elkaar kan draaien want dat is op voor mijn dell best een belasting gedurende de dag.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget: 600-700

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten, heb wel al een monitor en toetsenbord ect.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik gebruik op dit moment een Dell Xps 13 met i7 (8550U) en 8 gb RAM. Ik zou graag een desktop bouwen voor thuis en ik denk aan een i7 10gen S-versie, 16 GB RAM en 512 SSD (eventueel 256 gb).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar intel voor de processor, maar dat is meer omdat ik daar meer ervaring mee heb.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidniveau liever niet te hoog. Goede prestaties en goede koeling zodat systeem goed kan blijven draaien.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
Hebben jullie tips op onderstaande lijst? Ik vind het lastig en twijfel vooral over de kast en het moederboord maar kan ook niet helemaal beoordelen of wat ik nu heb samengesteld wel bij elkaar past? Mijn huidige lijst is eigenlijk wat boven budget, waar kan ik zonder echt concessies te doen nog goedkoper uit zijn?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-9700 Boxed€ 354,-€ 354,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 78,90€ 78,90
1BehuizingenSilverstone PS15 (zonder RGB fans)€ 53,90€ 53,90
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 21,95€ 21,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 88,90€ 88,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 52,77€ 52,77
1Solid state drivesWD Black NVMe SSD SN700 500GB€ 93,14€ 93,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 743,56

Daarnaast had ik nog een ander lijstje gemaakt met 2 dingen die ik ook overwoog:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 72,96€ 72,96
1Voedingenbe quiet! System Power 9 400W€ 40,56€ 40,56
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 113,52

Alle reacties

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Waarom wil je graag zelf iets bouwen?
Wat je schetst klinkt niet heel spannend en prima te passen voor een Intel NUC.
Niet per-sé goedkoper, wel lekker compact en stil.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Jasje39
Ik wil graag zelf iets bouwen omdat dat het het ook toekomst bestendinger maakt, daarnaast ben ik bij een intel NUC ook bang voor koelingsproblemen.

En daarnaast is je eigen desktop bouwen ook wel leuk :)

• unezra

unezra

Jasje39 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:06:
Ik wil graag zelf iets bouwen omdat dat het het ook toekomst bestendinger maakt, daarnaast ben ik bij een intel NUC ook bang voor koelingsproblemen.

En daarnaast is je eigen desktop bouwen ook wel leuk :)
In mijn beleving is een NUC prima toekomstbestendig. Je koopt zo'n ding voor een jaar of 5.
Best kans dat je een PC na die tijd ook wil vervangen.

Je eisen zijn gewoon niet dusdanig dat een NUC daar niet voor geschikt zou zijn.

Qua koeling, dat zit wel goed bij NUC's. Geen reden er niet een aan te schaffen.

Qua leuk, tja, een NUC heb je vrij snel in elkaar. RAM er in, SSD er in, OS installeren en klaar ben je. Een PC is wat meer werk maar met een halve dag ben je daar qua in elkaar schroeven ook wel mee klaar.

Los van dat, kijk zeker ook naar AMD. De Ryzen 5 3600 is heel interessant en ik begreep dat de Ryzen 3 ook met een 3000 serie uit komt op korte termijn, die prijstechnisch wat interessanter is dan een 5. De stock koeler die mee komt is prima, scheelt je weer een paar tientjes.

• Jasje39
Wat betreft AMD, daar met dan toch ook weer een GPU bij? of niet? Gezien ik niet game wilde ik bij intel gewoon geen gpu nemen.

Wat betreft de NUC, ik zal nog eens kijken.

Dankjewel voor je tips!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 09:17
Alleen de Ryzen 3 2200G en Ryzen 5 2400G hebben ingebouwde gpu

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:39
Jasje39 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:24:
Wat betreft AMD, daar met dan toch ook weer een GPU bij? of niet? Gezien ik niet game wilde ik bij intel gewoon geen gpu nemen.

Dankjewel voor je tips!
Een Ryzen 5 3600 met GT 1030 2GB GDDR5 is veel goedkoper dan een i7-9700 en presteert niets minder voor jouw gebruik.

• unezra

unezra

P-Nut schreef op woensdag 22 april 2020 @ 23:24:
Alleen de Ryzen 3 2200G en Ryzen 5 2400G hebben ingebouwde gpu
Nee.
De Ryzen 3 3200G ook.
pricewatch: AMD Ryzen 3 3200G Boxed

Maar er komen nieuwe aan:
nieuws: AMD introduceert twee Ryzen 3-quadcores met Zen 2-cores
Alleen lijken die nieuwe 3's geen GPU te hebben.
Jasje39 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:24:
Da's bij de Ryzen 3 3200G niet het geval en da's best al een prima CPU.
GPU is ook niet spannend, die heb je voor een paar tientjes. Ik zou de Ryzen zeker niet laten liggen omdat je in specifieke gevallen er een losse GPU bij moet kopen.
Ik vind het voor licht gebruik zoals jij voor ogen hebt, echt ideale machientjes.
Ze zijn alleen niet goedkoop.

Mijn schoonouders willen ook een nieuwe PC, dus dachten "Ha, NUC, klein, dus goedkoop.", zich niet realiserend dat een NUC in feite een soort van laptop zonder toetsenbord, monitor en muis is. Dat maakt 'm eerder duurder dan goedkoper.

Blijft dat het verdomd fijne en stille machientjes zijn, die je met een VESA mount ook nog eens achter je monitor kunt wegwerken. (Mits je monitor dus een VESA mount mogelijkheid heeft.)
Dankjewel voor je tips!
Graag gedaan. :)

Pagina: 1