Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben slechtziend en gebruik een screenreader en daarnaast geregeld dragon (spraakherkenningssoftware) met meerdere word bestanden en internet paginas die open staan, dit vraagt toch allemaal wat meer van de CPU. Ik ga er niet op gamen, maar wil graag een snelle computer met voldoende koeling zodat ik deze specifieke software goed naast elkaar kan draaien want dat is op voor mijn dell best een belasting gedurende de dag.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget: 600-700
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten, heb wel al een monitor en toetsenbord ect.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik gebruik op dit moment een Dell Xps 13 met i7 (8550U) en 8 gb RAM. Ik zou graag een desktop bouwen voor thuis en ik denk aan een i7 10gen S-versie, 16 GB RAM en 512 SSD (eventueel 256 gb).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar intel voor de processor, maar dat is meer omdat ik daar meer ervaring mee heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidniveau liever niet te hoog. Goede prestaties en goede koeling zodat systeem goed kan blijven draaien.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Hebben jullie tips op onderstaande lijst? Ik vind het lastig en twijfel vooral over de kast en het moederboord maar kan ook niet helemaal beoordelen of wat ik nu heb samengesteld wel bij elkaar past? Mijn huidige lijst is eigenlijk wat boven budget, waar kan ik zonder echt concessies te doen nog goedkoper uit zijn?
Daarnaast had ik nog een ander lijstje gemaakt met 2 dingen die ik ook overwoog:
Ik ben slechtziend en gebruik een screenreader en daarnaast geregeld dragon (spraakherkenningssoftware) met meerdere word bestanden en internet paginas die open staan, dit vraagt toch allemaal wat meer van de CPU. Ik ga er niet op gamen, maar wil graag een snelle computer met voldoende koeling zodat ik deze specifieke software goed naast elkaar kan draaien want dat is op voor mijn dell best een belasting gedurende de dag.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget: 600-700
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten, heb wel al een monitor en toetsenbord ect.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik gebruik op dit moment een Dell Xps 13 met i7 (8550U) en 8 gb RAM. Ik zou graag een desktop bouwen voor thuis en ik denk aan een i7 10gen S-versie, 16 GB RAM en 512 SSD (eventueel 256 gb).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar intel voor de processor, maar dat is meer omdat ik daar meer ervaring mee heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidniveau liever niet te hoog. Goede prestaties en goede koeling zodat systeem goed kan blijven draaien.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Hebben jullie tips op onderstaande lijst? Ik vind het lastig en twijfel vooral over de kast en het moederboord maar kan ook niet helemaal beoordelen of wat ik nu heb samengesteld wel bij elkaar past? Mijn huidige lijst is eigenlijk wat boven budget, waar kan ik zonder echt concessies te doen nog goedkoper uit zijn?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-9700 Boxed | € 354,- | € 354,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Behuizingen | Silverstone PS15 (zonder RGB fans) | € 53,90 | € 53,90 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B | € 21,95 | € 21,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 88,90 | € 88,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 52,77 | € 52,77 |
| 1 | Solid state drives | WD Black NVMe SSD SN700 500GB | € 93,14 | € 93,14 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 743,56 | ||
Daarnaast had ik nog een ander lijstje gemaakt met 2 dingen die ik ook overwoog:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 72,96 | € 72,96 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 400W | € 40,56 | € 40,56 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 113,52 | ||