Ik drink wel eens een slokje douchewater terwijl ik douche. Dat levert geen problemen op. Als je natuurlijk van koud of heeeel heet douchen houdt kan dat soms wel (temperatuurs)gevoeligheid opleveren. Mocht dat zo zijn, geef dat vooral door aan je tandarts, want dat kan een hint zijn er daar iets aan de hand is.
Volgens mij als je bang bent voor dode tanden, dan heb je daar waarschijnlijk wel een reden voor. Ik geef het advies: Hoe langer je wacht, hoe leuker de behandeling. Eerst is het een klein gaatje, dat wordt een groot gaat. Dan bereikt het de zenuwen in de tand of breek je tand/kies en kan dat lekker gaan ontsteken en als je dan nog langer wacht kan dat zich uitbreiden tot een probleem met je kaak. Je gaat van vullen naar complexer vullen, naar wortelkanaalbehandeling/trekken van de tand of kies, naar vast nog veel leukere behandelingen.
Ik was ook wel eens een beetje bang toen ik een gaatje had ontdekt en dat gaatje pas 3 maanden later aan de beurt was om gevuld te worden. Was een klein gaatje en dat gaatje kon zelfs na 3 maanden nog zonder verdoving prima gevuld worden.
Ik raad je aan als ik dit zo lees dat je gewoon naar de tandarts gaat voor een controle (dat kan gelukkig binnenkort weer). Is er iets aan de hand, dan kan de tandarts dat behandelen. Is er niets aan de hand, dan kun je met die kennis weer wat vertrouwen opbouwen in je eigen gebit. Dat had laatste had ik ook even nodig na die bovengenoemde 3 maanden.