Firewall KPN Experiabox blokkeert Philips Smart TV?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 23:22
Beste mede tweakers,

Vandaag ben ik, zonder te overdrijven, uren bezig geweest met het installeren van een Philips 65 inch OLED Tv voor mijn ouders.

Het probleem ontstond dat er met geen mogelijkheid verbinding kon worden gemaakt met de Philips servers waardoor geen enkele app werkte, zoals YouTube, Netflix, etc. De tv is bekabeld aangesloten en had duidelijk verbinding met het interne netwerk, omdat het netjes een ip adres kreeg. De bekabeling is 1 op 1 overgezet van een andere Philips tv.

Na vele resets naar fabrieksinstellingen begon ik het niet meer te vertrouwen. Ik maakte een hotspot aan via mijn iPhone en ja hoor, direct verbinding. Dus het ligt aan het interne netwerk.. Ik inloggen in de Experia Box en proberen de firewall minder agressief in te stellen. De settings staan namelijk op High, maar geen enkele mogelijkheid om dit aan te passen. De optie is helemaal greyed out.
Na veel chagrijn en gevloek heb ik de tv, hopelijk tijdelijk, in DMZ ingesteld via het Mac adres. En dit heeft gewerkt! Tot op heden nog zonder issues maar ik vind dit gewoon geen nette oplossing.

Heeft iemand meer problemen met KPN Experiabox (v9 verwacht ik) en een smart tv omgeving zoals die van Philips? Zijn er risico’s om een dergelijke smart tv in dmz in te stellen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:26
Niet toevallig een router in je netwerk zitten waar je tv verbinding mee maakt buiten de Experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
sjaft schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:35:
Niet toevallig een router in je netwerk zitten waar je tv verbinding mee maakt buiten de Experiabox?
Nope, alleen de experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaft
Ik ga er even vanuit dat het ding met een netwerkkabel dus rechtstreeks op de experiabox is aangesloten. Geen routers/switches/powerline op het netwerk verder ?
Welke type TV is het precies ? Welke type Experiabox heb je precies ? Welk ip-adres & gateway zie je in de TV staan ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Gruijters Heeft je vader niet toevallig een Pi-Hole in het netwerk welke de DNS requests van je SmartTV blackholed :+ ?

* MisteRMeesteR heeft hobbiebobvader :D

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
sjaft schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:26:
Ik ga er even vanuit dat het ding met een netwerkkabel dus rechtstreeks op de experiabox is aangesloten. Geen routers/switches/powerline op het netwerk verder ?
Welke type TV is het precies ? Welke type Experiabox heb je precies ? Welk ip-adres & gateway zie je in de TV staan ?
- Netwerkkabel is aangesloten via een switch die vervolgens direct is aangesloten op de experiabox.
- OLED 754 van Philips
- Experiabox v9
- Ipadres, gewoon netjes zoals het interne netwerk ze uitdeelt. 192.168.2.xx

Iets wordt er geblokkeerd door de firewall van de Experiabox, want met een hotspot werkt alles prima. Daarnaast de tv in de DMZ instellen, werkt het ook zoals het hoort.

Geen pi-hole geïnstalleerd inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Gruijters schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:32:
[...]

- Netwerkkabel is aangesloten via een switch die vervolgens direct is aangesloten op de experiabox.
- OLED 754 van Philips
- Experiabox v9

Iets wordt er geblokkeerd door de firewall van de Experiabox, want met een hotspot werkt alles prima. Daarnaast de tv in de DMZ instellen, werkt het ook zoals het hoort.

Welke DNS server krijg je mee? Wat als je zelf een DNS server opgeeft, bijv. 8.8.8.8 of 9.9.9.9?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
MisteRMeesteR schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:33:
[...]

Welke DNS server krijg je mee? Wat als je zelf een DNS server opgeeft, bijv. 8.8.8.8 of 9.9.9.9?
Ga ik uitproberen!

Uit mijn hoofd krijgt de tv de DNS server mee dat start met 195..

Het was vrij omslachtig om statische gegevens toe te passen in het menu van de Philips TV. Aangezien ik al behoorlijk wat uurtjes had verstookt heb ik het via de makkelijke (en hopelijk tijdelijke) manier opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaft
Gruijters schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:32:
[...]

- OLED 754 van Philips
- Experiabox v9

Mocht de tip van @MisteRMeesteR niet werken, probeer dan eens om ipv6 uit te schakelen in de V9, Wil ook nog wel eens een probleem vormen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
Thanks! Ga ik ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Gruijters schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:36:
[...]

Ga ik uitproberen!

Uit mijn hoofd krijgt de tv de DNS server mee dat start met 195..

Het was vrij omslachtig om statische gegevens toe te passen in het menu van de Philips TV. Aangezien ik al behoorlijk wat uurtjes had verstookt heb ik het via de makkelijke (en hopelijk tijdelijke) manier opgelost.
Dat geldt voor alle tv's vrees ik, daarom is DHCP ook zo fijn ;)
Mijn tv bleek bluetooth te hebben, heb mijn toetsenbord ermee laten verbinden, scheelde een hoop :+

Mijn oude Ziggo router had ook een ingebouwde firewall, met settings op laag werkte vrijwel alles, iets hoger dan werkte ping al niet meer, allerhoogst dan viel er van alles om wat niet verbond naar de standaard poorten. Vreemd dat je die niet kunt verlagen of uitzetten.

Misschien juist tijd voor een eigen router ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1