iPad 2 naar fabrieksinstellingen zonder Apple ID

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Avond,

Heb op de zolder van mijn moeder een Ipad 2 - 16gb gevonden..staan een hoop oude apps en wat bestanden op die ik eraf wil hebben.
Ik wil de ipad enkel voor Youtube gebruiken (tutorials voor piano).
Maar nu komt het probleem:

Als ik de Ipad naar fabrieksinstellingen wil wissen heb ik het wachtwoord nodig van haar apple ID.
Dit is haar oude apple ID waarvan ze het wachtwoord niet meer weet.
Ook weet ze het wachtwoord van haar (oude) email adres niet......

Heb al het een en ander gezocht en gevonden naar naast spam en oplichting kom ik tegen dat het niet lukt (beveiliging van apple / ios).

Iemand een tip voor me of is het onmogelijk?

Alvast dank weer!

Beste antwoord (via seadogg op 23-04-2020 11:06)

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Onmogelijk. Vanaf iOS 7 is elk iOS device server-side gekoppeld aan een account (mits Find my iDevice aan staat, wat standaard het geval is).

Hier is gelukkig geen weg omheen. Die weg zou massaal misbruikt worden door criminelen om gejatte iPhones te kunnen doorverkopen. De blokkering is server-side, dus je kunt met het device doen wat je wilt, maar als je het opnieuw wilt activeren met een ander Apple-id, dan vraagt ie altijd om het wachtwoord van de vorige gebruiker.

Als je dit wachtwoord echt niet meer weet, dan zul je via Apple support moeten kijken of je het account kunt resetten. Maar omdat dit zo gevoelig ligt zullen ze dat niet snel doen. Je zult in ieder geval moeten aantonen dat de iPad juridisch van jou is, bijvoorbeeld met een aankoopbon.

En ik ben blij met dit slot, want daardoor heeft het geen enkele zin om Apple devices te jatten. Ze doen het gewoon niet. Je moet je account gewoon niet kwijtraken :) Dit kan nog wel eens een probleem zijn met kinderen of ouderen. Die hebben de neiging om eenvoudige wachtwoorden te kiezen en vinden 2factor te moeilijk (ouderen) of teveel werk (jongeren). Tja, als iemand dan je wachtwoord raadt, dan ben je dus al je devices kwijt...

[ Voor 14% gewijzigd door PhilipsFan op 22-04-2020 21:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:08

Detmer

Professioneel prutser

De iPad aan de laptop hangen en via iTunes al geprobeerd?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Detmer schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:50:
De iPad aan de laptop hangen en via iTunes al geprobeerd?
Dank voor je reactie.
Heb dit inderdaad geprobeerd, alleen dan geeft hij het volgende aan:

Ga naar de Icoud-instellingen op je Ipad en schakel Zoek mijn ipad uit voordat je de Ipad herstelt"
Echter is dit dus niet mogelijk zonder wachtwoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:07
Helaas wordt het dan toch eerst het wachtwoord van het mailadres resetten, dan daarna het wachtwoord van de Apple ID. Meer zit er niet in ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
dehardstyler schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:05:
Helaas wordt het dan toch eerst het wachtwoord van het mailadres resetten, dan daarna het wachtwoord van de Apple ID. Meer zit er niet in ben ik bang.
Dank.
Hier heb ik inderdaad ook naar gekeken. Echter heeft dit weer bepaalde telefoonnummers en beveiligingsvragen (wat was je eerste huisdier :+) welke niet allemaal bekend zijn.
Dit lijkt me - als er geen andere optie is - de makkelijkste oplossing.

Anders moet ik het maar doen zonder reset. Dan verwijder ik gewoon handmatig het broodnodige..

:|

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Nu online
Onmogelijk. Vanaf iOS 7 is elk iOS device server-side gekoppeld aan een account (mits Find my iDevice aan staat, wat standaard het geval is).

Hier is gelukkig geen weg omheen. Die weg zou massaal misbruikt worden door criminelen om gejatte iPhones te kunnen doorverkopen. De blokkering is server-side, dus je kunt met het device doen wat je wilt, maar als je het opnieuw wilt activeren met een ander Apple-id, dan vraagt ie altijd om het wachtwoord van de vorige gebruiker.

Als je dit wachtwoord echt niet meer weet, dan zul je via Apple support moeten kijken of je het account kunt resetten. Maar omdat dit zo gevoelig ligt zullen ze dat niet snel doen. Je zult in ieder geval moeten aantonen dat de iPad juridisch van jou is, bijvoorbeeld met een aankoopbon.

En ik ben blij met dit slot, want daardoor heeft het geen enkele zin om Apple devices te jatten. Ze doen het gewoon niet. Je moet je account gewoon niet kwijtraken :) Dit kan nog wel eens een probleem zijn met kinderen of ouderen. Die hebben de neiging om eenvoudige wachtwoorden te kiezen en vinden 2factor te moeilijk (ouderen) of teveel werk (jongeren). Tja, als iemand dan je wachtwoord raadt, dan ben je dus al je devices kwijt...

[ Voor 14% gewijzigd door PhilipsFan op 22-04-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
PhilipsFan schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:13:

Duidelijk verhaal en precies wat ik inderdaad voor ogen had..
Niets aan te veranderen en inderdaad fijn dat Apple het zo onder controle heeft uiteraard (alleen nu even wat minder fijn voor mij :9 )

Dank voor de reacties allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 14:32
PhilipsFan schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:13:

Hier is gelukkig geen weg omheen.
Nou zeg, dat is wel erg kort door de bocht!
...

Precies, dit. Als je nog een aankoopbon en/of garantiebewijs kunt terugvinden dan kun je bij Apple Support echt nog wel meer voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Vloris schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:58:
Als je nog een aankoopbon en/of garantiebewijs kunt terugvinden dan kun je bij Apple Support echt nog wel meer voor elkaar krijgen.
Ik ben idd opzoek gegaan naar het aankoopbon / afschrift en dan ga ik even de support in om te kijken naar de mogelijkheden.

Dank voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Nu online
seadogg schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:00:
[...]

Ik ben idd opzoek gegaan naar het aankoopbon / afschrift en dan ga ik even de support in om te kijken naar de mogelijkheden.

Dank voor je reactie.
Zou je hier willen laten weten hoe dat afloopt? Ik ben wel benieuwd hoe gemakkelijk/moeilijk dit is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 472287

seadogg schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:00:
[...]

Dank voor je reactie.
Ik heb dit al meermaals gedaan met gelockte iPhones en iPads van vertrokken werknemers.

Kwestie van een formulier invullen (Excelsheet! No kidding :+ ) en een kopie van aankoopfactuur/bewijs bijvoegen. Voorwaarde: Serienummer of IMEI moet op de factuur vermeld zijn

Paar dagen later krijg je een email dat het OK is en kan je hem via iTunes resetten en vraagt hij niet meer om het oude account en/of password.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 23-04-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
PhilipsFan schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:38:
[...]

Zou je hier willen laten weten hoe dat afloopt? Ik ben wel benieuwd hoe gemakkelijk/moeilijk dit is.
Zeker. Zie onderstaande qoute. Dit is nu inderdaad de stand van zaken. Moet een formulier met diverse gegevens toesturen inclusief het aankoopbewijs. Ik heb enkel een afschrift terug gevonden dus geen bon of iets dergelijks. Even kijken of dit volstaat.
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:44:
[...]

Ik heb dit al meermaals gedaan met gelockte iPhones en iPads van vertrokken werknemers.

Kwestie van een formulier invullen (Excelsheet! No kidding :+ ) en een kopie van aankoopfactuur/bewijs bijvoegen. Voorwaarde: Serienummer of IMEI moet op de factuur vermeld zijn

Paar dagen later krijg je een email dat het OK is en kan je hem via iTunes resetten en vraagt hij niet meer om het oude account en/of password.
Haha, excellijstje inderdaad! Best prima services tot nu toe. (Had dit zelf ook wel kunnen bedenken voor ik het topic opende maargoed :+ :X)

Heb formulier + bankafschrift toegestuurd en net bevestiging gehad dat ze contact opnemen.

Zal t.z.t. nog even posten hier.

Dank allen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

seadogg schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:08:
[...]

Zeker. Zie onderstaande qoute. Dit is nu inderdaad de stand van zaken. Moet een formulier met diverse gegevens toesturen inclusief het aankoopbewijs. Ik heb enkel een afschrift terug gevonden dus geen bon of iets dergelijks. Even kijken of dit volstaat.

[...]

Haha, excellijstje inderdaad! Best prima services tot nu toe. (Had dit zelf ook wel kunnen bedenken voor ik het topic opende maargoed :+ :X)

Heb formulier + bankafschrift toegestuurd en net bevestiging gehad dat ze contact opnemen.

Zal t.z.t. nog even posten hier.

Dank allen.
toon volledige bericht
Prachtig om nog tegen te komen, zo'n excelsheet bij een giga-corporatie, waar de rest van de wereld op webportals draait.

Voor bedrijven wel makkelijk dat je een stapeltje telefoons tegelijk kan doen. Dat is ook een keerzijde van zo'n systeem natuurlijk, de werktelefoons die bij HR worden achtergelaten zonder te resetten e.d. maar goed, die veiligheid vind ik die moeite zeker waard. Gestolen iPhones/iPads hebben echt amper waarde.

Er was laatst bij mijn moeder ingebroken, alles overhoop, maar de iPad lag gewoon nog midden op de eettafel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 472287 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:20:
[...]

Prachtig om nog tegen te komen, zo'n excelsheet bij een giga-corporatie, waar de rest van de wereld op webportals draait.

Voor bedrijven wel makkelijk dat je een stapeltje telefoons tegelijk kan doen. Dat is ook een keerzijde van zo'n systeem natuurlijk, de werktelefoons die bij HR worden achtergelaten zonder te resetten e.d. maar goed, die veiligheid vind ik die moeite zeker waard. Gestolen iPhones/iPads hebben echt amper waarde.

Er was laatst bij mijn moeder ingebroken, alles overhoop, maar de iPad lag gewoon nog midden op de eettafel. :D
Daarom is er ook DEP of, zoals het nu heet, Apple business. Dan zijn ze standaard al gekoppeld aan get bedrijfs account.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Pagina: 1