Beste Tweakers,
Mijn pc is inmiddels alweer 5 jaar oud. En hoewel hij nog naar behoren werkt, kan die niet alle games meer optimaal runnen. Ik ben daarom op zoek naar een (low-budget) oplossing om de pc te moderniseren.
Wat wil je doen met je systeem?
Momenteel gebruik ik de pc voornamelijk voor thuiswerken (Citrix, Office etc.) Maar af en toe vind ik het ook leuk om een spelletje te doen. Dit zijn meestal CPU-intensieve games, zoals Cities Skylines en Total War. Soms speel ik een spelletje dat grafisch redelijk zwaar is (Red Dead Redemption 2 op de verlanglijst).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop de upgrade tot €500 te beperken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige set-up bestaat uit de volgende componenten:
Hiervan hoop ik zoveel mogelijk van mee te nemen, om de prijs te drukken. Ik weet echter niet wat compatibel is met de onderstaande hardware en/of wat handig is om mee te nemen in de upgrade. Bijvoorbeeld: past de processorkoeling op de nieuwe AMD-socket, of moet ik een nieuwe 212-EVO bestellen? Hier heb ik dus echt jullie hulp bij nodig
.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het aantal RAM is momenteel het minimum wat de meeste ontwikkelaars aanraden. Ik zit er aan te denken om dit uit te breiden naar 16GB:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeuren. Ik heb wel gemerkt dat AMD tegenwoordig met prijs/kwaliteit een stuk beter is dan Intel (zowel qua MOBO als CPU).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het budget, €500. Daarnaast moet de investering future-proof zijn, zodat ik over ca. 2 jaar een verdere upgrade kan doen (bijvoorbeeld met een nieuwe grafische kaart).
Ga je overklokken?
Wellicht om verder te future-proofen. Moet ik mij nog in verdiepen
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil zoveel mogelijk bang-for-my-buck krijgen met de €500 die ik erin stop. De componenten moeten ook minimaal 2 jaar relevant blijven m.b.t. gaming.
Alvast bedankt voor het meedenken
Mijn pc is inmiddels alweer 5 jaar oud. En hoewel hij nog naar behoren werkt, kan die niet alle games meer optimaal runnen. Ik ben daarom op zoek naar een (low-budget) oplossing om de pc te moderniseren.
Wat wil je doen met je systeem?
Momenteel gebruik ik de pc voornamelijk voor thuiswerken (Citrix, Office etc.) Maar af en toe vind ik het ook leuk om een spelletje te doen. Dit zijn meestal CPU-intensieve games, zoals Cities Skylines en Total War. Soms speel ik een spelletje dat grafisch redelijk zwaar is (Red Dead Redemption 2 op de verlanglijst).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop de upgrade tot €500 te beperken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige set-up bestaat uit de volgende componenten:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-4460 Boxed | € 228,01 | € 228,01 |
| 1 | Moederborden | MSI B85-G43 Gaming | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 52,49 | € 104,98 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master CM 690 III Window | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | BenQ G2420HD Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 29,32 | € 29,32 |
| 2 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws F3-12800CL9S-4GBRL | € 29,99 | € 59,98 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V650 Semi-Modular | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial BX100 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 422,29 | ||
Hiervan hoop ik zoveel mogelijk van mee te nemen, om de prijs te drukken. Ik weet echter niet wat compatibel is met de onderstaande hardware en/of wat handig is om mee te nemen in de upgrade. Bijvoorbeeld: past de processorkoeling op de nieuwe AMD-socket, of moet ik een nieuwe 212-EVO bestellen? Hier heb ik dus echt jullie hulp bij nodig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het aantal RAM is momenteel het minimum wat de meeste ontwikkelaars aanraden. Ik zit er aan te denken om dit uit te breiden naar 16GB:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600X Boxed | € 211,05 | € 211,05 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B450M Gaming | € 78,- | € 78,- |
| 1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX318C10FBK2/16 | € 82,90 | € 82,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 371,95 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeuren. Ik heb wel gemerkt dat AMD tegenwoordig met prijs/kwaliteit een stuk beter is dan Intel (zowel qua MOBO als CPU).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het budget, €500. Daarnaast moet de investering future-proof zijn, zodat ik over ca. 2 jaar een verdere upgrade kan doen (bijvoorbeeld met een nieuwe grafische kaart).
Ga je overklokken?
Wellicht om verder te future-proofen. Moet ik mij nog in verdiepen
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil zoveel mogelijk bang-for-my-buck krijgen met de €500 die ik erin stop. De componenten moeten ook minimaal 2 jaar relevant blijven m.b.t. gaming.
Alvast bedankt voor het meedenken