Van de week mijn nieuwe Asus cusl2-c mobo geinstalleerd. Wat me meteen al opviel was dat ik geen piep hoorde na POST. Na wat zoekwerk bleek dat dit mobo geen onboard pc speaker heeft (mijn oude Intel had dit wel, zo'n klein piezo dingetje op het mobo gesoldeerd) maar dat de pc speaker op de system panel connector aangesloten moet worden. Aangezien er in de kast zelf niets zit heb ik een mini speakertje van een donor pc afgetrokken (8 ohm, 0.5 watt) en deze op de in de gebruiksaanwijzing aangegeven pinnen aangesloten.
Probleem is dat het gewoon niet werkt. Ik heb het speakertje zelf getest met een 1.5 volt batterij en deze werkt, maar nog steeds geen piep bij het opstarten. ik zie ook niets in het BIOS om dat in of uit te schakelen of zo....
Wie heeft het antwoord? Moet hier soms ook weer zo'n piezo dingetje op of zoiets? Alles werkt perfect maar dit krijg ik maar niet werkend, ik zou toch graag willen dat het wel werkte, als er iets misgaat wordt ik tenminste gewaarschuwd....
Owja, ik heb Norton diagnostics, bij de pc speaker test hoor ik dus ook nop
Probleem is dat het gewoon niet werkt. Ik heb het speakertje zelf getest met een 1.5 volt batterij en deze werkt, maar nog steeds geen piep bij het opstarten. ik zie ook niets in het BIOS om dat in of uit te schakelen of zo....
Wie heeft het antwoord? Moet hier soms ook weer zo'n piezo dingetje op of zoiets? Alles werkt perfect maar dit krijg ik maar niet werkend, ik zou toch graag willen dat het wel werkte, als er iets misgaat wordt ik tenminste gewaarschuwd....
Owja, ik heb Norton diagnostics, bij de pc speaker test hoor ik dus ook nop