Toon posts:

Ik wil mijn bios-piep terug!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van de week mijn nieuwe Asus cusl2-c mobo geinstalleerd. Wat me meteen al opviel was dat ik geen piep hoorde na POST. Na wat zoekwerk bleek dat dit mobo geen onboard pc speaker heeft (mijn oude Intel had dit wel, zo'n klein piezo dingetje op het mobo gesoldeerd) maar dat de pc speaker op de system panel connector aangesloten moet worden. Aangezien er in de kast zelf niets zit heb ik een mini speakertje van een donor pc afgetrokken (8 ohm, 0.5 watt) en deze op de in de gebruiksaanwijzing aangegeven pinnen aangesloten.

Probleem is dat het gewoon niet werkt. Ik heb het speakertje zelf getest met een 1.5 volt batterij en deze werkt, maar nog steeds geen piep bij het opstarten. ik zie ook niets in het BIOS om dat in of uit te schakelen of zo....

Wie heeft het antwoord? Moet hier soms ook weer zo'n piezo dingetje op of zoiets? Alles werkt perfect maar dit krijg ik maar niet werkend, ik zou toch graag willen dat het wel werkte, als er iets misgaat wordt ik tenminste gewaarschuwd....

Owja, ik heb Norton diagnostics, bij de pc speaker test hoor ik dus ook nop :(

Verwijderd

Mmm, vreemd, mijn CUSL2-c piept prima hoor met de pc-pieper in de kast... Weet je absoluut zeker dat je hem goed aangesloten hebt?

Verwijderd

Uhhh, misschien het stekkertje omdraaien?

Verwijderd

Hmm lekker rustig toch ?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:05

Yucko

One clown to rule them all !

ik neem aan dat je op je moederbord een connector hebt met 4 pinnentjes ?

en dat de connector aan het uiteinde van het kabeltje aan je speaker ook een schoentje heeft van 4 punten. Meestal moet je dan de 2 draden aan de buitenste 2 punten vastmaken (dus 1 & 4)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Hmm, stekkertje omdraaien lijkt mij ook

En goed, vind je het fijn om zo'n piepje te horen dan??

/me vindt het net zo fijn als een Blue Screen Of Death tegenkomen :P

Verwijderd

Volgens mij is een speaker niet richtingsgevoelig hoor... een LED wel...

Let op: Dit maakt dus wel uit als je een stereotoren aansluit, maar voor zo'n PC pieper echt neit

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
aaaaaaaah ik haat altijd dat speakertje

heb je al een andere geprobeert :?
weet je zeker dat je hem goed hebt aangesloten :?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:02
Misschien op de verkeerde pinnetjes geprikt? Dat probleem heb ik ooit ook eens gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Ja jongens, ik weet ook wel dat het lekker rustig is :) maar ik heb toch liever dat ie het gewoon doet, op mijn vorige mobo zaten na een bios flash de muis en toetsen bord verkeerd om en als ik niet door een serie piepjes was gewaarschuwd had ik denk ik veel langer naar het probleem moeten zoeken....

Even over die vier pinnetjes, die heb ik inderdaad, volgens het boekje van links naar rechts 5 volt, massa, nog een massa en speaker (ik neem aan speaker plus?).

Jajoah, als ik de buitenste pinnetjes neem komt de speaker dus op 5 volt en speaker plus... Ik heb gewoon de speaker en een ground genomen en ook omgedraaid geprobeerd, andere ground enz. maar nog steeds niets!

Stoned-cow, op welke pinnen zitten de draden van jouw speaker aangesloten?

Thanx....

Verwijderd

Topicstarter
HEE! HO! Het werkt!!!!! *D

JaJoah, je had gelijk! De twee draden moeten op de 5 volts en de speaker pin.

Bedankt allemaal!!

Trouwens, dit bord roeleert!!!
Pagina: 1