Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming/ContentCreation/allrounder pc - budget 2000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 16:12
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, Adobe (PP, AE, AU), af en toe functioneren als PLEX server, Office. Eigenlijk moet deze PC alles kunnen en dat goed kunnen. Future proof.

Wat mag het systeem gaan kosten?
2000 is wel echt de max, zelf bouwen is geen probleem (is toch een soort LEGO, he) maar ben niet tegen laten bouwen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Los van mijn 3440x1440 LG monitor, niet echt. Mijn huidige systeem is vrij oud. Mijn nieuwste PC component van mijn huidige systeem is een GTX 980, de rest is al meer dan 5 jaar oud (uit 2012). Ik zou de behuizing kunnen gebruiken voor mijn nieuwe build. Maar ik weet niet of die voldoet voor de nieuwe componenten (Corsair Carbide 500R). Mijn randapparatuur is wel nieuw. Ik heb laatst 2 Alesis studio monitor speakers binnengehaald en een Topping MX3 DAC/AMP

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik gebruik een 3440x1440 ultrawide scherm en wil in die resolutie all mijn werk en gamen (op high/Ultra high) kunnen doen. Dus een 2080 op zijn minst. De CPU kan intel of Ryzen zijn. 16GB RAM op zijn minst, dit zal vooral voordelig zijn voor werken binnen Adobe.Verder wil ik zo veel mogelijk NVME SSD's gaan gebruiken

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, maar ik heb absoluut geen voorkeur naar RGB kermis attracties.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een ITX mini case lijkt mij wel mooi, lekker compact en stylish. Maar voor zo ver ik weet creëert dat bepaalde limieten ivm de onderdelen die je erin kan stoppen. Verder mag het wel koel blijven allemaal en qua kleur is zwart of wit voldoende. Zoals ik al zei, RGB doet mij niks (maar het is geen dealbreaker als het erin zit hoor) functionele verlichting is al genoeg.

Dus, lekker koel, professioneel en compact.

Ga je overklokken?
Ik heb überhaupt geen idee of ik dat wel zou willen. Ik heb nu een OC op mijn i5 3570k die goed stabiel is en dat bevalt mij wel. Maar dat is meer uit noodzaak. Ik heb in het verleden mijn Gigabyte 980 OC Windforce proberen to OC'n maar dat wou maar niet lukken (kon geen stabiele OC krijgen) dus liever niet I guess.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf niet veel kennis over PC onderdelen dus ik verwacht passend advies van tweakers. Ik wil benadrukken dat ik niet ruimte wil overlaten voor mogelijke valkuilen in mijn systeem, dus best of the best. Maar het moet wel binnen de 2000 passen.

Bedankt!

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open. en weer open

Succes!

• John Dude
Ik heb nog even mijn builds aangepast. Een met de 2070 en een met de 2080. De case zit er ook nog niet in, Windows ook niet maar deze heb ik al. Ik weet nog niet precies wat de juiste case zou zijn. Qua airflow dan. Met de opslag wil ik eigenlijk mijn OS op de intel 660p zetten en de Samsung laten functioneren als game en scratch disk opslag. Alleen weet ik niet of ik wel de nvme's als boot disk kan gebruiken bij de Aurus mobo. Ik had eerst de Aurus Elite hier staan maar die 2e M2 heatsink is toch wel fijn denk ik als ik lees hoe heet sommig nvme's worden zonder heatsinks.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 299,-€ 299,-
1MoederbordenGigabyte X570 Aorus PRO€ 268,-€ 268,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 3X 8G€ 588,-€ 588,-
1WaterkoelingCooler Master MasterLiquid ML240L RGB€ 56,58€ 56,58
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 78,05€ 78,05
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 119,79€ 119,79
1Solid state drivesIntel 660p 2TB€ 264,22€ 264,22
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 181,-€ 181,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.854,64

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 299,-€ 299,-
1MoederbordenGigabyte X570 Aorus PRO€ 268,-€ 268,-
1VideokaartenZotac Gaming GeForce RTX 2080 Super Triple Fan€ 772,60€ 772,60
1WaterkoelingCooler Master MasterLiquid ML240L RGB€ 56,58€ 56,58
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 78,05€ 78,05
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 119,79€ 119,79
1Solid state drivesIntel 660p 2TB€ 264,22€ 264,22
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 181,-€ 181,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.039,24

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
Ik zou gewoon voor een goede luchtkoeler gaan. En eventueel een b450 bordje overwegen, dat scheelt nogal een duit. Wat ben je van plan met je Intel SSD dat deze zo groot moet zijn?

• John Dude
Immanent Ike schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:53:
Ik zou gewoon voor een goede luchtkoeler gaan. En eventueel een b450 bordje overwegen, dat scheelt nogal een duit. Wat ben je van plan met je Intel SSD dat deze zo groot moet zijn?
Als ik kijk naar het prijs verschil tussen water en luchtkoelers is dat vrij klein, een waterkoeler lijkt mij toch voordeliger dan een luchtkoeler? Of is de meerwaarde hiervan minimaal? De Intel SSD wil ik vooral gaan gebruiken voor mijn OS, programma's en gebruiken als opslag voor mijn PLEX server (denk dan aan 15/20gb Blu-Ray rips). Nu weet ik dat je daar net zo goed een HDD voor kan gebruiken (en misschien doe ik dat ook wel in de toekomst). Maar de server zal alleen af en toe aan staan en niet heel veel in gebruik zijn). Dus ik zou ook een 1TB intel ssd nemen en dan nog een aparte hdd via sata (of ssd via sata) kunnen doen maar het leek mij efficiënter om de intel gewoon 2tb te doen. Dan kan ik altijd later nog uitbreiden via sata. Ik kan bij b450 bordjes alleen geen m2 heat sinks zien. Ik kan natuurlijk m2 drives met heatsinks kopen maar dan zou ik niet voor de samsung of intel ssds kunnen gaan.

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
Een goede luchtkoeler is beter dan een middelmatige waterkoeler. Een 3700x is trekt niet heel veel stroom dus daar hoeft sowieso al niet de beste koeler op.

Als je je zorgen maakt om de warmte productie van de ssds dan kan je ook een zuinigere SSD kiezen. Er zijn het afgelopen jaar een hoop goede ssds uitgekomen die niet alleen snel zijn maar ook nog eens zuinig, en dus minder warm worden. Zoals de: pricewatch: WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)

Of de: pricewatch: Kingston A2000 1TB

De Intel 660p is ook behoorlijk zuinig.
Pagina: 1